Ligia Deca, despre meditații: „Haideți să cerem de la școală ce ne dorim și după aceea să luăm alte măsuri!”
Data publicării:
Ministrul Educației, Ligia Deca, a adus în discuție o temă sensibilă pentru mulți părinți și elevi – meditațiile. Într-o declarație recentă, aceasta a subliniat că performanțele elevilor nu depind întotdeauna de pregătirea suplimentară oferită în afara școlii, oferind drept exemplu faptul că există copii care obțin note mari la Evaluarea Națională fără a apela la meditații.

Deca a subliniat că, în loc să recurgă automat la costuri suplimentare pentru pregătirea privată, părinții ar trebui să încerce mai întâi să solicite personalizarea nevoilor educaționale din partea școlii.

„Haideți să cerem de la școală ce ne dorim de la școală și după aceea să constatăm sau nu că ea poate să ne ofere și să luăm alte măsuri, nu să începem automat să căutăm în altă parte”, a afirmat ministrul.

Citește și Avem un sistem de educație DEPENDENT de banii părinților? Urania Cremene: Fără implicarea financiară a părinților, copii nu dau rezultate

„Dacă există un dialog între familie și cadru didactic, nu ar fi nevoie de acest instrument”

Aceasta a menționat că multe dintre cadrele didactice deja se organizează pentru a oferi sesiuni de recapitulare și consolidare înainte de examenele naționale, iar un dialog sincer între familii și școală poate duce la îmbunătățirea rezultatelor fără a fi necesară intervenția meditatorilor.

„Dacă există un dialog între familie și cadru didactic, nu ar fi nevoie de acest instrument”, a adăugat ea.

Ligia Deca a atras atenția și asupra exceselor

Deca a atras atenția și asupra exceselor, referindu-se la cazurile în care elevii apelează la mai mulți meditatori. Aceasta consideră că astfel de practici pot induce o nesiguranță suplimentară și presiune inutilă asupra copiilor, contrar scopului inițial al meditațiilor, acela de a clarifica și susține procesul de învățare.

O altă recomandare a ministrului este implicarea consilierului școlar în discuțiile despre nevoile copilului, subliniind că nu întotdeauna supra-pregătirea ajută.

„Trebuie să fim foarte sensibili la ce are nevoie copilul nostru”, a conchis Ligia Deca, subliniind necesitatea unei abordări echilibrate și adaptate fiecărui elev în parte.

Această poziție ridică întrebări legate de eficiența sistemului educațional actual și cât de bine răspunde acesta nevoilor elevilor, dar și de impactul presiunii suplimentare la care sunt supuși copiii în contextul examenelor importante.



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.



Autorul articolului: Loredana Iriciuc
Categorie: Recomandari si sfaturi

Articole similare


Cele mai noi articole

Top citite
Întrebările pe care ar trebui să le adresezi copilului tău pentru a-l crește fericit, conform psihologilor / FOTO: freepik.com @prostooleh

Întrebările pe care ar trebui să le adresezi copilului tău pentru a-l crește fericit, conform psihologilor

Cum să îi învățăm pe copii recunoștința / FOTO: freepik.com@audit2006ek

Cum să îi învățăm pe copii recunoștința

Obiceiuri de zi cu zi care contribuie la fericirea copiilor. Părinții le trec cu vederea / FOTO: freepik.com @EyeEm

Obiceiuri de zi cu zi care contribuie la creșterea copiilor pozitivi. Părinții le trec cu vederea!

Generația Alpha, în pericol din cauza parentingului blând! Profesorii, semnal de alarmă: „Acest stil parental e greșit înțeles și aplicat într-un mod care scapă de sub control!” / FOTO: freepik.com @stardnet

Generația Alpha, în pericol din cauza parentingului blând! Profesorii, semnal de alarmă: „Acest stil parental e greșit înțeles și aplicat într-un mod care scapă de sub control!”

pixel