Ce trebuie să faci și ce nu în întâlnirea părinte - profesor: Transformă aceste ședințe în experiențe mai eficiente
Data publicării:
Întâlnirile părinți-profesori reprezintă un colț de piatră în colaborarea dintre educatori și părinți. Aceste momente oferă o platformă valoroasă pentru a discuta despre evoluția copilului, a adresa preocupările și a contura pașii viitori pentru dezvoltarea sa atât academică, cât și personală. 

Cu toate acestea, nu toți părinții le privesc cu aceeași anticipare. Unii le găsesc inspiraționale, considerându-le o modalitate activă de a sprijini succesul copiilor lor, în timp ce alții le percep ca fiind monotone, pline de afirmații deja cunoscute.

Pentru a transforma aceste întâlniri în experiențe mai eficiente și mai semnificative, specialiștii oferă câteva sfaturi importante!

Personalizați întâlnirea

În locul unei abordări tradiționale care se concentrează prea mult pe performanța academică, părinții ar trebui să îmbrățișeze o perspectivă mai personalizată, care să ia în considerare nevoile, pasiunile, dar și punctele de dezvoltare unice ale propriului copil. O conversație personalizată începe cu întrebări deschise pentru profesor, întrebări care vizează descoperirea a tot ce face copilul să fie cu adevărat special. Există pasiuni sau interese neexplorate? Cum a evoluat recent în afara domeniului academic?

În această viziune mai amplă asupra dezvoltării copilului, se pune un accent egal pe creșterea academică, dar și pe dezvoltarea sa generală. Evităm să ne axăm exclusiv pe notele de pe hârtie și scorurile la teste. În schimb, ne dedicăm timpul pentru a discuta despre evoluția sa emoțională și socială, despre activitățile extrașcolare care îl pasionează și despre orice schimbare de comportament semnificativă.

Stabiliți obiective și așteptări clare

Stabilirea de obiective și clarificarea așteptărilor sunt pași critici pentru asigurarea că întâlnirea părinte-profesor va fi cu adevărat eficace. Atât profesorii, cât și părinții trebuie să aibă o înțelegere comună clară a ceea ce își propun să realizeze în această prețioasă întâlnire.

Gândiți-vă la întâlnirea cu profesorii ca la o oportunitate de a vă concentra pe nevoile și progresul copilului dumneavoastră. În acest sens, începeți prin a vă defini clar obiectivele personale pentru întâlnire. Dacă aveți întrebări sau preocupări legate de notele sau performanța copilului într-o anumită materie sau evaluare practică, asigurați-vă că acestea sunt pe lista de discuții.

În același timp, fiți deschiși la posibilitatea de a identifica orice obstacole în calea comunicării eficiente între părinți și profesori. Dacă simțiți că ceva în mediul școlar sau de clasă afectează în mod negativ dezvoltarea copilului, nu ezitați să discutați acest aspect cu profesorul.

Nu vă grăbiți în întâlniri

În lumea agitată a părinților care lucrează, echilibrul între orele lungi petrecute la muncă și angajamentele personale este adesea o provocare. Cu toate acestea, este esențial să păstrați mereu în minte că bunăstarea și evoluția copilului dumneavoastră sunt pe primul loc. În consecință, evitați tentația de a vă grăbi prin întâlnirile părinte-profesor, sărind peste elementele cheie stabilite anterior.

Asigurați-vă că alocați suficient timp pentru a explora cu atenție și în profunzime subiectele importante. Acest lucru înseamnă că trebuie să acordați timpul cuvenit pentru a adresa întrebări profesorului, pentru a discuta direct cu copilul dumneavoastră și pentru a lucra în echipă în rezolvarea oricăror probleme. Graba prin întâlnire poate avea consecințe nedorite, lăsând aspecte semnificative neabordate și, în cele din urmă, putând cauza nemulțumiri atât din partea părinților, cât și a profesorilor.

Încurajează-ți copilul să participe

O întâlnire de succes între părinți și profesori ar trebui să fie mai mult decât un monolog, ar trebui să fie un dialog autentic. Este important să încurajați implicarea copilului dumneavoastră în această conversație importantă. Acest lucru înseamnă că nu doar puneți întrebări profesorului, ci și copilului, pentru a obține o perspectivă directă asupra experienței sale școlare.

Împărtășiți-vă gândurile, cunoștințele și sugestiile cu atenția către o comunicare deschisă și lipsită de judecăți. A face ca mediul să fie unul în care copilul dumneavoastră se simte confortabil să se exprime este esențial. Ar trebui să se simtă încurajați să împărtășească cum se simt la școală, ce îi place și ce ar putea să le deranjeze.

Cu toate acestea, este important să nu dominați întâlnirea cu o avalanșă de întrebări sau să atribuiți profesorilor exclusiv responsabilitatea pentru performanța sau notele copilului. În schimb, creați un mediu în care copilul să se simtă confortabil să discute aspecte care s-au întâmplat în clasă și pe care profesorul le poate analiza sau aborda pentru îmbunătățiri viitoare. Încurajați astfel colaborarea între toate părțile implicate în educația copilului.

Pentru profesori: Pregătiți câteva date în prealabil

Una dintre cele mai eficiente modalități de a implica părinții în timpul întâlnirilor părinte-profesor este să vă pregătiți cu date relevante privind performanța școlară a copiilor lor. Cu aceste informații la îndemână, părinții pot înțelege mai bine progresul copilului lor și pot contribui activ la discuție. Înainte de întâlnire, împărtășiți cu părinții rapoartele de progres, scorurile testelor și orice alte evaluări semnificative.

Încurajați-i să revizuiască aceste date înainte de întâlnirea cu dumneavoastră. Astfel, veți facilita o discuție mai informată și mai productivă în timpul întâlnirii.

Prezentați părinților punctele de date cheie, evidențiați tendințele observate în notele la anumite subiecte și subliniați domeniile unde există oportunități de îmbunătățire. Cu toate acestea, este esențial să mențineți claritatea și să nu-i copleșiți cu date. Un grafic simplu care evidentiază progresele și aspectele care necesită atenție poate fi mai eficient decât o mulțime de cifre.

Scopul acestor date este să ajute părinții să înțeleagă progresul copilului lor, nu să-i intimideze sau să-i facă confuzi. Astfel, pregătirea cu date este un instrument puternic pentru a asigura o comunicare deschisă și constructivă cu părinții în cadrul întâlnirilor părinte-profesor.

Nu oferi sfaturi generice

Părinții aleg adesea să evite întâlnirile părinte-profesor pentru că se simt adesea că aud aceleași sfaturi generice din partea tuturor profesorilor. Acea declarație standard, „este un elev bun, dar poate să facă mai mult”, poate să pară lipsită de substanță și îi poate determina să renunțe la discuții. Pentru a face întâlnirile mai semnificative, este esențial să evitați să oferiți sfaturi generice care nu iau în considerare specificul fiecărui copil.

Fiecare elev este unic, cu propriile sale puncte forte, puncte slabe și stiluri de învățare. În loc să recurgeți la sfaturi standard, personalizați recomandările pentru fiecare copil. Abordați îngrijorările sau aprecierile într-un mod care să reflecte cu adevărat nevoile individuale ale copilului. Ofertați soluții care se potrivesc contextului și personalității sale.

Cu o atenție atentă la nevoile specifice ale copilului, veți ajuta părinții să înțeleagă mai bine experiența sa școlară. De exemplu, puteți discuta cum se potrivesc punctele tari ale copilului cu planurile de învățare sau puteți identifica strategii adaptate pentru a depăși obstacolele. Această abordare personalizată contribuie la o înțelegere holistică a progresului și dezvoltării copilului și face din întâlnirile părinte-profesor momente cu adevărat productive și valoroase.



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.



Autorul articolului: Loredana Iriciuc
Categorie: Recomandari si sfaturi
Tagurile articolului: copil  elevi  parinti  profesor  sedinta 

Articole similare


Cele mai noi articole

Top citite
Prof. Mariana Badea, despre schimbările din sistemul de învățământ „Nu se mai numesc opere literare, se numesc texte, ca la manele” / FOTO: freepik.com@ zinkevych

Prof. Mariana Badea, despre schimbările din sistemul de învățământ: „Nu se mai numesc opere literare, se numesc texte, ca la manele” / VIDEO

Lecțiile de maniere pe care părinții NU le mai predau copiilor. Cercetători: „Nu e vorba doar că devin nepoliticoși, dar vor avea de suferit social și profesional pe termen lung” / FOTO: freepik.com @EyeEm

Lecțiile de bune maniere pe care părinții NU le mai predau copiilor. Cercetători: „Nu e vorba doar că devin nepoliticoși, dar vor avea de suferit social și profesional pe termen lung”

Foto: Freepik@freepk

Aceasta este vârsta ideală pentru a-l învăța pe copil o limbă străină

Cuvintele părinților care demotivează copiii și le afectează viitorul. Experți în parenting: „Sunt mai periculoase decât par!” / FOTO: freepik.com @gerain0812

Cuvintele părinților care demotivează copiii și le afectează viitorul. Experți în parenting: „Sunt mai periculoase decât par!”

pixel