Universitatea Harvard demonstrează că o metodologie educațională mai puțin cunoscută este mult mai eficientă decât cred majoritatea
Data publicării:
Un studiu realizat de Universitatea Harvard sugerează că o metodologie educațională specifică este mult mai eficientă decât își imaginează studenții. Vă dezvăluim care este această metodologie.

Educația este într-un continuu proces de dezbatere și evoluție. Există susținători ai învățării tradiționale, pasive, dar și tot mai mulți susținători ai așa-ziselor metodologii active.

Eficiența resursei academice de învățare prin practică este chiar confirmată de Universitatea Harvard, potrivit SerPadres.

Citește și Jocuri recomandate de Harvard pentru a lucra la autoreglarea emoțională între 5 și 7 ani

„Măsurarea învățării reale vs. sentimentul de învățare ca răspuns la participarea activă la clasă”

SURSA FOTO: freepik.com @boggy

Studiul, publicat în Proceedings of the National Academy of Sciences și intitulat „Măsurarea învățării reale versus sentimentul de învățare ca răspuns la participarea activă la clasă”, a fost dezvoltat de un grup de cercetători de la Harvard, inclusiv Louis Deslauriers, director de predare și învățare a științei și senior preceptor de fizică.

Rezultatele cercetării demonstrează că eficiența învățării active este mult mai mare decât cred studenții care sunt formați prin acest tip de resurse.

Deslauriers și echipa sa au conceput un experiment educațional. Un grup de studenți a fost expus la metodologii tradiționale și pasive timp de 11 săptămâni. În săptămâna a 12-a, jumătate din clasă a fost repartizată într-o sală de clasă care utiliza învățarea activă (de exemplu, metoda Montessori, cu numeroase avantaje și câteva dezavantaje), iar cealaltă jumătate a participat la prelegeri tradiționale.

După aceea, grupurile au fost schimbate și au învățat prin metodele opuse.

Studenților li s-a cerut să răspundă la afirmații precum „simt că am învățat multe din această prelegere”

La sfârșitul fiecărei ore, studenților li s-a cerut să răspundă la afirmații precum „simt că am învățat multe din această prelegere” și „mi-aș dori ca toate cursurile mele de fizică să fie predate astfel”.

De asemenea, au primit un test cu 12 întrebări cu răspunsuri multiple pentru a măsura cât de mult au învățat.

Conform The Harvard Gazette, autorii studiului au descoperit că, atunci când au analizat rezultatele, studenții care au participat la cercetare au avut impresia că au învățat mai mult după cursurile cu metodologii pasive. Cu toate acestea, evaluările au arătat rezultate mai bune atunci când s-a folosit învățarea activă.

„Învățarea reală și sentimentul de învățare au fost puternic anticorelate”, a declarat Deslauriers la prezentarea studiului. Acest lucru se datorează faptului că elevii au învățat mult mai mult utilizând resurse educaționale active, care le-au stimulat implicarea activă în procesul educativ.

SURSA FOTO: freepik.com @avistock

„Studenții păreau să prefere prelegerile tradiționale”

Deslauriers a explicat că „știa deja că studenții vor învăța mai mult prin învățarea activă”, având în vedere un alt studiu publicat în 2011 în revista Science. „Adesea, studenții păreau să prefere prelegerile tradiționale”, a adăugat el.

Expertul de la Harvard concluzionează că „învățarea profundă este o muncă grea” și că „efortul implicat în învățarea activă poate fi interpretat greșit ca un semn de învățare slabă”.

De asemenea, el subliniază că în mediul universitar „un profesor superstar poate explica lucrurile într-un mod în care studenții simt că învață mai mult decât învață de fapt”. Toate aceste percepții pot influența opinia studenților, dar statistica este clară: învățarea activă este mult mai eficientă în transmiterea cunoștințelor.

Acesta este motivul pentru care, la Harvard, toate cursurile au fost restructurate pentru a prioritiza învățarea activă. „Este extrem de eficient: putem acoperi același material pe care l-am aborda într-o prelegere, dar cu un impact mai mare asupra studenților”, conchide studiul.



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.



Autorul articolului: Loredana Iriciuc
Categorie: Recomandari si sfaturi

Articole similare


Cele mai noi articole

Top citite
Foto: Freepik@user11472009

Înjurături bune pentru copii, recomandate de specialiștii psihologi

Lecția de parenting a unei mame milionare: „Asta este mai valoros pentru copil decât să-l înscrii la activități pentru care părinții sunt dispuși să plătească oricât” / FOTO ILUSTRATIV: freepik.com @julliafedorova

Lecția de parenting a unei mame milionare: „Asta este mai valoros pentru copil decât să-l înscrie la activități pentru care părinții sunt dispuși să plătească oricât”

10 urături deosebite pentru copii de Anul Nou, inspirate din tradițiile populare și adaptate pentru cei mici / FOTO: freepik.com @kalinovskiy

10 urături deosebite pentru copii de Anul Nou, inspirate din tradițiile populare și adaptate pentru cei mici

Universitatea Harvard demonstrează că o metodologie educațională mai puțin cunoscută este mult mai eficientă decât cred majoritatea / FOTO: freepik.com @dotshock

Universitatea Harvard demonstrează că o metodologie educațională mai puțin cunoscută este mult mai eficientă decât cred majoritatea

pixel