Modul corect de a răspunde copilului tău atunci când spune „VREAU”, potrivit unui psiholog
Daniel David a subliniat faptul că o serie de concepții moderne despre școală și fericirea copiilor nu sunt aliniate cu scopul tradițional al educației.
„M-am ciocnit într-un fel cu foarte mulți pseudopsihologi care se ocupă de educație și parenting. A apărut această idee ciudată pentru mine că `școala trebuie să facă copiii fericiți`.
Eu de când mă uit în istoria civilizației noastre, școala, în perioada antichității, a fost gândită să transfere competențe. Ar fi extraordinar ca transferul de competențe să fie însoțit și de copii fericiți. Într-adevăr, să faci educația în contextul în care copiii sunt fericiți. Dar, atenție! Nu este un scop în sine!
Dacă vrem ca școala să aibă funcția ca copiii să fie fericiți, trebuie să-i schimbăm funcția socială pentru că nu asta a fost funcția ei.
Uneori, în școală, oricât ne-am da peste cap, orice metode am folosi, când înveți tabla înmulțirii e greu să fii fericit. Foarte greu!
Am trecut în această extremă în care în loc să spunem funcția școlii este să transfere competențe, să creeze un mediu suportiv pentru copil, copilul să meargă cu plăcere la școală, vin unii... mă și uit cum au curajul să spună că funcția școlii este să-l facă pe copil fericit. I-auzi! Atunci schimbăm legea, schimbăm funcția școlii!”, a declarat prof. univ. dr. Daniel David în cadrul podcastului Fain și Simplu cu Mihai Morar.
Renumitul psiholog Daniel David a dezvăluit cum se comportă cu propria sa fetiță, subliniind importanța acceptării necondiționate a copilului. Mesajele sale sunt adresate atât părinților, cât și educatorilor, pentru a promova o abordare echilibrată și empatică în creșterea copiilor.
Daniel David a împărtășit modul în care abordează situațiile în care fetița sa vine acasă cu o notă mică sau a făcut o boacănă la școală.
„Acesta este un sfat pe care îl dau celorlalți părinți. Copilul trebuie să simtă că el ca persoană este acceptat de mamă și de tată necondiționat și este iubit la fel de mult și când face un lucru bun și când face un lucru prost. Dar, asta nu înseamnă că nu criticăm comportamentul. Dacă nota este mică sau a făcut o boacănă la școală, critic comportamentul respectiv, dar îi spun, în același timp, că aștept și că am încredere că data viitoare nu o să mai faci. `Eu te valorizez ca persoană` e mesajul, nu îi spun explicit, dar asta comunici.
Altfel spus, nu înseamnă că nu criticăm comportamentele sau nu le recompensăm pe cele pozitive, dar asta nu trebuie să inducă sentimentul copilului că sunt iubit, apreciat și părinții se bucură de mine numai dacă am performanță, iar dacă am eșec e o problemă”, a mai spus Daniel David.
Publicitate
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.
Potrivit unui sondaj, unul din...