Mircea Miclea arată impactul real al profesorilor asupra copiilor: „Le pot face elevilor supremul bine sau supremul rău”
Data actualizării:
Data publicării:
Profesorii, împreună cu părinții, reprezintă pentru copii „figuri de referință” , influențând semnificativ parcursul acestora spre maturitate. Modul în care aceștia își exercită rolul de dascăli, dar și comportamentul lor ca indivizi, poate deveni pentru elevi fie „binele absolut” , fie „răul absolut” , a afirmat prof. univ. dr. Mircea Miclea, fost ministru al Educației.

În cadrul unei întâlniri cu profesorii de la Colegiul Național „Liviu Rebreanu” din Bistrița, Mircea Miclea, profesor universitar la Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației și coordonator de doctorat în cadrul școlii doctorale de Științe Cognitive Aplicate, a discutat despre două tipuri de relații care se formează în mediul școlar, prima fiind relația dintre rolurile profesor-elev, notează timponline.ro.

Citește și „Copiii trebuie să iasă din școală cu patru metacompetențe”. Profesorul Mircea Miclea: „Ce să-i învăț pe ei acum, care să le folosească într-un viitor pe care eu nu-l cunosc?”

Mircea Miclea: „Învățăm elevii patru lucruri!”

Profesorul Mircea Miclea a subliniat că învățăm elevii patru lucruri: conținutul, metoda de învățare, atitudinea și modul de utilizare a cunoștințelor. Nu predăm doar materia, ci și cum să o învețe.

Modul în care evaluăm elevii le formează percepția despre ce înseamnă să înveți bine. De asemenea, atitudinea profesorului influențează relația elevilor cu materia predată. O predare rigidă sau negativă poate descuraja viitoarele cariere ale elevilor.

Un alt aspect important este relația de la persoană la persoană. Profesorii sunt adulți de referință pentru elevi și pot influența puternic modul în care aceștia gândesc despre ei înșiși. Dacă profesorul are o atitudine disprețuitoare, elevii pot internaliza aceste mesaje negative, iar acest lucru le poate afecta încrederea în sine și viitoarele relații.

În interacțiunile cu elevii, Miclea a accentuat trei elemente esențiale: responsivitatea, comunicarea și automonitorizarea. Profesorii trebuie să fie atenți la stările elevilor, să comunice clar și empatic și să își analizeze propriile reacții pentru a construi relații pozitive și eficiente.



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.



Autorul articolului: Loredana Iriciuc
Categorie: Recomandari si sfaturi

Articole similare


Cele mai noi articole

Top citite
Întrebările pe care ar trebui să le adresezi copilului tău pentru a-l crește fericit, conform psihologilor / FOTO: freepik.com @prostooleh

Întrebările pe care ar trebui să le adresezi copilului tău pentru a-l crește fericit, conform psihologilor

Cum să îi învățăm pe copii recunoștința / FOTO: freepik.com@audit2006ek

Cum să îi învățăm pe copii recunoștința

Obiceiuri de zi cu zi care contribuie la fericirea copiilor. Părinții le trec cu vederea / FOTO: freepik.com @EyeEm

Obiceiuri de zi cu zi care contribuie la creșterea copiilor pozitivi. Părinții le trec cu vederea!

Generația Alpha, în pericol din cauza parentingului blând! Profesorii, semnal de alarmă: „Acest stil parental e greșit înțeles și aplicat într-un mod care scapă de sub control!” / FOTO: freepik.com @stardnet

Generația Alpha, în pericol din cauza parentingului blând! Profesorii, semnal de alarmă: „Acest stil parental e greșit înțeles și aplicat într-un mod care scapă de sub control!”

pixel