10 obiceiuri care arată că nu ai primit de la mama ta dragostea de care aveai nevoie în copilărie. Ce trebuie să știi despre efectele traumei emoționale
Utilizarea telefoanelor mobile de către minori este o preocupare majoră pentru părinți și a devenit un subiect de discuție în numeroase țări, în special în mediul școlar.
Unele instituții au ales să interzică utilizarea acestora în clasă, însă The Stanway School din Colchester (Regatul Unit) a mers și mai departe.
Timp de 21 de zile, un grup de elevi cu vârste cuprinse între 12 și 13 ani a renunțat complet la dispozitivele mobile pentru a participa la un studiu menit să analizeze efectele acestei măsuri, notează Ser Padres. Experimentul, documentat în emisiunea Swiped: The School That Banned Smartphones de la Channel 4, a fost realizat de psihologi de la Universitatea din York, care au evaluat impactul absenței smartphone-urilor asupra copiilor.
Una dintre cele mai importante descoperiri ale experimentului a fost impactul pozitiv asupra odihnei copiilor. În medie, elevii au adormit cu 20 de minute mai repede și au dormit cu o oră în plus pe noapte.
Această schimbare s-a datorat în mare parte faptului că se culcau cu aproape o oră mai devreme decât atunci când aveau acces la telefoanele mobile.
Beneficiile nu s-au limitat doar la calitatea somnului, ci s-au reflectat și în starea lor emoțională.
Participanții au raportat o reducere cu 17% a sentimentelor depresive și o scădere cu 18% a nivelului de anxietate.
Per ansamblu, copiii păreau mai calmi și mai bine dispuși.
SURSA FOTO: freepik.com @EyeEm
Deși experimentul a avut un impact pozitiv asupra stării de bine a elevilor, nu s-au înregistrat îmbunătățiri semnificative în ceea ce privește capacitatea lor cognitivă sau nivelul de atenție la clasă.
Totuși, s-a observat o creștere ușoară, de 3%, a capacității de memorare.
Specialiștii explică acest lucru prin faptul că efectele asupra performanței academice pot necesita mai mult timp pentru a deveni vizibile.
Școala Stanway nu este un caz izolat. La The Fulham Boys School din Londra, utilizarea smartphone-urilor a fost interzisă, elevii având voie să folosească doar așa-numitele „dumbphones” – telefoane de bază, fără acces la internet.
Profesorii au remarcat schimbări semnificative în comportamentul copiilor: „Sunt aproape ca niște elevi noi”, a declarat unul dintre cadrele didactice.
La prestigiosul Eton College, studenții din primul an sunt obligați să folosească telefoane Nokia de bază, în loc de smartphone-uri.
În paralel, în orașul Hitchin, un grup de părinți a inițiat o campanie prin care încurajează amânarea achiziției primului smartphone pentru copii, în încercarea de a reduce presiunea socială.
Rezultatele experimentului au readus în discuție rolul tehnologiei în educație.
În timp ce unele școli interzic utilizarea telefoanelor mobile doar în timpul orelor, acest studiu sugerează că eliminarea lor completă ar putea aduce beneficii și mai mari pentru bunăstarea copiilor.
Pe măsură ce îngrijorările legate de impactul ecranelor asupra sănătății copiilor cresc, rămâne o întrebare deschisă: a venit momentul să regândim utilizarea smartphone-urilor în copilărie?
Este clar că această dezbatere nu se va încheia prea curând și va continua să fie un subiect de discuție pentru mult timp de acum înainte.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.