Părintele PISA: „Există o nevoie urgentă de mai multă implicare a părinților pentru a spori performanța copiilor în școală”
Data publicării:
Andreas Schleicher, matematicianul, statisticianul și cercetătorul german, este recunoscut în sectorul educațional drept „părintele PISA” . Testul creat de el măsoară performanța elevilor la nivel global în domeniile matematicii, științelor și înțelegerii lecturii. Însă, puțini știu că experiența personală a lui Schleicher a jucat un rol esențial în modelarea viziunii sale asupra educației.

Fiul unui profesor universitar de pedagogie, Schleicher însuși a fost clasificat drept „nepotrivit pentru liceu”. Cu toate acestea, tatăl său a depus eforturi considerabile pentru a-i oferi oportunitatea de a studia la un liceu. Astfel, Schleicher a ajuns la Waldorfschule din Hamburg, unde și-a terminat liceul cu rezultate excelente.

Parcursul său academic l-a adus în același oraș, unde a finalizat studiile universitare în Fizică. Ulterior, s-a dedicat studiului Matematicii la Universitatea din Australia, absolvind un Master of Science în 1992. Această experiență personală a influențat profund perspectiva sa asupra educației și a devenit un susținător pasionat al implicării părinților în parcursul școlar al copiilor lor.

Recent, în cadrul unei întâlniri organizate de Fundația Varkerey din Madrid, Schleicher a oferit sfaturi valoroase unui grup de miniștri din America Latină, subliniind importanța implicării active a părinților în educația copiilor. Astfel, povestea personală a părintelui PISA continuă să inspire și să influențeze direcția educațională la nivel global.

Mai multă implicare a părinților pentru a îmbunătăți performanța copiilor lor

Potrivit declarațiilor recente ale lui Andreas Schleicher, există o nevoie urgentă de mai multă implicare a părinților pentru a spori performanța copiilor în școală. Într-un interviu publicat într-un ziar național, Schleicher a exprimat îngrijorarea sa cu privire la scăderea nivelului de proactivitate al părinților în ceea ce privește educația copiilor lor.

Conform observațiilor sale, elevii devin tot mai pasivi, profesorii sunt percepuți ca furnizori de servicii, iar școlile par a deveni instituții sociale, cu părinții asumându-și un rol mai degrabă pasiv de clienți. Schleicher subliniază că este esențial să redescoperim obiceiul de a lucra împreună în dezvoltarea elevilor.

Potrivit părintelui PISA, implicarea părinților nu se referă neapărat la petrecerea timpului însoțindu-și copiii în timpul temelor școlare, ci mai degrabă la transmiterea unui semnal clar că educația este valoroasă și că respectul față de autoritatea profesorului este fundamental. El avertizează asupra percepției greșite conform căreia școala ar trebui să compenseze lipsa de implicare a familiilor.

Schleicher argumentează că responsabilitatea părinților este importantă și subliniază că, deși profesorii pot influența învățarea, anumite comportamente în afara școlii, precum utilizarea excesivă a telefoanelor mobile în timpul nopții, pot afecta negativ succesul învățării. În final, el susține că implicarea activă a părinților este cheia pentru a asigura un viitor educațional mai luminos pentru copii.

Mai puține ore de ecrane în timpul liber

Andreas Schleicher, expertul german în educație, aduce în atenție o problemă alarmantă legată de utilizarea excesivă a ecranelor în timpul liber și impactul său negativ asupra performanței școlare a elevilor. Potrivit lui Schleicher, în țările în care tinerii utilizează tehnologia în scopuri recreative în mod intens, rezultatele academice ale elevilor sunt în declin.

El subliniază că, deși integrarea tehnologiei în procesele educaționale poate fi benefică, permițând elevilor să folosească în mod liber propriile dispozitive poate duce la rezultate mai slabe. În special, în țări precum Turcia sau Malaezia, Schleicher evidențiază faptul că 70% dintre elevi resimt anxietate atunci când nu au acces la dispozitivele lor, ceea ce se traduce în performanțe mai slabe la matematică. Mai mult decât atât, acest stres are un impact negativ și asupra satisfacției lor generale în viață.

Expertul german avertizează că este esențial să se reducă timpul petrecut în fața ecranelor în timpul liber pentru a spori performanța școlară și starea generală de bine a elevilor. Recomandarea sa vine ca un semnal de alarmă pentru părinți și educatori, subliniind nevoia de a găsi un echilibru între tehnologie și activități offline pentru a asigura un mediu de învățare sănătos și echilibrat.

Telefoane mobile în afara școlii

Andreas Schleicher argumentează că stabilirea limitelor de utilizare a dispozitivelor în școli nu este suficientă și pledează pentru interzicerea completă a telefoanelor mobile în centrele de învățământ. Potrivit lui Schleicher, elevii nu acordă suficientă atenție la ceea ce li se predă atunci când sunt distrași de telefoanele lor inteligente.

El consideră că interzicerea telefoanelor mobile în școli este esențială pentru a îmbunătăți nivelul de concentrare al elevilor. Schleicher subliniază că, în absența telefoanelor mobile în sala de clasă, elevii sunt mai puțin distrași și pot să se concentreze mai bine asupra materiei predate.

Expertul în educație adaugă că acest pas ar putea fi important pentru îmbunătățirea calității învățământului, deoarece eliminarea telefoanelor mobile din peisajul școlar ar crea un mediu mai propice pentru învățare și ar contribui la dezvoltarea abilităților de concentrare ale elevilor. Astfel, propunerea lui Schleicher vine ca un apel la acțiune pentru a crea un mediu școlar mai eficient și focalizat pe procesul de învățare.



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.



Autorul articolului: Loredana Iriciuc
Categorie: Recomandari si sfaturi

Articole similare


Cele mai noi articole

Top citite
Prof. Mariana Badea, despre schimbările din sistemul de învățământ „Nu se mai numesc opere literare, se numesc texte, ca la manele” / FOTO: freepik.com@ zinkevych

Prof. Mariana Badea, despre schimbările din sistemul de învățământ: „Nu se mai numesc opere literare, se numesc texte, ca la manele” / VIDEO

Lecțiile de maniere pe care părinții NU le mai predau copiilor. Cercetători: „Nu e vorba doar că devin nepoliticoși, dar vor avea de suferit social și profesional pe termen lung” / FOTO: freepik.com @EyeEm

Lecțiile de bune maniere pe care părinții NU le mai predau copiilor. Cercetători: „Nu e vorba doar că devin nepoliticoși, dar vor avea de suferit social și profesional pe termen lung”

Foto: Freepik@freepk

Aceasta este vârsta ideală pentru a-l învăța pe copil o limbă străină

Cuvintele părinților care demotivează copiii și le afectează viitorul. Experți în parenting: „Sunt mai periculoase decât par!” / FOTO: freepik.com @gerain0812

Cuvintele părinților care demotivează copiii și le afectează viitorul. Experți în parenting: „Sunt mai periculoase decât par!”

pixel