Sindromul Savant. Medic psihiatru: „Există trei teorii principale care încearcă să explice originile acestei afecțiuni”
Prin utilizarea metodei Robinson, copilul tău va învăța să învețe singur și va putea valorifica mai bine timpul dedicat studiului.
De asemenea, va înțelege mai profund conținutul, ceea ce va facilita memorarea acestuia. În plus, această metodă stimulează capacitatea copiilor de a înțelege concepte noi și de a le integra în harta lor mentală, contribuind astfel la dezvoltarea gândirii critice.
Metoda Robinson, cunoscută de fapt sub denumirea de SQRRR sau SQ3R, este o tehnică de înțelegere a lecturii structurată în cinci pași: explorare, întrebare, citire, recitare și revizuire.
A fost introdusă la mijlocul secolului al XX-lea de Francis P. Robinson, un filosof american al educației.
Această metodă oferă o modalitate mai eficientă și activă de a studia din manuale. Deși a fost concepută inițial pentru a facilita învățarea studenților universitari, poate fi aplicată cu succes și de către copiii mai mici.
SURSA FOTO: freepik.com @volodymyr-t
Aceasta este prima etapă a metodei Robinson și constă într-o citire rapidă a conținutului. Copilul ar trebui să citească titlul, subtitlurile și textele de sub imagini sau grafice.
De asemenea, este indicat să parcurgă paragrafele introductive, rezumatul și concluziile capitolului sau articolului. Această citire rapidă îl ajută pe copil să-și formeze o idee generală despre ceea ce urmează să studieze.
În această etapă, copilul trebuie să-și formuleze o serie de întrebări despre conținutul pe care îl va studia. O tehnică utilă este transformarea afirmațiilor și subtitlurilor în întrebări.
De asemenea, este util să se întrebe ce a menționat profesorul despre subiectul respectiv la clasă sau ce cunoștințe are deja despre el. Copilul poate, de asemenea, să reflecteze asupra utilității acestor informații în viața de zi cu zi.
Această etapă poate dura aproximativ 5 minute, dar este esențială pentru a activa conceptele în mintea copilului, facilitând astfel conexiuni semnificative care ajută la înțelegerea și memorarea noilor informații.
Această fază presupune o lectură atentă și profundă. Copilul poate marca cele mai importante concepte și încerca să răspundă la întrebările formulate în etapa anterioară, ceea ce îl va ajuta să reflecteze și să înțeleagă mai bine textul.
Dacă o primă lectură nu este suficientă pentru a înțelege conceptele, textul poate fi recitit de câte ori este necesar.
Este important ca lectura să fie încetinită în părțile mai complexe, pentru a permite o mai bună asimilare a informațiilor.
În această etapă, copilul trebuie să-și amintească și să recite, cu voce tare, punctele principale din ceea ce a citit. Nu este vorba de repetarea mecanică a conținutului, ci de rezumarea acestuia cu propriile cuvinte.
Acest proces de reformulare ajută la integrarea mai eficientă a informațiilor în harta mentală existentă.
Recitarea o singură dată nu este suficientă pentru consolidarea informațiilor. Ideal ar fi ca copilul să facă o a doua revizuire, cel puțin a celor mai importante concepte.
În această fază, se răspund la întrebările inițiale și se clarifică orice îndoieli rămase.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.
Pe măsură ce temperaturile...
Magia Crăciunului este deja...
Raluca-Emima Vasilciuc și...
Nu există nicio modalitate mai...
Este unul dintre momentele magice ale părinției pe care le-ai așteptat cu...
O țară a decis să suspende...