Olandezii cred că părinții stresează copiii: O școală le-a interzis accesul la notele elevilor, după ce a studiat sute de tineri
Vorbind într-un panel la conferință CogX, Nadeem Nathoo, co-fondatorul programului de inovare pentru adolescenți The Knowledge Society, consideră că pentru a avea succes, copiii ar trebui să fie curioși.
El a menționat, de asemenea, că aceștia nu ar trebui să fie „leneși”, explicând însă că acest lucru nu presupune o „etică a muncii exagerat de strictă”.
În al treilea rând, Nathoo a subliniat importanța unei „predispoziții spre acțiune” la copii – „își petrec mult timp doar gândindu-se sau chiar trec la acțiune și realizează lucruri concrete?”
„Cred că, dacă copilul tău manifestă aceste trei trăsături de caracter și reușești să le observi și să le antrenezi, probabil că se află pe un drum bun în viață”, a spus Nathoo la conferință, conform cnbc.com.
SURSA FOTO: freepik.com @aparfenyuk
Cercetări publicate în revista Pediatric Research, care au analizat date de la 6.200 de copii de grădiniță din SUA, au arătat că cei ai căror părinți considerau că sunt curioși aveau performanțe mai bune la citire și matematică.
Între timp, Lisa Feldman Barrett, psiholog la Harvard, a recomandat ca părinții să-și laude copiii pentru că își asumă responsabilitatea, astfel încât aceștia să învețe să dobândească abilități prin propriile eforturi.
Nathoo a sugerat că părinții pot susține dezvoltarea acestor trăsături oferindu-le copiilor acces la diverse probleme și uneltele necesare pentru a le rezolva.
De asemenea, el a încurajat părinții să își facă copiii conștienți de diversitatea mare a locurilor de muncă disponibile. Spre exemplu, Nathoo a menționat că este „imposibil să te gândești la o carieră de tehnician dacă nici nu știi ce presupune aceasta”.
El crede că părinții ar trebui să fie „intenționați” în a stimula curiozitatea copiilor, încurajându-i să exploreze și să afle lucruri pe cont propriu.
SURSA FOTO: freepik.com @dotshock
În plus, Nathoo a spus că, în sistemul educațional actual, „învățăm literalmente opusul” multor trăsături apreciate în mod obișnuit la oameni – rezolvarea problemelor, abordarea ambiguității, comunicarea și colaborarea.
El a explicat: „Nu există loc pentru rezolvarea problemelor – întotdeauna există un răspuns prestabilit în manual. Nu există loc pentru ambiguitate – știi exact ce vei învăța în clasele 8, 9, 10, 11, 12. Nu îi învățăm pe oameni cum să comunice bine, iar sistemul este foarte competitiv, nu colaborativ.”
Nathoo a subliniat că nu încerca să „demoleze” sistemul de învățământ, ci doar să evidențieze ceea ce este cu adevărat apreciat la oameni și unde există o „nealiniere” față de ceea ce învață tinerii.
„Cred că mulți tineri își irosesc de fapt timpul în sistemul educațional actual”, a spus Nathoo, referindu-se la faptul că sunt obligați să memoreze și să repete informații.
El a explicat că „toți cei care au trecut prin sistem știu că nu este cel mai eficient mod de a reține informații, așa că devine un fel de secret pe care generația mai în vârstă îl păstrează față de tineri”.
SURSA FOTO: freepik.com @freepik
Nathoo a argumentat că „viața este probabil cea mai bună instituție de dezvoltare umană”, dar a sugerat că aceasta pare „foarte lipsită de structură” și „întâmplătoare”, deoarece sistemul educațional nu îi pregătește pe tineri pentru provocările vieții adulte.
Astfel, el consideră că învățarea bazată pe proiecte și experiențe, alături de lucrul în echipă și construirea de relații, reprezintă cheia dezvoltării tinerilor.
„Acestea sunt lucrurile care rămân. Ceea ce nu rămâne este memorarea și reproducerea informațiilor, iar, din păcate, acestea reprezintă probabil 70%-90% din modul în care este structurat sistemul educațional astăzi”, a adăugat Nathoo.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.
Între vacanțe, weekenduri sau alte ocazii de îngrijire...