Educația din România, în declin: Ocupăm cel mai rău loc în UE
Data publicării:
Raluca Panțiru
Autorul articolului: Raluca Panțiru
Categorie: Stiri
România, aflată pe ultimul loc sau printre ultimele țări din Uniunea Europeană în ceea ce privește calitatea educației, a reușit performanța de a înregistra un declin al rezultatelor în momentul implementării noilor Legi ale educației Deca-Iohannis.

Acest declin a fost evidențiat de Monitorul Educației și Formării 2024, publicat de Comisia Europeană.

Comparativ cu raportul anterior,  urmă cu un an că plasa România în poziția de „lanternă roșie a UE în Educație”, țara a obținut acum rezultate și mai slabe pe toate fronturile, de la educația timpurie până la învățământul superior, potrivit Edupedu.

Raportul anual al Comisiei Europene analizează progresele sau regresiile țărilor membre ale UE în ceea ce privește obiectivele educaționale comune, stabilind o serie de ținte care trebuie atinse până în 2030.

Citește și ChatGPT sau profesorul de limba engleză. Cum să îți motivezi copiii să învețe cu ajutorul inteligenței artificiale

În cazul României, o parte dintre datele pentru anul 2023 sunt bazate pe informații din 2022, inclusiv rezultatele recente ale testelor PISA, în timp ce cele din raportul anterior erau bazate pe date din 2021 (sau 2018, în cazul PISA).

România se situează în mod obișnuit printre ultimele țări UE sau pe ultima poziție la acești indicatori, ce vizează:

Participarea la educație timpurie (ținta UE pentru 2030: 96% în 2030)

Citește și Meditațiile au devenit un „sport național”. Psihologul Ana-Maria Zamfir, despre ce simt cu adevărat copiii: „Acești elevi înțeleg despre ei că nu sunt suficient de buni” / VIDEO

Rata elevilor de clasa a VIII-a cu competențe digitale scăzute (ținta UE: <5%)

Tineri cu vârsta de 15 ani cu competențe scăzute la citire, matematică, științe – PISA (ținta UE: sub 15% în 2030)

Părăsirea timpurie a sistemului de educație și formare pentru populația de 18-24 de ani (ținta UE: <9% în 2030)

Expunerea absolvenților de învățământ profesional la învățarea la locul de muncă (ținta UE: >60% în 2025)

Absolvirea învățământului terțiar în rândul persoanelor de 25-34 de ani (ținta UE: >45% în 2030)

Participarea adulților la activități de învățare (ținta UE: >45% în 2025) 

România nu se află doar departe de aceste ținte, ci, în fiecare caz, trage în jos media europeană prin poziția pe care o ocupă la coada clasamentului.



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.


Articole similare

Marea Britanie va avea prima „super-universitate” în 2026

Universitățile Kent și Greenwich din sud-estul Angliei...



Cele mai noi articole

Top citite

Învățătorii vor face ore în plus pentru a înțelege elevii mai bine materia

Un pediatru spune care este lucrul nr. 1 prin care părinții își ajută copiii să devină sănătoși și de succes: „Cel mai ușor moment pentru a pune bazele e în perioada de nou-născut”

Ministrul Educației, în timp ce cadrele didactice protestează: „Este complet nerealist să te aștepți că în această perioadă se vor întâmpla modificări în legea fiscal-bugetară”

Reguli actualizate pentru bursele de merit în anul școlar 2025-2026

pixel