Mamă și cercetător Harvard în domeniul părinților toxici: „Acesta este cel mai important lucru pe care nu-l fac niciodată cu copiii mei!”
Data publicării:
Adolescenții de astăzi sunt mai stresați ca niciodată, iar sănătatea lor mintală are de suferit.

„Părinții trebuie să evite să adauge la această presiune”, spune jurnalista premiată și cercetătoarea Harvard în domeniul parental Jennifer Breheny Wallace.

Indiferent cât de mult te îngrijorează cum s-a descurcat copilul tău la un test important sau dacă a fost acceptat într-o echipă sportivă a universității, riști să agravezi anxietatea adolescentului tău punând întrebări imediat ce intră pe ușă, afirmă Wallace pentru CNBC.

Citește și Experții de la Harvard și Yale oferă părinților trei sfaturi valoroase, în urma unei ample cercetări: „Pot fi de mare ajutor copiilor tăi!”

„Vorbesc mai întâi despre lucruri care nu au legătură cu realizările lor”

Wallace este autoarea cărții „Never Enough: When Achievement Pressure Becomes Toxic – and What We Can Do About It”, pentru care a intervievat numeroși psihologi și a colaborat cu un cercetător de la Harvard Graduate School of Education pentru a chestiona 6.500 de părinți din întreaga SUA. (Wallace însăși este absolventă a Universității Harvard.)

Cercetarea sa pentru carte a inspirat-o să facă o schimbare majoră în modul în care își crește cei trei copii, spune ea.

„Când copiii mei intră pe ușă, în loc să-i întreb: «Cum v-ați descurcat la testul de spaniolă?» – așa cum obișnuiam să fac înainte de a scrie cartea – acum îi întreb: «Ce ați mâncat la prânz?»”, spune Wallace. „Încep cu prânzul. Vorbesc despre lucruri care nu au legătură cu realizările lor.”

Cum să vorbești cu copiii tăi despre realizări într-un mod sănătos și non-toxic

SURSA FOTO: freepik.com @anna_grant

Wallace a discutat cu psihologi care susțin că părinții își pot transmite propria anxietate copiilor, printr-un proces numit „contagiune emoțională”.

Ea a învățat că o concentrare excesivă pe realizările copilului tău poate transmite un mesaj potențial dăunător: valoarea lor depinde de performanțele lor.

Acordarea unei atenții prea mari performanțelor copilului tău, cum ar fi felicitarea acestuia pentru o notă mare în loc să-l apreciezi pentru efortul depus, este un exemplu de „cultura performanțelor care devine toxică”, afirmă Wallace. „Ceea ce vreau să spun prin aceasta este că, atunci când sentimentul nostru de sine este legat de realizările noastre, nu ne putem separa valoarea noastră inerentă de succesul sau eșecurile noastre externe.”

Vezi și Un studiu Harvard arată pericolele înscrierii copilului mai devreme la școală: „NU elevii sunt cei care eșuează, ci instituțiile în care îi plasăm prea devreme!”

„Nu trebuie să creadă că m-am îngrijorat toată ziua din cauza unui test”

Wallace a intervievat studenți din SUA pentru cartea sa și afirmă că cei care s-au confruntat cel mai mult cu anxietatea erau „copiii care simțeau că valoarea lor ca persoane depinde de performanțele lor” la școală sau în alte activități.

Asta nu înseamnă că nu ar trebui să-ți motivezi copiii sau să vrei să afli cum s-au descurcat la un test dificil. Evitați doar să faceți ca cele mai multe conversații să se învârtă în jurul notelor sau a altor rezultate specifice, afirmă psihoterapeuta Tina Payne Bryson pentru Wallace.

Cât despre acel test important: uneori, este bine să-i lăsați pe copii să inițieze conversația, spune Wallace.

„Ghici ce? Copiii mei îmi vor spune. Este în mintea lor”, explică ea. „Nu trebuie să creadă că m-am îngrijorat toată ziua din cauza unui test de spaniolă. În schimb, ar trebui să primească mesajul de la mine că îmi pasă de ei ca persoane întregi.”

Limitați conversațiile potențial stresante cu copiii la „o oră în weekend”

SURSA FOTO: freepik.com @stockmaker

Unul dintre copiii lui Wallace este în prezent la colegiu. Ca mamă, Wallace spune că încearcă să fie „foarte atentă la de câte ori discutăm despre școală într-o săptămână”.

Ea urmează, mai exact, sfaturile psihologilor pe care i-a intervievat, care sugerează să limiteze conversațiile potențial stresante cu copiii la „o oră în weekend”.

„Dacă fiul meu vrea să aducă acest subiect în discuție, este în regulă”, spune Wallace. „Dar, din perspectiva mea, ca părinte, aștept și îmi rețin gândurile până în weekend... Vreau să mă bucur de ultimul an de viață al copilului meu acasă și nu vreau să fie copleșit de conversații stresante despre școală.”



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.



Autorul articolului: Loredana Iriciuc
Categorie: Recomandari si sfaturi

Articole similare


Cele mai noi articole

DC Conducem: Lecţie de educaţie rutieră pentru copii

Titi Aur, instructor de conducere defensivă, vine cu...


Top citite
Foto: Freepik@freepik

„Dacă, Doamne ferește, s-ar da așa ceva la BAC, nu ar mai lua nimeni examenul”, spune Prof. Mariana Badea

Cum susțin părinții, fără să realizeze, analfabetismul funcțional al copiilor? Prof. Mariana Badea: „Nu mi-aș fi imaginat vreodată! Este peste puterile mele” / FOTO: freepik.com @wavebreakmedia_micro

Cum susțin părinții, fără să realizeze, analfabetismul funcțional al copiilor? Prof. Mariana Badea: „Nu mi-aș fi imaginat vreodată! Este peste puterile mele” / VIDEO

Semnele care arată că ai primit o educație bună de la părinții tăi! Abilitățile care te fac să fii pregătit pentru succesul pe termen lung / FOTO: freepik.com @EyeEm

Semnele care arată că ai primit o educație bună de la părinții tăi! Abilitățile care te fac să fii pregătit pentru succesul pe termen lung

Prof. Mariana Badea, despre schimbările din sistemul de învățământ „Nu se mai numesc opere literare, se numesc texte, ca la manele” / FOTO: freepik.com@ zinkevych

Prof. Mariana Badea, despre schimbările din sistemul de învățământ: „Nu se mai numesc opere literare, se numesc texte, ca la manele” / VIDEO

pixel