Cum să îți dai seama dacă copilul tău nu aude bine
Data publicării:
Fotografie de la Monstera Production/ Pexels
Semnele pierderii auzului nu sunt întotdeauna evidente. Iată câteva lucruri la care să fiţi atent în ceea ce privește auzul copilului.
Ce este surditatea?
SURDITATEA este pierderea sau anomalia unei funcții anatomice și/sau fiziologice a sistemului auditiv și are consecința imediată într-o dizabilitate auditivă, ceea ce presupune un deficit de acces la limbajul oral.
Presupunând că auzul este principala cale prin care se dezvoltă limbajul și vorbirea, trebuie să avem în vedere că orice tulburare a percepției auditive a copilului, la o vârstă fragedă, va afecta dezvoltarea acestuia lingvistică și comunicativă și, în consecință, integrarea lor școlară, socială și profesională ulterioară.
În funcție de momentul debutului, pierderea auzului poate fi prelinguală, când pierderea auzului are loc înainte de apariția limbajului, sau postlinguală, când pierderea auzului apare atunci când limbajul există deja.
În funcție de locul leziunii, când dificultatea constă în transmiterea sunetului prin urechea externă și urechea medie, vorbim de pierderea auzului de transmisie sau de conducere .
Dacă leziunea se află în urechea internă sau în calea nervului auditiv, este o hipoacuzie perceptivă sau senzorineurală.
În funcție de gradul de pierdere a auzului, pierderile pot varia de la ușoare (pragul auditiv este între 20 și 40 dB), până la pierderi profunde (pierderea auzului depășește 90 dB și este între 91-100 dB), până la pierderi medii (pierderea auzului este între 41 și 70 dB) și pierderi severe (pierderea auzului este între 71 și 90 dB).
Câteva semne posibile de pierdere a auzului la un bebeluş sau un copil
Nu reacţionează la sunete puternice.
Nu caută sau detectează de unde provine sunetul.
Nu a mai gângurit și nu mai experimentează creând sunete
Încă gângurește, dar nu progresează către o vorbire mai inteligibilă.
Nu reacţionează la voci, nici atunci când este ţinut în braţe.
Câteva semne posibile ale pierderii auzului la un copil de vârstă școlară
Nu urmează comenzi simple, cum ar fi „adu-ţi pantofii” sau nu înţelege indicaţii simple.
Devine ușor frustrat sau întrerupe brusc comunicarea.
Nu mai progresează în acumularea competenţelor de vorbire și comunicare.
Se bazează pe citirea buzelor.
Este epuizat la sfârșitul orelor de școală din cauza concentrării pentru a înţelege vorbirea.
Ce trebuie să faceţi dacă credeţi că copilul dvs. suferă de pierdere a auzului
Primul pas este să consultaţi medicul copilului dvs. și să îi spuneţi ce vă îngrijorează. Acesta poate verifica urechile copilului dvs. şi poate recomanda un plan de acţiune.
Dacă aparatele auditive tradiţionale nu vă pot ajuta copilul, acesta poate beneficia de alte soluţii auditive, cum ar fi implanturile cohleare și implanturile cu conducere osoasă.
Reabilitare după plasarea implantului cohlear.
Potrivit mai multor studii, la copiii surzi prelingual (copii care au devenit surzi înainte de a vorbi), implantul cohlear face ca limbajul oral să înceapă să se dezvolte în câteva luni. Cu toate acestea, beneficiile implantului sunt diferite pentru fiecare copil și depind și de stimularea pe care o primește de la profesioniști și de la familie.
Trebuie sa tinem cont de faptul că gama de sunete pe care acești copii le percep prin implant este mai mică decât cea percepută prin ureche. Prin urmare, mediul și atenția timpurie joacă un rol fundamental.
În ceea ce privește mediul înconjurător, dacă familia este conștientă de consecințele asupra dezvoltării copilului cu surditate, și ia măsuri adecvate atât acasă, cât și în context școlar, succesul intervenției este mai mare.
Este caracteristic acestor copii că își dezvoltă abilitățile în mod similar cu alți copii, în timp ce există și alte abilități în care apar dificultăți.
În timp ce, în unele cazuri, după douăsprezece luni de utilizare a implantului cohlear, dezvoltarea lexicală la unii copii ajunge la o producție de optzeci de cuvinte, în alte cazuri această producție este limitată.
Dezvoltarea limbajului la acești copii este variabilă. Cu toate acestea, în primul an de utilizare a implantului veți putea observa o îmbunătățire. La nivel de percepție, în primele trei luni progresul este mai rapid decât în lunile următoare.
Acest lucru se poate întâmpla deoarece în primele luni dezvoltă sensibilitate la sunet, în timp ce în lunile ulterioare încep să perceapă informații lingvistice, unde apar mai multe dificultăți la învățare.
Publicitate
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News