„Munca în primele trei luni de sarcină ar trebui să fie ilegală”: Izbucnirea unei mame
Într-un videoclip postat pe...
Invitarea întregii clase la petreceri de naștere este un lucru normal, deoarece în cultura noastră simțul ospitalității este profund simțit și puternic, la fel ca și conceptul de clasă de grup. Fără a lua în considerare că petrecerile aniversare ale copiilor sunt din ce în ce mai „faraonice”, vechea petrecere de acasă fiind „în pericol de dispariție”.
„Este nepoliticos să nu-ți inviți toți colegii la petrecere? ” sau „ Dar se va supăra cineva dacă am o petrecere cu puțini copii? ”, nu se pot da răspunsuri obiective și absolut adevărate sau false la întrebări ca acestea.
Rețineți că până la vârsta de 6-8 ani copiii nu au cel mai bun prieten ales (sau mai bine zis identificat) pe baza a ceea ce ar putea fi criteriile pentru noi adulții (așa-numita afinitate electivă nu este încă de conceput pentru copil). La vârsta preșcolară copiii se joacă cu toții, împreună, și toți sunt prieteni, fără a face diferențe.
Această primă informație ne oferă o concluzie care în sine este obiectivă: în clasele preșcolare, copiii nu își pot exprima o preferință „motivată și raționalizată” pentru cutare sau cutare coleg de clasă. Probabil că dacă văd mai des un copil și nu altul se datorează unei legături mai strânse între familii.
Și cu siguranță dacă mama sau tata îl întreabă: „Pe cine vrei la petrecerea ta? Avem doar 10 locuri! ” numele vor ieși un pic ca iepurii dintr-o pălărie.
Până la vârsta de 6-8 ani, grupul de clasă, înțeles ca microcosmos social și teren de antrenament relațional, merită o protecție specială deoarece copiii nu sunt blindați împotriva impactului societății. Excluderea de la o petrecere pentru motive precum: casa prietenului este prea mică și părinții lui a ales doar 10 prieteni, de exemplu, este de neînțeles pentru un copil de 3 sau 4 ani care vede doar faptul că nu a fost ales sau invitat și percepe doar marginalizare.
Între 6 și 8 ani, cel mai bun prieten sau cei mai buni prieteni, apar cu o claritate mai matură: sunt acei oameni în care copiii noștri recunosc binele reciproc, cu care împărtășesc interese și râd de aceleași lucruri, lângă care se simt în siguranță.
Fără să ținem cont că la această vârstă începe să apară o diviziune bazată pe interese, adică fiul tău ar putea dori o petrecere pe tema fotbalului fără fete sau fiica ta ar putea dori una cu zâne sau prințese sau cu o temă Make Up și fără băieți.
Gândiți-vă la o petrecere tematică de fotbal care le cere animatorilor să le distreze pe fetele invitate de cealaltă parte a terenului doar pentru că cineva ar putea fi jignit de lipsa invitației. Acest scenariu nu transmite copiilor nicio învățătură pozitivă: este un compromis social care nu le este de nici un folos, dimpotrivă, amplifică și subliniază diferențele de interese care sunt fiziologice, banale și nu pot fi omogenizate.
O alternativă la petrecerea deschisă tuturor este o sărbătoare în clasă cu tort, lumânări și poate un mic gadget, preferând un cadou util (creioane, radiere, caiete etc.). În acest fel petrecerea școlară poate fi incluzivă, participând toată lumea, în timp ce în mod privat copilul sau adolescentul își poate alege câțiva însoțitori cu care să împărtășească o experiență ulterioară.
Dacă decideți să nu vă invitați toți colegii de clasă, aveți grijă la modul în care distribuiți invitațiile: în loc să alegeți o invitație pe hârtie pentru a o distribui în clasă, alegeți una digitală și mai discretă. Păstrați confidențialitatea și încurajați copiii și tinerii să facă același lucru. Copiii între 6 și 8 ani pot înțelege deja sensul unei invitații ratate și pot înțelege că unii dintre colegii lor ar putea fi supărați.
În acest sens, dacă le cerem profesorilor să facă din clasa un grup cooperant, unit și necompetitiv, trebuie să contribuim la rândul nostru la susținerea coeziunii și a amalgamării între copii.
Luați în considerare întotdeauna că petrecerile aniversare ale copiilor reprezintă o oportunitate enormă de a interacționa cu colegii de clasă într-un mediu neutru și liber, un loc nou în care copiii ajung pozitiv, fără frustrarea separării de părinți, fără anxietăți de performanță, fără povara unei îndatoriri sau condiţionarea relaţiei cu profesorul (sau profesorul). Și acest lucru este valabil pentru toate vârstele.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.
Într-un videoclip postat pe...
Cunoscuta artistă Theo Rose și...
Când regele Carol al III-lea...
Preot profesor univ. dr. Radu...