Începe sesiunea Bacalaureatului de toamnă
Data publicării:
Prima probă din cadrul sesiunii de toamnă a Bacalaureatului începe joi, 8 august. Este vorba de proba de evaluare a competențelor de comunicare în limba română, potrivit calendarului oficial.

Competențele la română se mai pot susține și vineri, 9 august, zi dedicată și competențelor de evaluare a comunicării în limba maternă. Luni, 12 august, candidații sunt evaluați la competențele digitale, iar marți și miercuri (13 - 14 august) – la o limbă modernă studiată în liceu.

Calendarul sesiunii din toamnă:

8 - 9 august: Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română [proba A];

9 august: Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă [proba B];

12 august: Evaluarea competențelor digitale [proba D];

13 - 14 august: Evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională [proba C];

19 august: Limba și literatura română - proba E.a) [proba scrisă];

20 august: Proba obligatorie a profilului - proba E.c) [proba scrisă];

21 august: Proba la alegere a profilului și specializării - proba E.d) [proba scrisă];

22 august:: Limba și literatura maternă - proba E.b) [proba scrisă];

26 august: Afișarea rezultatelor la probele scrise până la ora 12:00) și depunerea contestațiilor în intervalul orar 12:00 - 18:00;

27 - 29 august: Soluționarea contestațiilor;

30 august: Afișarea rezultatelor finale.

Prof. univ. dr. Sorin Ivan a abordat, în una dintre edițiile DC Edu, problema subiectelor la Matematică pentru examenul de Bacalaureat. 

„Din punctul meu de vedere, sunt mai mult decât banale subiectele și destul de nerelevante. Subiectele nu verifică mare lucru din munca unui elev de patru ani de zile la un liceu cu profil matematică-informatică.

Verifică strict cunoștințele minimale: aplicări directe de formule, calcule minimale. O bună parte dintre ele pot fi rezolvate și de copii de clasa a VII-a sau a VIII-a, care nu s-au dus degeaba la ore”, a spus prof. Mugurel Ștefan, de la Colegiul Național Mihai Viteazul, București.

Prof. Mugurel Ștefan: „Din păcate, e un trend!”

Analiza sa scoate în evidență o tendință îngrijorătoare în educația românească: scăderea treptată a standardelor. Profesorul Mugurel Ștefan observă că subiectele actuale sunt atât de simple încât nu reflectă în mod corespunzător eforturile și cunoștințele acumulate de elevi în patru ani de liceu. El atrage atenția asupra unui cerc vicios creat de acest trend de simplificare: 

„Din păcate, e un trend care a început de ceva vreme. Nu reușesc să mă lămuresc de ce Serviciul Național de Evaluare nu observă lucrul ăsta. Asta înseamnă o cunoaștere foarte rea a psihologiei copilului, a adolescentului.

Toți cei care au văzut adolescenți, copii în viața lor, știu că dacă-i pui să facă atât, ei vor face o parte, cu excepția unui număr extrem de mic de copii, cei dedicați, care învață singuri, eroi, copiii aceia de pus la rang.

Să zicem 5%, dar e o super-exagerare, probabil undeva spre 2%. (...)”, a mai spus prof. Ștefan la DC Edu.

Mugurel Ștefan critică abordarea Serviciului Național de Evaluare, acuzându-i de ajustarea nivelului subiectelor în funcție de performanțele reduse ale elevilor, ceea ce perpetuează un ciclu de scădere a standardelor.

„Repet, dacă-l pui să facă atât, el va face mai puțin.

Ce s-a hotărât Serviciul Național de Evaluare? Dacă copilul a făcut atât (n.r. - mai puțin), hai să-i dau doar atât că poate avem rezultate mai bune.

Într-o primă fază, a fost ok. Copilul a aflat că e întrebat doar atât (n.r. - mai puțin) și după aia el iar a făcut proporțional mai puțin.

Serviciul de Evaluare i-a dat din nou mai puțin din cât a făcut din nou copilul. Și copilul a învățat din ce în ce mai puțin!”, a mai punctat prof. Mugurel Ștefan. „Eu sunt tare curios să văd cât vor mai reuși să se plieze după cât pot să reducă copiii noștri cantitatea de informații pe care o învață”. 

Prof. univ. dr. Sorin Ivan a întărit punctul de vedere al colegului său și a ridicat o întrebare importantă despre viitorul educației: „Tot coborând ștacheta, unde se va ajunge? Până la urmă, la banalizare. Termenul pe care l-ați folosit este un semnal de alarmă! `Banal`, nici măcar `nivel mediu` cum se discută”. 



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.



Autorul articolului: Raluca Panțiru
Categorie: Stiri

Articole similare

DC Media Group Audience

Cele mai noi articole

Top citite
Un cercetător de la Stanford spune care este soluția pentru dezvoltarea intelectuală a copiilor: „Devin mai motivați, mai rezilienți și mai capabili să aibă succes” / FOTO: freepik.com @ standret

Un cercetător de la Stanford spune care este soluția pentru dezvoltarea intelectuală a copiilor: „Devin mai motivați, mai rezilienți și mai capabili să aibă succes”

Cum putem ajuta copilul să-și facă singur temele? Câteva sfaturi de la un psiholog / FOTO: freepik.com @EmilyStock

Cum putem ajuta copilul să-și facă singur temele? Câteva sfaturi de la un psiholog

Parentingul „suficient de bun”. Avertismentul unui psiholog: „Cea mai mare povară pe care trebuie să o poarte un copil este viața netrăită a părinților săi” / FOTO: freepik.com @sherry

Parentingul „suficient de bun”. Avertismentul unui psiholog: „Cea mai mare povară pe care trebuie să o poarte un copil este viața netrăită a părinților săi”

Foto: Freepik @freepick

Acesta este intervalul orar în care un copil NU ar trebui să își facă temele: Cum să eviți suprasolicitarea și lipsa de concentrare

pixel