Cum să dezvoltăm elevii pregătiți pentru viitor? Mircea Miclea: „Trebuie să știe să întrebe! Dar, ca să știu cum să pun întrebarea, trebuie să am o grămadă de cunoștințe în cap!”
Data publicării:
Loredana Iriciuc
Autorul articolului: Loredana Iriciuc
Categorie: Recomandari si sfaturi
În cadrul conferinței „Școala din viitor – resurse și conținut transdisciplinar pentru profesorii de gimnaziu” , profesorul Mircea Miclea, fondatorul Institutului de Cercetare Cognitrom, a abordat o întrebare esențială pentru educația viitorului: Ce competențe sunt necesare pentru elevi pentru a face față unui viitor tehnologizat, inundat de tehnologii digitale?

Miclea a subliniat că, pe lângă competențele tradiționale, în fața unei lumi dominate de inteligența artificială, elevii trebuie să dobândească o abilitate fundamentală: să știe cum să întrebe.

Această competență, cunoscută în domeniul inteligenței artificiale sub termenul de „prime engineering”, este esențială pentru a naviga într-o eră digitală suprasaturată de informații.

Profesorul a explicat că, pentru a obține răspunsuri corecte, elevii trebuie să învețe să pună întrebări corecte, detaliate și relevante.

„Dacă nu știi ce să întrebi, nu vei primi un răspuns bun. Nu se poate oferi un răspuns bun la o întrebare proastă”, a declarat Miclea, conform edupedu.ro, evidențiind că abilitatea de a formula întrebări este direct legată de acumularea de cunoștințe.

În exemplul său, profesorul a ilustrat diferența dintre întrebarea generală „Ce să fac când am gripă?” și întrebarea detaliată „Ce să fac eu, care am 7 ani, când am gripă și cum mă sfătuiesc tratatele de medicină din ultimii ani?”. A doua întrebare va genera un răspuns mai specific și mai util, demonstrând importanța cunoștințelor acumulate pentru a ști ce întrebări să adresezi.

Citește și „Copiii trebuie să iasă din școală cu patru metacompetențe”. Profesorul Mircea Miclea: „Ce să-i învăț pe ei acum, care să le folosească într-un viitor pe care eu nu-l cunosc?”

Mircea Miclea: Capacitatea de a întreba și de a obține răspunsuri valoroase devine o competență fundamentală

SURSA FOTO: freepik.com @dotshock

Miclea a insistat asupra necesității ca elevii să fie echipați cu un bagaj vast de cunoștințe pentru a putea utiliza eficient tehnologiile și sistemele de inteligență artificială disponibile.

„Cunoașterea este esențială, dar trebuie să știi cum să o accesezi”, a adăugat el, subliniind că, în viitor, cei care vor ști să pună întrebări relevante vor fi cei care vor beneficia de cele mai bune informații.

În concluzie, profesorul Mircea Miclea a subliniat că, pe măsură ce tehnologia evoluează, capacitatea de a întreba și de a obține răspunsuri valoroase devine o competență fundamentală, iar acest lucru ar trebui să fie un punct central în educația elevilor din școlile de astăzi.



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.


Articole similare


Cele mai noi articole

Top citite

Profesorii din școli trag din nou lozul prost! Norma didactică crește doar pentru ei, prin Legea Bolojan. Universitățile scapă

România riscă un blocaj educațional fără precedent! Ministrul Daniel David: „Dacă nu facem ceva, țara se blochează din toamnă! Dacă vrem o reformă a calității, o avem după ce salvăm sistemul!” / VIDEO

Ministrul Daniel David, mesaj dur despre rezistența la schimbare: „Am impresia că sunt în situația în care încerc să salvez Educația de unii oameni din Educație. Chiar să-i salvez de ei înșiși!”

Daniel David, despre necesitatea de a face ordine în sistem: „Sunt forțat cumva să luăm niște decizii care îi afectează și pe elevi, studenți și profesori” / VIDEO

pixel