„Atenție!” NU mai spune „ai grijă”, „o să cazi” sau „o să te lovești” în momentele când copiii fac lucruri riscante. Alternativele de succes la aceste expresii
Data publicării:
Loredana Iriciuc
Autorul articolului: Loredana Iriciuc
Categorie: Comportamente si Emotii
Deși există copii cu temperamentul calm și prudent, există și cei cu o dorință surprinzătoare pentru aventură și pericol, punând la încercare răbdarea și instinctele de protecție ale părinților.

În unele situații, această înclinație aventuroasă poate duce la momente de panică pentru părinți, dar și pentru copii. Cu toate acestea, este important să înțelegem că acest comportament poate face parte din procesul natural de descoperire și învățare a lumii în care trăim. Mulți copii nu au dezvoltat încă instinctul pentru a evalua riscurile asociate cu anumite acțiuni, ceea ce îi poate expune la pericole.

De-a lungul timpului, părinții folosesc adesea expresii precum „ai grijă”, „o să cazi” sau „o să te lovești” pentru a-i avertiza pe copii cu privire la pericolele potențiale. Cu toate acestea, se pare că aceste avertismente au un impact limitat asupra copiilor. Un terapeut de familie sugerează alternative mai eficiente și mai educative pentru a aborda această situație.

În loc să folosim fraze repetitive care pot fi ignorate de copii, terapeutul recomandă abordarea situației într-un mod mai constructiv. În loc să spunem „ai grijă”, putem încuraja comunicarea, astfel încât copilul să înțeleagă mai bine riscurile și consecințele acțiunilor sale. De asemenea, putem implica copiii în luarea deciziilor legate de propria lor siguranță, astfel încât să se simtă responsabili în alegerile lor.

Expresii care să încurajeze copiii să analizeze 

SURSA FOTO: freepik.com @choknadii

Emily De La Torre, cunoscută și sub pseudonimul @mindful_madre pe Instagram, este o terapeută de familie apreciată. Ea oferă conținut despre parenting și educație, inclusiv un videoclip important despre modul de gestionare a jocurilor riscante ale copiilor.

În videoclipul său, Emily începe prin sublinierea faptului că asumarea riscurilor face parte din dezvoltarea normală a copiilor și că această experiență îi ajută să-și dezvolte încrederea în corpul lor, rezistența, încrederea în sine și abilitățile de autoreglare. Cu toate acestea, atunci când adulții se confruntă cu astfel de situații, este esențial să folosească expresii și abordări care să încurajeze gândirea critică și să ofere copiilor indicii specifice privind modul de a aborda situația.

Expertul sugerează că țipatul „fii atent” nu este suficient de informativ pentru copii, deoarece nu le oferă orientare concretă cu privire la ce să facă în continuare. În schimb, Emily recomandă utilizarea unor expresii care să încurajeze copiii să analizeze și să rezolve creativ problema, consolidând astfel nivelul lor de conștientizare. Ea oferă câteva exemple de astfel de expresii, promovând un mod de comunicare mai eficient și constructiv între părinți și copii.

„Care este planul tău aici?”

„Ai observat cât de abruptă este?”

„Voi fi chiar aici pe măsură ce-ți dai seama ce să faci”

„Te simți stabil?”

„Nu te grăbi”

„Observi cât de alunecoasă este partea aceea?”

„Observi cât de subțire este ramura aceea?”

„Vezi cât de aproape ești de margine?”

Această abordare promovează încrederea copiilor în propriile capacități și înțelegerea limitelor corpului lor.



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.


Articole similare


Cele mai noi articole

Cum să încurajezi un copil?

Pentru ca un copil să rămână motivat, este esențial ca acesta să simtă că...


Top citite

Ministrul Educației Daniel David: „Profesorii trebuie să fie prezenți în școală, nu doar la catedră. Dacă ești plătit pentru 8 ore, stai 8 ore în școală”

„Clasele, aproape imposibil de stăpânit!” Ministrul Daniel David: „În zona adolescenței, toți încearcă să fie un pic mai șmecheri. Profesorii nu au curaj să aplice sancțiunile!”

Ministrul Daniel David anunță limite clare pentru temele elevilor: Câte ore pe zi ar trebui să petreacă copiii din școlile primare, gimnaziale și liceale făcând teme?

„Haideți să fim și noi cinstiți până la capăt!” Ministrul Educației, despre explozia testărilor la clasa a V-a: „NU sunt de acord cu examenele de selecție dure în cadrul învățământului obligatoriu!”

pixel