5 reguli care cresc stima de sine la școlari (6-12 ani)
Data publicării:
Regulile care cresc stima de sine a copiilor care urmează școala primară prevăd o mai mare negociabilitate, dar și pentru a face față consecințelor încălcării lor: începe calea către responsabilitate.

Regula 1: Ghiozdanul și lecțiile le pregătești. Însoțiți-vă copilul spre autonomie treptată față de principala lui datorie, adică școala, începând cu grija pentru materii. Lasă rechizitele la îndemână, arată-i cum să le organizeze și cum să fie ordonat: la început îl vei ajuta, apoi încet-încet vei verifica doar la sfârșit, până nu mai este necesar. Dar nu spune „Fă-o singur pentru că ești mare acum”: este o frază centrată pe adulți, a fi mai în vârstă nu înseamnă automat dobândirea de abilități. În schimb, spune „Fă-o singur pentru că ești capabil”, altfel creșterea va fi legată doar de lucruri neplăcute, cum ar fi lipsa de scutec, suzetă sau ghiozdan gata făcută.

Regula 2: Când preferi să îți faceți temele?

Dacă negocierea regulilor încurcă copiii mai mici, în timpul școlii primare ajută la respectul de sine pentru că marchează creșterea și recunoaște o creștere a abilităților pe care copiii simt că le au.

Poți să îi spui: „Trebuie să-ți faci temele până la cină. Apoi, dacă vrei să o faci înainte sau după ce te joci, ești liber să alegi ”.

Regula 3: Efectele alegerilor lor

Dacă le oferi mici ferestre de luare a deciziilor, atunci trebuie să mergi până la capăt și să-i faci să măsoare efectele alegerilor lor, deși poate ai înțeles deja că sunt problematice: De exemplu, copilul tău ar putea decide să se joace înainte de a începe să-și facă temele, dar apoi se chinuie să se detașeze de joc și să-și găsească dorința de a studia.

Dacă se confruntă cu acest disconfort, poate înțelege că trebuie să-și schimbe strategia, dar dacă în schimb decizi mereu pentru el sau îndrepti situația, el nu va tolera impunerea fără a-i percepe bunătatea.

Alegerea este foarte dificilă chiar și pentru adulți, de aceea important este să-i antrenezi de la această vârstă cu lucruri mărunte.

Dacă la început alegerea îi paralizează, ei vor înțelege treptat că toate acestea sunt situații reversibile.

Încercați într-un fel, dacă nu merge schimbați. Amintiți-vă că nu trebuie să transmiteți copiilor dumneavoastră comportamente perfecte, ci cele mai bune criterii cu care să acționați în care greșelile sunt acceptate. 

2. Fotografie... (pexels-gustavo-fring-4173330_62207600.jpg)

Fotografie de la Gustavo Fring/ Pexels

Regula 4: NU pedepse, ci consecințe

O „pedeapsă” nu este atât de eficientă cu cât este mai grea, dar cu atât este direct legată de acțiunea efectuată. Pe scurt, ceea ce este educativ sunt consecințele directe ale acțiunilor copiilor tăi.

Dacă regula este că temele sunt făcute la ora 15 și că le verifici când te întorci de la muncă, nu face tam-tam dacă nu au făcut-o. Nu te isteriza punându-i să le facă (sau chiar făcându-le pentru ei) după cină. „Știi care era regula, te-ai hotărât să nu le faci, îi spui profesorului și fără justificarea scrisă de părinți” este cea mai lineară reacție care îl va pune față în față cu disconfortul de a fi nevoit să o spună în clasă și gândul de a dezamăgi profesorul.

Dar nu riscăm să traumatizăm și să mortificăm copilul? Nu, dimpotrivă, este o abordare care ajută la respectul de sine al copilului tău, pentru că îl face să-și asume responsabilitatea pentru alegerile sale, corespunzător vârstei sale. Este mai umilitor să țipi la el și apoi să rezolvi problema, dar această intervenție trebuie făcută cu mare calm, pentru că nu amenințările noastre au efect, ci consecința suficient de „gravă” cu care se confruntă. Spune-i că ai încredere în el și că știi că poate face față consecințelor.”

Regula 5: Creați alianțe educaționale

Pe drumul spre autonomie, este necesar ca părinții să creeze alianțe educaționale, mai ales cu mediul școlar, pentru ca uitarea unui caiet acasă sau faptul că nu a făcut temele să nu creeze în clasă dinamici excesiv de neplăcute sau neînțelese.

Părinții stau adesea între copiii lor și consecințele pe care ar trebui să le experimenteze după încălcarea unei reguli școlare, deoarece se tem în primul rând că îi vor pune într-o lumină proastă în fața colegilor.

Totuși, este suficient să informezi profesorul că începi să-l pui pe copilul tău să-și facă singur ghiozdanul și că în viitor poate ajunge la școală cu material lipsă. Profesorul, astfel pregătit, va evita să se supere sau să spună „Nu ți-au verificat părinții ghiozdanul?” și, în plus, va contracara orice comentarii de la colegii de clasă.

Citește și:

5 reguli care cresc stima de sine la preșcolari (0-6 ani)

Publicitate



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.



Autorul articolului: Elena Didila
Categorie: Comportamente si Emotii

Articole similare


Cele mai noi articole

Top citite
Nume rare inspirate de iarnă, alegeri îndrăznețe: Prenume cu personalitate, perfect potrivite pentru micuții născuți în acest sezon / FOTO: freepik.com @EyeEm

Nume rare inspirate de iarnă, alegeri îndrăznețe: Prenume cu personalitate, perfect potrivite pentru micuții născuți în acest sezon

10 tehnici de parenting tradițional pe care generația modernă ar trebui să le redescopere: Lecții valoroase din trecut pentru părinți de astăzi / FOTO: freepik.com @EyeEm

10 tehnici de parenting tradițional pe care generația modernă ar trebui să le redescopere: Lecții valoroase din trecut pentru părinți de astăzi

Fraze toxice pe care un părinte nu ar trebui să le spună copilului său conform experților / FOTO: freepik.com @freepik

Fraze toxice pe care un părinte nu ar trebui să le spună copilului său, conform experților

STUDIU Aceasta este vârsta la care copiii încetează să mai creadă în Moș Crăciun / FOTO: freepik.com@ gpointstudio

STUDIU: Aceasta este vârsta la care copiii încetează să mai creadă în Moș Crăciun

pixel