Cuvântul cel mai important pe care copiii ar trebui să-l înțeleagă înainte de a merge la grădiniță, potrivit unei educatoare: „Mulți părinți uită să-i învețe!”
Data publicării:
Loredana Iriciuc
Autorul articolului: Loredana Iriciuc
Categorie: Recomandari si sfaturi
Când vine vorba de începutul grădiniței, părinții se concentrează adesea pe lucrurile practice: ca cel mic să fie învățat să folosească toaleta sau să se îmbrace singur.

Însă, din perspectiva unei educatoare, există un alt cuvânt, mult mai simplu, dar important, pe care orice copil ar trebui să-l înțeleagă și să-l accepte înainte de a păși pentru prima dată în sala de grupă.

Chiar înainte de a începe grădinița, mulți părinți își fac griji ca micuțul lor să știe cum să folosească olița și să se descurce singur cu îmbrăcatul. Totuși, ceea ce deseori trec cu vederea este importanța înțelegerii unui cuvânt aparent banal, dar care joacă un rol crucial în adaptarea copilului la rutina de la grădiniță, notează parents.fr.

Este un cuvânt rostit aproape zilnic în interacțiunile cu cei mici și, în același timp, o cheie importantă pentru o tranziție lină către colectivitate.

CITEȘTE ȘI „Prea mulți copii lipsesc din sistemul de învățământ obligatoriu”: Daniel David trage un semnal de alarmă și le cere părinților să nu irosească inteligența copiilor prin neînscrierea la grădiniță

Care este cel mai important cuvânt pe care un copil ar trebui să-l știe... și să-l accepte?

FOTO ILUSTRATIV: freepik.com @alexkich

Emily Perkins, educatoare la grădiniță, spune că dincolo de abilitățile de bază, cum ar fi să fie curat sau să se îmbrace singur, există un aspect important pentru adaptarea copilului la colectivitate.

Și nu este vorba despre o abilitate practică, ci despre înțelegerea și acceptarea unui cuvânt simplu, dar extrem de important: „nu”.

Într-un videoclip devenit viral, educatoarea subliniază că părinții ar trebui să-i învețe pe cei mici semnificația clară a acestui cuvânt înainte de începerea grădiniței.

Deși pare un lucru de la sine înțeles, în realitate nu este chiar atât de comun.

Într-un context în care tot mai mulți părinți aleg un stil de educație pozitivă sau permisivă, mulți evită să spună „nu” copiilor lor sau o fac într-un mod ezitant.

Iar copiii învață repede că, dacă insistă, s-ar putea ca refuzul să nu fie definitiv. Așa ajung să testeze limitele constant, așteptându-se ca un „nu” spus azi să devină un „poate” mâine... și un „da” poimâine.

Viața într-un mediu structurat

Grădinița și, mai târziu, școala reprezintă medii structurate, în care este esențial ca cei mici să înțeleagă și să respecte reguli pentru a putea trăi în armonie cu ceilalți copii și cu cadrul didactic.

Fără o înțelegere clară a cuvântului simplu, dar ferm – „nu” – copiii pot ajunge să nu aibă limite clare și să manifeste comportamente inadecvate.

Iar consecințele pot fi serioase: fie se confruntă cu pedepse, fie întâmpină dificultăți de adaptare în colectivitate.

Iar provocarea e cu atât mai mare cu cât, în primul an de grădiniță, adaptarea la acest nou univers abia începe.



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.


Articole similare


Cele mai noi articole

Top citite

„Stai așa...” Remarca jignitoare pe care profesorii o aud an de an de la părinți. Răspunsul unui cadru didactic, sătul de această lipsă de respect, a devenit viral

Ministrul Daniel David: „Fetița mea e clasa a III-a. Eu știu foarte bine ce greu este un ghiozdan. Uneori o mai duc și eu la școală”. Apelul către părinți, profesori și școli

Daniel David: „Adesea, nota 8 în București este diferită de un 8 din Satu Mare. Diferențele sunt uneori foarte mari”

Florentina Bonghene, studentă la Harvard, mesaj către autoritățile române: „Să nu mai tacă. Nu cerem minuni. Cerem să nu fim uitați”

pixel