Mircea Miclea despre greva profesorilor și începutul anului școlar: „Noul an va începe, chiar dacă nu pe 8 septembrie”
Când ne gândim la prima zi de școală, o vedem plină de culoare: ghiozdane noi, miros de manuale proaspăt tipărite, emoții în ochii copiilor și speranță în vocea profesorilor. Însă anul acesta, imaginea idilică pare să fie amenințată.
Profesorul Mircea Miclea, fondatorul școlii psihologice cognitive din România și fost ministru al Educației, avertizează că începutul de an școlar ar putea fi unul „cu mai multă tristețe, nu cu mult entuziasm”.
Invitat în emisiunea „Viitor pentru România” de la Prima News, realizată de Nicoleta Călugăreanu, Mircea Miclea a răspuns la întrebarea despre cum va arăta startul anului școlar, programat pentru 8 septembrie, și dacă există riscul unei amânări.
„Noul an școlar va începe, chiar dacă nu va începe pe 8 septembrie, o să înceapă pe 10 septembrie sau să înceapă mai târziu”, a spus profesorul.
Deși exclude un blocaj total, Miclea atrage atenția asupra stării emoționale a dascălilor:
„Colegii mei, profesorii, eu mă simt solidar cu ei, sunt și eu profesor,au responsabilitatea pe care o au profesorii, până la urmă. O să meargă să-și vadă de treaba lor, dar o să meargă cu mai multă tristețe, nu cu mult entuziasm. Asta face o foarte mare diferență”.
Profesorii nu sunt doar transmițători de informații, ci și vectori de energie și motivație pentru copii. Miclea a explicat că atunci când dascălul vine la clasă trist și dezamăgit, întreaga dinamică educațională are de suferit:
„Una este să mergi la clasă și să predai cu entuziasm și încrederea că ceea ce faci tu este recunoscut și răsplătit și este luat în considerare și ești apreciat pentru asta, și alta este să mergi la clasă trist, simțind că de fapt orice ai făcut până atunci nu contează”.
Un alt punct sensibil subliniat de profesorul Miclea este modificarea normei de predare:
„Cei mai buni profesori din această țară vor avea plus două ore în plus de predare. Asta înseamnă nu numai predare în plus, înseamnă ore în plus pentru corectare, elaborare de teste, stăm de vorbă cu elevii, etc. Ce facem, îi penalizăm pe cei buni?”
Mesajul este clar: dacă cei performanți sunt încărcați suplimentar, există riscul de demotivare și chiar de scădere a calității actului educațional.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.