„Iubește-ți copilul! Nu este nimic mai dăunător pentru el decât să simtă că nu-ți pasă”, avertizează experții în parenting: „Rămân cicatrici pe viața!”
Invitațiile la ședința cu părinții probabil au fost deja trimise sau urmează. Acesta este momentul mult așteptat pentru a adresa toate întrebările legate de educația copilului.
Totuși, fiți atenți la anumite întrebări care pot enerva personalul didactic.
Profesorul vă urează bun venit în clasa sa și prezintă programul pentru anul școlar, metoda de evaluare, materialele necesare, orele de intrare și ieșire, temele pentru acasă, proiectele de clasă și, în special, regulile de comportament în clasă.
La final, profesorul copilului vă adresează întrebarea esențială: „Aveți întrebări?”.
Există anumite întrebări care, deși par inocente, pot deveni enervante pentru cadrele didactice.
Mulți părinți simt nevoia să adreseze întrebări personale legate de comportamentul și integrarea copilului lor în colectivul clasei. De exemplu, întrebări precum „Copilul meu participă la ore?” sau „Veți sărbători zilele de naștere în clasă?” sunt frecvent adresate.
Deși aceste întrebări pot părea legitime, ele tind să devină repetitive și nu sunt întotdeauna relevante pentru obiectivele întâlnirii.
O profesoară de școală elementară explică una dintre cele mai frecvente întrebări care îi poate enerva pe profesori: „Unde stă copilul meu în clasă?”. Deși pare o întrebare simplă, ea poate sugera o preocupare excesivă a părinților pentru locul fizic pe care copilul lor îl ocupă în clasă.
Învățătoarea subliniază că mulți părinți au o percepție greșită despre modul în care este organizată clasa.
„Pentru unii părinți, așezarea copilului în spatele clasei înseamnă automat că face parte din grupul elevilor problematici, în timp ce cei care stau în față sunt considerați elevi exemplari”, explică ea.
Această viziune nu reflectă însă realitatea din clasă, unde locurile sunt alocate în funcție de nevoile educaționale ale fiecărui copil.
Cadrul didactic adaugă că, în funcție de dificultățile sau nevoile specifice ale fiecărui elev, profesorii pot decide să îi așeze fie în față, fie în spatele clasei.
„Nu este vorba despre a izola un elev problematic sau de a-l favoriza pe altul. Uneori, elevii care au nevoie de mai multă atenție sau care întâmpină dificultăți sunt așezați mai aproape de profesor pentru a putea fi monitorizați mai îndeaproape”, explică ea.
Vezi și Cel mai enervant comportament al părinților pentru profesori, în prima zi a anului școlar
Pentru a calma îngrijorările părinților, învățătoarea subliniază faptul că locul pe care un copil îl ocupă în clasă nu este un indicator al succesului său școlar.
„Elevii se vor descurca bine indiferent de locul în care sunt așezați, iar locurile în clasă se schimbă frecvent pe parcursul anului”, adaugă profesoara. Aceasta explică faptul că rotația locurilor ajută la menținerea unei dinamici echilibrate în clasă și le permite copiilor să interacționeze cu toți colegii lor.
Astfel, învățătoarea încurajează părinții să acorde mai multă atenție progresului educațional al copiilor lor, decât poziției pe care o ocupă în clasă.
„Educația copilului dumneavoastră nu depinde de locul în care stă, ci de sprijinul și încurajările pe care le primește atât acasă, cât și la școală”, concluzionează ea.
De aceea, la întâlnirile de întoarcere la școală, este important ca părinții să se concentreze pe aspectele esențiale legate de educația copiilor și să evite întrebările care pot fi percepute ca superficiale sau nepotrivite.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.
Temele pentru acasă sunt o...
Temele pentru acasă sunt o...