De ce copiii noștri își pierd motivația la școală? Oana Moraru explică cele 3 mari cauze: „Acestea sunt clasele când mulți copii încep să creadă că nu sunt suficient de deștepți”
În cadrul unei dezbateri publice despre noile planuri-cadru pentru liceu, ministrul Educației a recunoscut că sistemul actual nu dă rezultatele așteptate.
„Este o presiune legală. Noua lege regândeşte Bacalaureatul, trebuie să regândim disciplinele şi legătura cu Bacalaureatul. Este o presiune curriculară.
Ar trebuit să facem acest lucru din 2021, ca generaţia de la gimnaziu, care a intrat pe noile planuri-cadru în 2017, să intre într-o logică similară, oarecum şi la nivel de liceu”, a spus Daniel David, conform Digi24.
El a subliniat că schimbarea curriculumului liceal a devenit o necesitate, nu doar din cauza noii Legi a Educației, care regândește Bacalaureatul, ci și din cauza supraîncărcării elevilor și a rezultatelor internaționale slabe.
„Este o presiune legată de încărcarea pe care o punem pe umerii copiilor noştri. Şi este o presiune care vine din performanţa sistemului, vrând nevrând la orice dată ne uităm, PISA sau alte rezultate internaţionale, performanţa la nivel de liceu nu arată bine.
Intră tineri inteligenţi creativi, cu inteligenţă şi creativitate similare celor pe care le vedem şi în alte ţări vestice, nu ies oameni la fel de performanţi.
Asta mie îmi spune că modelele pe care le avem în zona învăţământului liceal în acest moment nu mai sunt adecvate. Trebuie să le schimbăm”, a adăugat ministrul.
O schimbare majoră propusă în noile planuri-cadru este descentralizarea.
„Un element cheie, fundamental, este legat de descentralizare astfel încât nu mai este ministrul cel care stabileşte din cabinet, prin ordinul de ministru numărul de ore şi obligativitatea orelor din Bucureşti până în vârful Munţilor Apuseni.
Un număr zic eu, destul de important de ore, 15% în medie a fost descentralizat spre decizia elevilor. Şcoala oferă, elevii vor alege, şi există iarăşi un procent destul de important din curriculum de specialitate care este flexibil şi unde decizia va veni la nivelul şcolii”, mai subliniază Daniel David.
Această flexibilitate oferă liceelor oportunitatea de a-și personaliza profilul.
Ministrul a subliniat că liceul nu trebuie să pregătească doar specialiști, ci și cetățeni echilibrați. Daniel David susține că vrea ca tinerii să iasă din liceu buni specialiști, dar și buni cetățeni, mulțumiți de propria viață, adică echilibrați psihologic.
Pentru a atinge acest obiectiv, Daniel David propune un echilibru între patru componente esențiale:
Știință și religie – cele două mari piloni ai civilizației noastre;
Cultura națională – „Noi nu avem geografia României, nu avem istoria României de 20 de ani. Haideţi să regândim istoria, să regândim geografia”, a explicat ministrul;
Pregătirea pentru viață – consiliere și orientare, educație pentru un stil de viață sănătos, prevenirea consumului de droguri, educație sexuală;
Curriculum de specialitate flexibil – astfel încât fiecare liceu să își personalizeze programa.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.