Ce facem cu ”plocoanele” pentru profesori? Se mai dau? Oana Moraru: ”Învățătoarea care face asta este o țoapă”
Fiecare părinte are propria metodă de creștere a copiilor, adaptată la caracterul și nevoile acestora. Este dificil de stabilit care părinți fac cele mai multe greșeli în educarea copiilor, însă anumite acțiuni pot duce la comportamente dăunătoare atât pentru copii, cât și pentru părinți, cum ar fi dezvoltarea egoismului sau împiedicarea succesului, conform specialiștilor.
În timp ce este important să păstrăm o perspectivă critică atunci când ascultăm sfaturile experților, nu putem sublinia suficient necesitatea de a le acorda atenție.
Observațiile experților în parenting sunt de obicei susținute de studii solide și de experiența personală. Acesta este și cazul lui Jennifer Breheny Wallace, o jurnalistă americană specializată în parenting, care a analizat anxietatea la copii, de la vârsta copilăriei până la adolescență.
După discuții cu psihologi și un cercetător de la Universitatea Harvard, care a intervievat 6.500 de părinți din întreaga lume, Wallace a tras concluzii care au influențat modul în care își educă cei trei copii.
Ea a constatat că „adolescenții sunt mai stresați ca niciodată, ceea ce afectează sănătatea lor mintală”. De asemenea, avertizează părinții să evite adăugarea de presiuni suplimentare, subliniind că „părinții își pot transmite propria anxietate copiilor printr-un proces numit contagiune emoțională”, mai ales atunci când sunt excesiv preocupați de succesul acestora.
Aceasta presupune o schimbare în modul de abordare a vieții lor de zi cu zi, în special a vieții școlare. „când copiii mei vin acasă, în loc să-i întreb: «cum v-ați descurcat la școală?», îi întreb acum: «ce ați mâncat la prânz?», explică ea, subliniind importanța de a începe discuțiile cu „subiecte care nu au legătură cu performanțele lor academice”.
Conform jurnalistei, concentrarea excesivă asupra succesului sau eșecului copilului poate transmite un „mesaj periculos”, sugerând că „valoarea lor depinde de performanțele lor”.
De aceea, este recomandat să lăudăm copilul pentru efortul depus, nu doar pentru nota obținută, oricât de bună ar fi aceasta.
„Atunci când stima noastră de sine este legată de rezultate, nu putem să ne separăm de realizările sau eșecurile noastre externe”, adaugă ea, bazându-se pe observațiile făcute în urma interviurilor cu mai mulți studenți.
Este esențial să lăsăm copiii să aducă în discuție subiectul rezultatelor lor.
„Nu trebuie să creadă că mi-am făcut griji pentru temele lor de spaniolă toată ziua. În schimb, ar trebui să înțeleagă că îmi pasă de ei ca persoane complete”, spune ea, recomandând să discutați despre școală doar în weekend, dacă acest subiect nu a fost abordat în timpul săptămânii, și să limitați timpul de dialog pe acest subiect pentru a evita suprasolicitarea emoțională a copilului.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.
Identificarea talentului unui copil este una dintre...
Unii copii par să nu...