Sindromul Savant. Medic psihiatru: „Există trei teorii principale care încearcă să explice originile acestei afecțiuni”
Dan O’Hare, fondatorul Edpsy, o comunitate online dedicată psihologilor educaționali, a declarat pentru CNBC că specialiștii din domeniu discută tot mai mult despre importanța jocului pentru învățarea și dezvoltarea copiilor.
O’Hare a menționat că jocul a fost adesea considerat un „mijloc pentru un scop”– de exemplu, pentru a demonstra abilitățile sociale ale unui copil. Cu toate acestea, el a adăugat că jocul este „valoros în sine” atunci când este practicat într-o formă nestructurată.
Jocul nestructurat „dirijat sau condus de copii” este esențial, deoarece le permite celor mici să-și dezvolte propria imaginație, a explicat el.
O’Hare a subliniat: „Există adesea ideea că există o modalitate corectă de a te juca, care, de obicei, implică jocul de grup, cooperarea cu alți copii. Totuși, pentru a ajunge la acest stadiu, sunt necesare destul de multe abilități. În realitate, este perfect normal ca cei mici să se joace singuri sau în paralel cu alți copii”.
SURSA FOTO: freepik.com @bairachnyi
El a evidențiat importanța jocului independent în dezvoltarea unor abilități precum cele motorii, dar și în deprinderea abilităților de negociere și gestionare a conflictelor.
Chiar și „jocurile dure”, pe care părinții tind să le oprească rapid, pot contribui la dezvoltarea copilului, oferindu-i posibilitatea să învețe „cum să-și gestioneze corpul, forța, echilibrul și riscurile”, a precizat O’Hare.
O’Hare a făcut referire la un studiu publicat în 2019 de Institutul de Educație al University College din Londra, care a arătat că elevii cu vârste între 5 și 7 ani beneficiază de pauze cu 45 de minute mai scurte decât copiii în 1995. Studiul a concluzionat că reducerea pauzelor școlare în Anglia ar putea avea un impact negativ asupra dezvoltării copiilor.
SURSA FOTO: freepik.com @user20119892
O’Hare susține, de asemenea, că părinții nu ar trebui să încerce să umple tot timpul copiilor cu activități.
„A avea timp liber, în care apare plictiseala, este de fapt benefic pentru copii, deoarece îi ajută să învețe să se distreze, să fie creativi și să găsească soluții la diverse probleme”, a explicat el.
Acest lucru se datorează faptului că studiile au asociat plictiseala cu o creștere a creativității. De exemplu, un studiu publicat în 2013 de cercetători de la Universitatea Central Lancashire a sugerat că efectuarea unei activități monotone ar putea ajuta o persoană să găsească soluții mai creative la o problemă, deoarece mintea are astfel ocazia să rătăcească liber.
O’Hare a explicat că, deși părinții se pot simți adesea obligați să umple timpul copilului cu activități, el nu susține renunțarea la activitățile extracurriculare, dar subliniază că „autoreglarea” poate fi benefică pentru dezvoltarea anumitor abilități.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.
Pe măsură ce temperaturile...
Magia Crăciunului este deja...
Raluca-Emima Vasilciuc și...
Nu există nicio modalitate mai...
Este unul dintre momentele magice ale părinției pe care le-ai așteptat cu...
O țară a decis să suspende...