De ce copiii noștri își pierd motivația la școală? Oana Moraru explică cele 3 mari cauze: „Acestea sunt clasele când mulți copii încep să creadă că nu sunt suficient de deștepți”
„Marile dificultăți școlare și demotivarea copiilor noștri au trei mari cauze. Una este o rădăcină adâncă, înțepenită de mult timp, în anii de grădi. Iată aceste trei mari cauze”, a scris Oana Moraru pe pagina de Facebook.
Una dintre principalele cauze ale dificultăților școlare este faptul că mulți copii ajung în clasa pregătitoare fără a fi dobândit competențele esențiale vârstei preșcolare.
„Urcatul la școală cu foarte multe achiziții nefăcute la vârsta preșcolară, exact când copiii trec prin cele mai deschise ferestre de oportunitate ale dezvoltării limbajului, gândirii logico-matematice, atenției, bucuriei de a lucra.
Fiindcă le este greu, foarte mulți copii români asociază școala cu neputințe de care nu sunt răspunzători - dificultăți de coordonare motrică fină și grosieră, de procesare vizual-spațială, de limbaj, de atenție, de maturizare socio-emoțională etc”, susține experta.
Un alt obstacol major este reprezentat de tranzițiile bruște impuse de programa școlară în clasele a II-a, a V-a și a IX-a.
„Săritul peste un an de dezvoltare, în programa școlară, la clasele a II-a, a V-a și a IX-a - în sensul că le cerem brusc, la aceste clase, mult peste nivelul mediu al intelectului copiilor.
Ca și cum au crescut peste vară încă un an față de vârsta reală, cronologică. În special, la aceste clase, pierdem cei mai mulți copii atât în înțelegere, cât și în motivație.
Cu alte cuvinte, acestea sunt clasele când mulți copii încep să creadă că nu sunt suficient de deștepți”, adaugă Oana Moraru.
Ultimul factor major identificat de Oana Moraru este lipsa unui cadru metodologic clar pentru profesori.
„Lipsa de inteligență didactică și de ghiduri practice scrise pentru profesori, cu pașii dezvoltării gândirii, la fiecare disciplină (lipsa manualului profesorului, pe lângă cel al elevului).
Predăm, în clase, după ureche, fără mentori pedagogici, cu un model de autoritate învechit sau prăbușit”, a conchis Oana Moraru.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.