Premierul Ilie Bolojan recunoaște! „Nivelul de salarizare din educație nu este cel pe care personal mi-l doresc”
„Ministerul Educaţiei şi Cercetării are un interes puternic în aderarea României la OCDE. Am reuşit atât în zona de educaţie, cât şi în zona de cercetare să închidem, dacă vreţi să le spunem, capitolele care ne privesc pe noi, ceea ce este un lucru foarte bun.
Preocuparea pentru ceea ce se întâmplă în ţările OCDE este un justificată în domeniile noastre, fiindcă noi avem de multe ori o mulţime de analize, o mulţime de date, dar aşa cum spunea un vechi filozof, ceva nu este mare sau mic în sine, ci, totdeauna, depinde de cadrul de referinţă.
Şi adesea nu aveam un reflex suficient de puternic de a ne raporta diverse date, diverse analize la nivel naţional, la anumite repere, să vedem ce înseamnă, totuşi, un anumit procent, ce înseamnă, totuşi, o anumită medie”, a mai declarat Daniel David.
Pentru autorităţile române, a adăugat el, este important să se uite la practicile educaţionale din ţările OCDE în procesul de dezvoltare a sistemului naţional de educaţie.
„Dincolo de a folosi datele OCDE ca reper pentru ceea ce se întâmplă în ţară, pentru noi este foarte important să ne uităm la practicile educaţionale, practicile de cercetare, dacă vreţi să vorbim mai general, dar, în această situaţie, practicile educaţionale, astfel încât să ne putem dezvolta propriul sistem de educaţie.
De aceea, Education at a Glance 2025 este o contribuţie foarte importantă nu doar pentru OCDE, este un lucru foarte important şi pentru România. Şi aşa cum am spus, în diverse contexte, în ultimele două luni, întotdeauna când te uiţi la aceste practici cauţi cele mai bune practici europene, cele mai bune practici OCDE, în această situaţie cele mai bune practici OCDE, numai că uneori trebuie să vezi şi celelalte practici”, a explicat David.
Ministrul Educaţiei a punctat că practicile educaţionale trebuie adaptate şi în contextul dat de criza fiscal-bugetară.
„Vedeţi, suntem în situaţie de criză fiscal-bugetară, când eşti într-o criză fiscal-bugetară nu mai poţi întotdeauna să implementezi cele mai bune practici OCDE, dar este foarte important, dacă eşti un ministru responsabil sau eşti un decident responsabil, ca măsurile pe care le iei să se regăsească între reperele OCDE sau reperele europene, dacă vrem să ne raportăm şi la un alt indicator, astfel încât ţara, odată ce este ancorată în aceste instituţii să poată să comunice, să schimbe date, să schimbe practici cu alte ţări din aceste organizaţii”, a subliniat ministrul David.
Faţă de cele arătate, ministrul a punctat beneficiile aduse de procesul privind aderarea României la OCDE.
„Ca ministru nu pot spune decât faptul că întregul proces prin care am închis capitolul nostru de Educaţie la OCDE a fost un proces în care, uitându-mă şi în documentele anterioare, înainte să fiu eu ministru, ministerul a învăţat enorm, sistemul nostru a învăţat enorm, iar acum, fiind acolo, uite că putem să beneficiem de aceste mecanisme. Şi, încă o dată spun, lansarea acestui document Education at a Glance 2025 este important nu doar pentru OCDE, este un eveniment important şi pentru ţară”, a evidenţiat Daniel David, potrivit Agerpres.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.
Inspectoratul Școlar Satu Mare...
Un nou raport al Organizației...
Inspectoratul Școlar Satu Mare...