De ce copiii noștri își pierd motivația la școală? Oana Moraru explică cele 3 mari cauze: „Acestea sunt clasele când mulți copii încep să creadă că nu sunt suficient de deștepți”
Data publicării:
Demotivarea copiilor în fața școlii nu apare brusc, ci este rezultatul unor probleme acumulate încă din primii ani de educație. Oana Moraru, expert în parenting și educație, atrage atenția asupra a trei cauze majore care stau la baza dificultăților școlare. Aceste probleme nu doar că împiedică dezvoltarea optimă a elevilor, dar le afectează și încrederea în propriile capacități.

Marile dificultăți școlare și demotivarea copiilor noștri au trei mari cauze. Una este o rădăcină adâncă, înțepenită de mult timp, în anii de grădi. Iată aceste trei mari cauze”, a scris Oana Moraru pe pagina de Facebook.

CITEȘTE ȘI „Tot sistemul de educație e foarte prost gândit în România!” Oana Moraru, despre nevoile reale ale elevilor: „Nu au natural asta! Nu e în creier!” 

 

#1 Lipsa achizițiilor fundamentale în perioada preșcolară

Una dintre principalele cauze ale dificultăților școlare este faptul că mulți copii ajung în clasa pregătitoare fără a fi dobândit competențele esențiale vârstei preșcolare.

„Urcatul la școală cu foarte multe achiziții nefăcute la vârsta preșcolară, exact când copiii trec prin cele mai deschise ferestre de oportunitate ale dezvoltării limbajului, gândirii logico-matematice, atenției, bucuriei de a lucra.

Fiindcă le este greu, foarte mulți copii români asociază școala cu neputințe de care nu sunt răspunzători - dificultăți de coordonare motrică fină și grosieră, de procesare vizual-spațială, de limbaj, de atenție, de maturizare socio-emoțională etc”, susține experta.

VEZI ȘI Oana Moraru, despre copilul care amână temele: „Aplic o strategie pe care generațiile de părinți de azi ar numi-o «dură», dar care pe vremuri era sănătoasă”

#2 Săritul peste un an de dezvoltare în programa școlară

Un alt obstacol major este reprezentat de tranzițiile bruște impuse de programa școlară în clasele a II-a, a V-a și a IX-a.

„Săritul peste un an de dezvoltare, în programa școlară, la clasele a II-a, a V-a și a IX-a - în sensul că le cerem brusc, la aceste clase, mult peste nivelul mediu al intelectului copiilor.

Ca și cum au crescut peste vară încă un an față de vârsta reală, cronologică. În special, la aceste clase, pierdem cei mai mulți copii atât în înțelegere, cât și în motivație.

Cu alte cuvinte, acestea sunt clasele când mulți copii încep să creadă că nu sunt suficient de deștepți”, adaugă Oana Moraru.

CITEȘTE ȘI „De ce ne chinuim atât acasă cu lecțiile?” Oana Moraru, o analiză a problemelor din sistemul educațional românesc: „Cu cât îi forțăm mai de mici, cu atât mai mulți copii pierduți pe drum avem!”

#3 Lipsa ghidajului didactic pentru profesori

Ultimul factor major identificat de Oana Moraru este lipsa unui cadru metodologic clar pentru profesori.

„Lipsa de inteligență didactică și de ghiduri practice scrise pentru profesori, cu pașii dezvoltării gândirii, la fiecare disciplină (lipsa manualului profesorului, pe lângă cel al elevului).

Predăm, în clase, după ureche, fără mentori pedagogici, cu un model de autoritate învechit sau prăbușit”, a conchis Oana Moraru.



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.



Autorul articolului: Loredana Iriciuc
Categorie: Recomandari si sfaturi

Articole similare


Cele mai noi articole

Top citite
7 gesturi deosebite pe care copiii trebuie să le vadă zilnic de la părinți pentru a se simți cu adevărat iubiți / FOTO: freepik.com @EyeEm

7 gesturi deosebite pe care copiii trebuie să le vadă zilnic de la părinți pentru a se simți cu adevărat iubiți

România, singura țară unde copiii sunt supuși unui examen cu miză mare în timpul învățământului obligatoriu. Prof. Constantin Lomaca explică de ce acest sistem este periculos / FOTO: freepik.com @syda_productions

România, singura țară unde copiii sunt supuși unui examen cu miză mare în timpul învățământului obligatoriu. Prof. Constantin Lomaca explică de ce acest sistem este periculos

„Tot sistemul de educație e foarte prost gândit în România!” Oana Moraru, despre nevoile reale ale elevilor: „Nu au natural asta! Nu e în creier!” / FOTO: freepik.com @Wavebreak Media

„Tot sistemul de educație e foarte prost gândit în România!” Oana Moraru, despre nevoile reale ale elevilor: „Nu au natural asta! Nu e în creier!” 

Dr. Mihai Craiu: „Încă un copil mort, încă o nenorocire care putea fi prevenită. A dezvoltat o «răceală» la grădiniță și și-a pierdut viața la câteva zeci de ore” / FOTO: freepik.com @nipastock

Dr. Mihai Craiu: „Încă un copil mort, încă o nenorocire care putea fi prevenită. A dezvoltat o «răceală» la grădiniță și și-a pierdut viața la câteva zeci de ore”

pixel