Cum gestionăm discuțiile dificile cu copiii despre război? Psihologul Irina Bodnariu: „Să nu le cerem ceea ce nici noi încă nu știm să facem!”
Data publicării:
Într-un interviu acordat în exclusivitate pentru DC Medical, psihologul Irina Bodnariu oferă îndrumări esențiale cu privire la modul în care ar trebui să abordăm discuțiile dificile cu copiii despre evenimente tragice precum conflictele și războaiele care au loc în lume.

Un aspect important evidențiat de psiholog este adaptarea informațiilor la nivelul de înțelegere al copiilor și la modul lor unic de procesare a informațiilor. Acest lucru deschide o perspectivă nouă asupra comunicării în familie în momente dificile.

Pentru discuții despre conflicte și evenimente traumatizante, psihologul recomandă expunerea la informații adaptate nivelului de înțelegere al copiilor. Conversațiile ar trebui să se desfășoare în termeni și concepte pe care aceștia le pot înțelege, oferindu-le în același timp un mediu sigur și echilibrat pentru dezvoltarea lor.

Irina Bodnariu subliniază importanța vorbirii pe înțelesul copiilor, folosind termeni și noțiuni cu care aceștia pot opera. Este esențial să le furnizăm informații în dozele potrivite, astfel încât să poată procesa și înțelege, evitând supraexpunerea.

Citește interviul integral pe DCMedical.ro...



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.



Autorul articolului: Loredana Iriciuc
Categorie: Comportamente si Emotii

Articole similare


Cele mai noi articole

Ce semnifică, de fapt, Ziua Muncii, marcată pe 1 Mai

Pe 1 mai, milioane de oameni din întreaga lume...

Tot mai puțini părinți le citesc copiilor

Cititul cu voce tare este mai mult decât o activitate...


Top citite

Ministrul Educației Daniel David: „Profesorii nu pot să facă față și învățământului obișnuit și să se ocupe serios de copiii cu cerințe educaționale speciale”

Schimbare în Educație, după un deceniu! Profesor: „Ne-a surprins”, elev: „Nu cred că este o idee bună!”

Ministrul Educației Daniel David: „E foarte greu să înveți tabla înmulțirii fiind fericit. La un moment dat, trebuie să fii stresat ca să înveți acele lucruri”

„Îl înscriu la școală sau îl mai țin încă un an la grădiniță?” 5 semne care arată că un copil are nevoie de un „an de creștere”, potrivit unui specialist în dezvoltare

pixel