Ligia Deca, despre meditații: „Haideți să cerem de la școală ce ne dorim și după aceea să luăm alte măsuri!”
Data publicării:
Ministrul Educației, Ligia Deca, a adus în discuție o temă sensibilă pentru mulți părinți și elevi – meditațiile. Într-o declarație recentă, aceasta a subliniat că performanțele elevilor nu depind întotdeauna de pregătirea suplimentară oferită în afara școlii, oferind drept exemplu faptul că există copii care obțin note mari la Evaluarea Națională fără a apela la meditații.

Deca a subliniat că, în loc să recurgă automat la costuri suplimentare pentru pregătirea privată, părinții ar trebui să încerce mai întâi să solicite personalizarea nevoilor educaționale din partea școlii.

„Haideți să cerem de la școală ce ne dorim de la școală și după aceea să constatăm sau nu că ea poate să ne ofere și să luăm alte măsuri, nu să începem automat să căutăm în altă parte”, a afirmat ministrul.

Citește și Avem un sistem de educație DEPENDENT de banii părinților? Urania Cremene: Fără implicarea financiară a părinților, copii nu dau rezultate

„Dacă există un dialog între familie și cadru didactic, nu ar fi nevoie de acest instrument”

Aceasta a menționat că multe dintre cadrele didactice deja se organizează pentru a oferi sesiuni de recapitulare și consolidare înainte de examenele naționale, iar un dialog sincer între familii și școală poate duce la îmbunătățirea rezultatelor fără a fi necesară intervenția meditatorilor.

„Dacă există un dialog între familie și cadru didactic, nu ar fi nevoie de acest instrument”, a adăugat ea.

Ligia Deca a atras atenția și asupra exceselor

Deca a atras atenția și asupra exceselor, referindu-se la cazurile în care elevii apelează la mai mulți meditatori. Aceasta consideră că astfel de practici pot induce o nesiguranță suplimentară și presiune inutilă asupra copiilor, contrar scopului inițial al meditațiilor, acela de a clarifica și susține procesul de învățare.

O altă recomandare a ministrului este implicarea consilierului școlar în discuțiile despre nevoile copilului, subliniind că nu întotdeauna supra-pregătirea ajută.

„Trebuie să fim foarte sensibili la ce are nevoie copilul nostru”, a conchis Ligia Deca, subliniind necesitatea unei abordări echilibrate și adaptate fiecărui elev în parte.

Această poziție ridică întrebări legate de eficiența sistemului educațional actual și cât de bine răspunde acesta nevoilor elevilor, dar și de impactul presiunii suplimentare la care sunt supuși copiii în contextul examenelor importante.



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.



Autorul articolului: Loredana Iriciuc
Categorie: Recomandari si sfaturi

Articole similare


Cele mai noi articole

Top citite
Foto: Freepik@freepik

„Dacă, Doamne ferește, s-ar da așa ceva la BAC, nu ar mai lua nimeni examenul”, spune Prof. Mariana Badea

Cum susțin părinții, fără să realizeze, analfabetismul funcțional al copiilor? Prof. Mariana Badea: „Nu mi-aș fi imaginat vreodată! Este peste puterile mele” / FOTO: freepik.com @wavebreakmedia_micro

Cum susțin părinții, fără să realizeze, analfabetismul funcțional al copiilor? Prof. Mariana Badea: „Nu mi-aș fi imaginat vreodată! Este peste puterile mele” / VIDEO

Semnele care arată că ai primit o educație bună de la părinții tăi! Abilitățile care te fac să fii pregătit pentru succesul pe termen lung / FOTO: freepik.com @EyeEm

Semnele care arată că ai primit o educație bună de la părinții tăi! Abilitățile care te fac să fii pregătit pentru succesul pe termen lung

Prof. Mariana Badea, despre schimbările din sistemul de învățământ „Nu se mai numesc opere literare, se numesc texte, ca la manele” / FOTO: freepik.com@ zinkevych

Prof. Mariana Badea, despre schimbările din sistemul de învățământ: „Nu se mai numesc opere literare, se numesc texte, ca la manele” / VIDEO

pixel