„Cei de 8 îi vor angaja pe cei de 10!” Urania Cremene, despre educația care le lipsește copiilor din generația de azi: „Școala e pe altă planetă pentru ei”
Data publicării:
Într-o declarație în emisiunea „Educația la putere” de pe TVR2, experta în parenting Urania Cremene a tras un semnal de alarmă legat de educația formală și rolul acesteia în pregătirea copiilor pentru succesul în viață. 

Referindu-se la un studiu frecvent menționat în literatura de specialitate, Urania Cremene a punctat: „Un studiu destul de des citat ne spune că copiii de 8 îi vor angaja pe cei de 10. Și asta nu se întâmplă în România, se întâmplă la nivel mondial. Studiul cred că se găsește într-o carte a lui Robert Kiyosaki, dacă nu mă înșel”. 

Experta în parenting subliniază că, la nivel mondial, nu doar în România, școala nu mai garantează o traiectorie sigură spre succes.

„Ce este evident este că școala, și din nou, nu doar în România, nu stabilește sub nicio formă o traiectorie de succes, nu mai stabilește o traiectorie de succes. Faptul că un copil termină cu medii de 10, chiar și o universitate de prestigiu, nu înseamnă deloc astăzi că va avea succes în viață, că va fi echilibrat emoțional, că va avea un job extraordinar de bine plătit și așa mai departe”, a mai spus Urania Cremene.

Citește și Urania Cremene: Acestea sunt motivele pentru care copiii urăsc școala

SURSA FOTO: freepik.com @freepik

Rolul părinților în dezvoltarea abilităților esențiale

Urania Cremene atrage atenția asupra faptului că părinții tind să transfere aproape toată responsabilitatea educării copiilor asupra școlii, neglijând importanța abilităților de viață. 

„Abilitățile de care copiii noștri au nevoie, și au nevoie și de matematică, fizică, chimie, tot ce învață la școală, au nevoie de asta, dar celelalte abilități, care în general sunt predate de părinți, ele nu prea mai sunt predate. 

Și noi, părinții, am predat școlii aproape întreaga responsabilitate de a ne învăța copiii responsabilitate, capacitatea de a lua decizii, capacitatea de a se descurca în situații de stres, de a rezolva conflicte, de a socializa, de a negocia, de a-ți drămui bănuții, de a face un management financiar. Foarte multe abilități pe care noi le-am primit și generațiile din urmă, copiii noștri nu le mai primesc, pentru că doar școala este importantă”, a mai spus experta în parenting.

Vezi și Avem un sistem de Educație DEPENDENT de banii părinților? Urania Cremene: Fără implicarea financiară a părinților, copii nu dau rezultate

SURSA FOTO: freepik.com @freepik

Urania Cremene: „E și o lipsă de conștiență a ceea ce înseamnă importanța acestor abilități”

În cadrul emisiunii „Educație la putere”, moderatoarea Monica Ghiurco a deschis o discuție despre rolul părinților și al școlii în pregătirea copiilor pentru viață. Întrebarea sa despre renunțarea părinților la pregătirea copiilor cu abilități de viață a fost întâmpinată de Urania Cremene cu un răspuns tranșant: „Da, da. În speranța că face școala acest lucru, că-i pregătește pe copii pentru oportunitățile viitorului.”

Monica Ghiurco a continuat cu o altă întrebare esențială: „E o pasare de responsabilități și sarcini?”

„Da”, a confirmat Cremene, adăugând că „e și o lipsă de conștiență, de fapt, a ceea ce înseamnă importanța acestor abilități. Pentru că astăzi, cu părinți atât de ocupați, foarte ocupați, pentru cei mai mulți părinți există serviciu și când ajung acasă, copilul, în general, își petrece timp pe ecrane”.

Citește și Cel mai mare reproș pentru școală, în forma actuală. Urania Cremene: „Produce peste 50% rebuturi! De ce ne dorim să inventăm roata? De ce chinuim profesorii?”

SURSA FOTO: freepik.com @pressfoto

Deconectarea copiilor de la viața reală

Urania Cremene a descris o realitate tot mai comună: copiii nu mai sunt implicați în activitățile zilnice care le-ar oferi lecții practice.

„Copiii nu mai sunt implicați în a face cumpărături, în a merge la bancă, în a face curat, în a strânge după câine sau a ieși cu un animal, în a tăia o legumă. Toate lucrurile pe care noi le învățam în mod natural alături de părinții noștri, copiii noștri nu le mai au astăzi”, explică ea, subliniind că aceste experiențe practice făceau parte dintr-o educație non-formală valoroasă în trecut.

Copiii de astăzi cresc într-o „lume mai mult sau mai puțin artificială”, dominată de platforme ca TikTok și YouTube, o cultură virtuală care a devenit un univers propriu. Problema, potrivit Uraniei Cremene, este că școala, în forma sa actuală, nu reușește să integreze această realitate în procesul educațional.

„Există această lume, mai mult sau mai puțin artificială, în care copiii noștri trăiesc, în lumea TikTok-ului, Youtube-ului, în virtual.

Este o cultură proprie lor și școala, care este pe altă planetă pentru ei, predată de oameni care nu știu să traducă ceea ce ei predau - că se poate face asta, dar ei nu știu să o facă, nu pot, nu și-au pus problema - să traducă materia pe care ei o predau în această realitate, inclusiv virtuală, în care copiii noștri trăiesc sau o cultură paralelă, că nu-i neapărat virtuală”, a conchis experta în parenting.



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.



Autorul articolului: Loredana Iriciuc
Categorie: Recomandari si sfaturi

Articole similare


Cele mai noi articole

Când încep bebelușii să râdă?

Este unul dintre momentele magice ale părinției pe care le-ai așteptat cu...


Top citite
Ce este mai important să-ți înveți copilul decât să spună „mulțumesc”. Psiholog: „Așa trebuie să-ți educi micuțul pentru a trăi mai fericit!” / FOTO: freepik.com @olyakomarova

Ce este mai important să-ți înveți copilul decât să spună „mulțumesc”. Psiholog: „Așa trebuie să-ți educi micuțul pentru a trăi mai fericit!”

O nuvelă scrisă de Fiodor Dostoievski în 1848 a devenit virală pe rețelele sociale și se vinde rapid în librării / FOTO: freepik.com@jannoon028

O nuvelă scrisă de Fiodor Dostoievski în 1848 a devenit virală pe rețelele sociale și se vinde rapid în librării

Bunicii din generația Boomer NU sunt de acord cu parentingul blând: „Copiii devin prea sensibili!”. Argumentele științifice care dovedesc contrariul / FOTO: freepik.com @SkelDry

Bunicii din generația Boomer NU sunt de acord cu parentingul blând: „Copiii devin prea sensibili!”. Argumentele științifice care dovedesc contrariul

Sindromul Savant. Medic psihiatru: „Există trei teorii principale care încearcă să explice originile acestei afecțiuni” / FOTO: freepik.com @Creative Design 788

Sindromul Savant. Medic psihiatru: „Există trei teorii principale care încearcă să explice originile acestei afecțiuni”

pixel