Când ar trebui să ne îngrijoreze tristețea copiilor. Psiholog: ”Nu mai știm să ne creștem firesc copiii”
Ce s-a întâmplat cu jucăriile, învelite în ambalaje viu colorate pentru că da, copiilor le plac culorile strălucitoare? Din ce în ce mai depășite printre cadourile dorite de primit pentru orice ocazie, în ultima vreme – mai ales pentru fete – păpușile, construcțiile și jocurile de societate sunt preferate și înlocuite de produse cosmetice.
Efectul Sephora Kids este acum cunoscut și în țara noastră și privește interesul din ce în ce mai puternic al tinerilor față de produsele de înfrumusețare și de îngrijire corporală care sunt absolut inutile și nepotrivite scopurilor pentru care sunt comercializate: adică creme cosmetice sau tonice, ca să nu mai vorbim de măștile sau fondurile de ten anti-ccearcăn pentru a face tenul armonios.
Un trend care este popular pe rețelele de socializare precum Tik Tok și care își găsește omologul în viața reală cu o cifră de afaceri amețitoare chiar și în segmentul de consumatori între 6 și 12 ani. Desigur, vremurile și gusturile se schimbă, dar atunci când un trend riscă să devină un comportament disfuncțional care pune în pericol sănătatea celor mici trebuie să vorbim despre cosmeticorexie, o adevărată obsesie pentru produsele de înfrumusețare.
Premisa necesară este că este cu totul firesc să observăm cum în drumul lor de creștere, fiecare fetiță începe să gândească și, de asemenea, să se reprezinte într-un mod diferit, într-un mod de a aborda acea dimensiune a femeii în funcție de lumea adultă care o înconjoară.
Acest lucru nu trebuie considerat un lucru rău, dimpotrivă este adevărat că în societatea noastră procesul de maturizare a copilului în conjuncție cu o vârstă din ce în ce mai precoce a pubertății sunt factori care trebuie să ne facă să reflectăm asupra modurilor în care cei mici trăiesc și își înfruntă diferitele stadii de dezvoltare.
Fotografie de la Dan Cristian Pădure/ Pexels
,,M-am machiat la o vârstă fragedă și m-a ajutat la încrederea în mine” a comentat o persoană la un videoclip cu hashtag-ul SephoraKids.
,,Copiii și adolescenții care imită tendințele pe care le văd în cultura pop și de la modelele mai vechi nu reprezintă un tipar neapărat nou. Chiar și jocul cu păpușile este una dintre cele mai timpurii forme ale acestei lungi istorii de a pretinde a fi mai în vârstă”, a mai adăugat alt utilizator.
Unul dintre cele mai populare videouri, cu 3,7 milioane de „aprecieri” de când a fost postat în ianuarie, transmite un dezgust la adresa ,,copiilor de 10 ani din Sephora”. Este postat de o femeie care spune că lucrează acolo. Descrie o fetiță despre care spune că a încercat să cumpere produse în valoare de 900 de dolari și apoi a reușit să fie convinsă de mama ei să mai scadă din prețul total până la 500 de dolari.
Îmi pare rău, cine este mama, aici? Pentru că problema nu este la copiii. Problema este la părinții… nimic nu se va schimba până când părinții se vor schimba”, spune angajata.
Evident că în continuare este fun să mergi la Sephora ,,cu fetele”. În continuare unele au mai multe farduri decât altele de vârste mai mari și testează tot felul de culori și texturi. Însă, atunci când vine vorba de ingrijirea pielii mergem pe mâna unui specialist de fiecare dată.
Spre exemplu, Retinolul este un derivat al vitaminei A, fiind considerat un nutrient esențial pentru menținerea sănătății tenului, și de aceea îl regăsim tot mai des în produsele de îngrijire. Beneficiile sale sunt multiple, ajutând de la diminuarea liniilor fine, a ridurilor și până la tratarea sau a petelor pigmentare. Printre efectele adverse se numără sensibilitatea la soare, iritații, acnee dacă nu este potrivit tenului și chiar arsuri. Nimeni nu și-ar dori toate astea pe o piele curată și tânără.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.
Parentingul este, fără...
Cunoașterea personalității...
Gândirea distorsionată este o tendință comună a minții...
Parentingul este, fără...
Conversațiile cu copiii mici sunt esențiale pentru...
Toată lumea își dorește să fie percepută ca o persoană...