„Experiențe esențiale” recomandate pentru îmbunătățirea educației, în Anglia: Elevii să frământe, să lingă înghețată și să planteze legume
Data publicării:
Oamenii de știință îndeamnă să fie incluse în curriculumul școlilor primare din Anglia „experiențe esențiale” precum frământarea aluatului, plantarea legumelor sau mâncatul înghețatei.

Lingerea unei înghețate ar trebui să fie parte integrantă a curriculumului național pentru elevii din școala primară din Anglia, potrivit Societății Regale de Chimie, citată de theguardian.com. Această activitate nu doar că oferă o plăcere gustativă, dar îi învață pe copii concepte științifice esențiale, cum ar fi încălzirea, răcirea și modul în care funcționează temperatura, spun experții.

De asemenea, elevii de școală primară ar trebui să aibă ocazia de a frământa aluat, de a săpa în pământ, de a planta legume și de a se juca cu umbrele, ca parte a educației timpurii în științe, conform noilor recomandări.

Aceste „experiențe esențiale” fac parte dintr-o serie de propuneri pentru modificarea curriculumului științific destinat copiilor cu vârste cuprinse între 3 și 11 ani, prezentate de principalele organizații profesionale din domeniul științelor.

„Toți copiii să înceapă să înțeleagă cum funcționează temperatura și cum procesul de încălzire și răcire poate schimba lucrurile”

SURSA FOTO: freepik.com @user4266146

Societatea Regală de Chimie, Institutul de Fizică, Societatea Regală de Biologie și Asociația pentru Educația Științei afirmă că reformele propuse ar contribui la reducerea inegalităților în educația STEM (știință, tehnologie, inginerie și matematică), precum și la predarea conceptelor științifice fundamentale pe care fiecare copil ar trebui să le înțeleagă.

Recomandările lor vin în urma lansării evaluării curriculumului și a evaluării guvernamentale de luna trecută, când secretarul pentru educație, Bridget Phillipson, a declarat: „Lansarea acestei revizuiri este un pas important în misiunea acestui guvern de a elimina barierele din calea oportunităților, de a oferi șanse mai bune în viață și de a permite unui număr mai mare de tineri să reușească.”

Aylin Ozkan, profesor și specialist în politici educaționale la Societatea Regală de Chimie, a subliniat importanța includerii consumului de înghețată în educație. „Una dintre recomandările pentru chimie este ca, până la vârsta de 11 ani, toți copiii să înceapă să înțeleagă cum funcționează temperatura și cum procesul de încălzire și răcire poate schimba lucrurile. Ce recuzită mai bună ar putea folosi un profesor pentru a explica acest lucru decât o înghețată? Experiențe esențiale ca aceasta promovează învățarea personalizată, de aceea considerăm că ar trebui să facă parte din curriculum.”

Experiențe științifice autentice

Inspectoratul Școlar al Angliei, Ofsted, și-a exprimat anterior îngrijorarea că știința riscă să fie neglijată în programa școlii primare, deoarece o proporție disproporționată din timpul alocat curriculumului este dedicată limbii engleze și matematicii.

În unele cazuri, elevii au trecut semestre întregi fără să studieze deloc știința, iar în alte școli, elevilor li s-a cerut să învețe conținut prea tehnic, cum ar fi genetica, încă din clasa a VI-a.

Pentru a face chimia mai accesibilă, oamenii de știință doresc ca lumina și sunetul să fie integrate în lecții, iar biologii sunt dornici să vadă copiii cultivând legume la școală și învățând despre reciclare în cadrul cursurilor lor.

Charles Tracy, consilier principal în educație și competențe la Institutul de Fizică, a declarat: „Mulți copii se bucură să facă zgomot – dar valorificarea acestuia în clasă poate ajuta la predarea conceptelor de bază, precum tonul și volumul.

Dorim să sprijinim echipa de revizuire pentru a face curriculumul de științe primare cât mai incluziv posibil. Recomandăm ca profesorii să fie ajutați să aducă contextul global, istoric și societal în lecțiile lor de știință și să dezvolte capitalul științific în mod echitabil, oferindu-le tuturor elevilor acces la experiențe științifice autentice, care în prezent sunt privilegiate doar pentru câțiva.”

„Copiii pot experimenta ciclurile de viață”

SURSA FOTO: freepik.com @volodymyr-t

Lauren McLeod, șefa politicii educaționale la Societatea Regală de Biologie, a declarat: „Prin valorificarea spațiilor verzi, prin cultivarea legumelor în clasă și prin vizitarea centrului local de grădinărit, copiii pot experimenta ciclurile de viață ale organismelor și pot fi implicați în alegeri sănătoase și durabile.

Nu toți copiii au acces la o grădină, insă noi ne dorim ca aceștia să exploreze lumea din jurul lor, oferind în același timp profesorilor posibilitatea de a aduce știința în activitățile cotidiene.”

Propunerile au fost bine primite de profesori. „Orice inițiativă care promovează învățarea practică trebuie încurajată, iar acest lucru este deosebit de important pentru subiectele STEM”, a spus Matt Jones, co-director al școlilor primare St Jude’s, St Peter’s și Peter Hills Church of England din sudul Londrei.

„Explicarea conceptelor științifice prin utilizarea experiențelor cotidiene, cum ar fi topirea înghețatei, îi va ajuta pe elevi să înțeleagă și să-și amintească mai bine, deoarece ceea ce observă este direct legat de viața lor de zi cu zi.”

Sarah Hannafin, șefa de politici la Asociația Națională a Profesorilor Principali, a adăugat totuși: „Ceea ce este necesar nu este un program complet nou STEM, ci să se consolideze ceea ce funcționează cel mai bine și să se reducă actualul program supraîncărcat.”



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.



Autorul articolului: Loredana Iriciuc
Categorie: Recomandari si sfaturi

Articole similare

DC Media Group Audience

Cele mai noi articole

Top citite
Un cercetător de la Stanford spune care este soluția pentru dezvoltarea intelectuală a copiilor: „Devin mai motivați, mai rezilienți și mai capabili să aibă succes” / FOTO: freepik.com @ standret

Un cercetător de la Stanford spune care este soluția pentru dezvoltarea intelectuală a copiilor: „Devin mai motivați, mai rezilienți și mai capabili să aibă succes”

Cum putem ajuta copilul să-și facă singur temele? Câteva sfaturi de la un psiholog / FOTO: freepik.com @EmilyStock

Cum putem ajuta copilul să-și facă singur temele? Câteva sfaturi de la un psiholog

Parentingul „suficient de bun”. Avertismentul unui psiholog: „Cea mai mare povară pe care trebuie să o poarte un copil este viața netrăită a părinților săi” / FOTO: freepik.com @sherry

Parentingul „suficient de bun”. Avertismentul unui psiholog: „Cea mai mare povară pe care trebuie să o poarte un copil este viața netrăită a părinților săi”

Foto: Freepik @freepick

Acesta este intervalul orar în care un copil NU ar trebui să își facă temele: Cum să eviți suprasolicitarea și lipsa de concentrare

pixel