Fii cel mai bun aliat pentru copilul tău în primii ani de școală! Profesor: „Societatea s-a schimbat, iar elevii de astăzi nu mai sunt la fel ca acum 20 de ani”
Data publicării:
Cristina Álvarez este fondatoarea canalului educațional @unProfesor. Predă de aproape 20 de ani și este mama a două fete. Recent, a publicat cartea „Mergem la școală” , în care își oferă sfaturile și trucurile pentru ca cei mici să se simtă bine și să învețe în primele etape ale școlii. 

O mare parte din fundamentul cunoașterii este pus în învățământul primar. Este esențial să ai o experiență școlară pozitivă în această perioadă, dar din păcate, nu întotdeauna se întâmplă așa.

De aceea, în cartea sa, Cristina Álvarez Millán împărtășește recomandări, resurse și strategii pentru a depăși toate dificultățile care pot apărea.

Obiectivul său?

Să devii un bun aliat pentru copilul tău în acest moment al vieții sale educaționale. Experții de la Hola.com au discutat cu ea.

Citește și Generația captivă între „like” și „învățare”. Avertismentul Oanei Moraru: „Profesorii nu sunt aplicații! Trebuie să lupte continuu împotriva valului de părinți care vor activități «wow»”

Sunteți în sălile de clasă de aproape două decenii. Cum s-au schimbat copiii în acest timp? Sunt cu adevărat diferiți de alte generații?

Cristina Álvarez Millán: „Societatea s-a schimbat, iar copiii de astăzi nu mai sunt la fel ca acum 20 de ani, când am început să predau.

Ne confruntăm cu generația alfa, prima generație de nativi digitali. Tehnologia le oferă acces instantaneu la informație, sunt hiperconectați și au un stil de viață mult mai sedentar.

Pe de altă parte, aceștia sunt copii cu o mai mare conștientizare socială și mai deschiși către diversitate”.

Ce se poate ascunde în spatele unui copil care nu vrea să meargă la școală?

Cristina Álvarez Millán: „Atunci când un copil refuză să meargă la școală, este important să-l observi cu atenție. Motivul poate fi variat, de la frica de separare de părinți până la probleme relaționale la școală sau dificultăți de învățare.

Este esențial să discutăm atât cu copilul, cât și cu profesorii săi pentru a identifica sursa problemei”.

Există mulți copii care nu sunt deloc interesați de lectură. Ce pot face familia și școala pentru a schimba această situație?

Cristina Álvarez Millán: „Acasă, ar trebui să promovăm un mediu propice lecturii încă de când sunt mici: să le citim povești înainte de culcare, să le dăm un bun exemplu, să avem un loc pentru cărți la îndemâna lor și să le oferim cărți cu ocazia unor evenimente speciale.

Pe de altă parte, la școală, ai putea să le citești cu voce tare cărți adecvate vârstei lor sau să-i implici în activități motivante, cum ar fi schimbarea finalului unei povești și scrierea acesteia”.

SURSA FOTO: freepik.com @syda_productions

Matematica, una dintre disciplinele cu care copiii se confruntă adesea cu dificultăți. Cum putem descoperi dacă copilul nostru are o problemă reală, cum ar fi discalculia, sau dacă pur și simplu nu îi place această materie?

Cristina Álvarez Millán: „În primul rând, va trebui să transformăm comentariile negative pe care le facem din neatenție referitoare la acest subiect în unele pozitive. În loc să spunem: `Matematica este dificilă` sau `Nici eu nu am fost bun la asta`, ar fi mai bine să explicăm și să le demonstrăm utilitatea reală a matematicii în viața lor.

În educația timpurie, există deja o serie de semne care ar putea indica discalculia, cum ar fi dificultatea de a înțelege conceptele de `mai mult` și `mai puțin` sau dificultăți în clasificarea obiectelor. Totuși, uneori, aceasta poate fi doar o problemă de maturizare care se va rezolva de la sine.

Deja în școala primară, copiii cu discalculie pot confunda semnele matematice și pot avea dificultăți în memorarea poziției numerelor, în învățarea timpului și în numărarea banilor. În orice caz, dacă avem îndoieli, este mai bine să discutăm cu profesorii lor și să vedem dacă este necesară o evaluare externă”.

În carte, sfătuiți să includem matematica în viața de zi cu zi. Cum putem face acest lucru?

Cristina Álvarez Millán: „Există multe modalități! Putem număra cleștișoare de rufe, lăsăm copiii să plătească la supermarket, să ajute la livrarea mâncării sau să folosească banda de măsurat.

Matematica se află peste tot în jurul nostru!”

Odată cu grupurile WhatsApp, mulți părinți au ajuns să devină agenda școlară a copiilor lor. Cum le afectează aceasta autonomia?

Cristina Álvarez Millán: „Aceasta are un impact foarte negativ asupra autonomiei lor, deoarece adesea suntem părinții care le rezolvăm problemele în loc să îi lăsăm pe ei să o facă.

Copiii ar trebui să își asume responsabilitatea pentru agendele și sarcinile lor, iar dacă uită ceva, ar trebui să se confrunte cu consecințele. Numai astfel vor învăța să își asume responsabilitatea pentru propriile acțiuni”.

Vorbești și despre emoții, precum și despre importanța timpului liber. Sunt copiii săturați de teme, activități extrașcolare și exigențe?

Cristina Álvarez Millán: „Fiecare familie ar trebui să analizeze acest aspect, observându-și copiii. Există copii care, având activități extrașcolare în fiecare zi, rămân activi și nu obosesc. Alții, dimpotrivă, sunt deja epuizați doar din cauza școlii.

Indiferent de situație, mi se pare important să lăsăm o după-amiază liberă pe săptămână, pentru ca ei să se joace, să se odihnească sau să se plictisească. Cele mai creative idei vin din plictiseală!”



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.



Autorul articolului: Loredana Iriciuc
Categorie: Recomandari si sfaturi

Articole similare


Cele mai noi articole

Vârsta la care se poate identifica ce talent are un copil

Identificarea talentului unui copil este una dintre...


Top citite
Cercetare Harvard despre „creierul rezilient” la copii: „Părinții pot construi rezistența la orice vârstă, însă cu cât e mai devreme, cu atât e mai bine” / FOTO: freepik.com @Petro Seniv 888

Cercetare Harvard despre „creierul rezilient” la copii: „Părinții pot construi rezistența la orice vârstă, însă cu cât e mai devreme, cu atât e mai bine”

Efectul Mozart, dezmințit de mai multe studii! Cercetători: „Nu trebuie să ne așteptăm ca simpla ascultare a muzicii să ne facă copiii mai deștepți!” / FOTO: freepik.com @kegfire5

Efectul Mozart, dezmințit de mai multe studii! Cercetători: „Nu trebuie să ne așteptăm ca simpla ascultare a muzicii să ne facă copiii mai deștepți!”

Parentingul românesc vs cel englez. Bianca Andreica „Suntem genul de părinți care vrem să le facem singuri pe toate. Ne bucurăm de ajutorul ocazional, însă îl refuzăm pe cel permanent” / FOTO: Instagram@BiancaAndreica

Parentingul românesc vs cel englez. Bianca Andreica: „Suntem genul de părinți care vrem să le facem singuri pe toate. Ne bucurăm de ajutorul ocazional, însă îl refuzăm pe cel permanent”

Copii machiavelici. Studiu internațional revoluționar despre cum această atitudine începe să se formeze încă din școala primară: „Unii dintre ei au un deficit neurologic” / FOTO: freepik.com @yakobchuk

Copii machiavelici. Studiu internațional revoluționar despre cum această atitudine începe să se formeze încă din școala primară: „Unii dintre ei au un deficit neurologic”

pixel