„Pedeapsa fizică, o bombă cu efect în lanț!” Efectele ascunse asupra copilului și asupra întregii societăți
În cadrul unei întâlniri cu profesorii de la Colegiul Național „Liviu Rebreanu” din Bistrița, Mircea Miclea, profesor universitar la Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației și coordonator de doctorat în cadrul școlii doctorale de Științe Cognitive Aplicate, a discutat despre două tipuri de relații care se formează în mediul școlar, prima fiind relația dintre rolurile profesor-elev, notează timponline.ro.
Profesorul Mircea Miclea a subliniat că învățăm elevii patru lucruri: conținutul, metoda de învățare, atitudinea și modul de utilizare a cunoștințelor. Nu predăm doar materia, ci și cum să o învețe.
Modul în care evaluăm elevii le formează percepția despre ce înseamnă să înveți bine. De asemenea, atitudinea profesorului influențează relația elevilor cu materia predată. O predare rigidă sau negativă poate descuraja viitoarele cariere ale elevilor.
Un alt aspect important este relația de la persoană la persoană. Profesorii sunt adulți de referință pentru elevi și pot influența puternic modul în care aceștia gândesc despre ei înșiși. Dacă profesorul are o atitudine disprețuitoare, elevii pot internaliza aceste mesaje negative, iar acest lucru le poate afecta încrederea în sine și viitoarele relații.
În interacțiunile cu elevii, Miclea a accentuat trei elemente esențiale: responsivitatea, comunicarea și automonitorizarea. Profesorii trebuie să fie atenți la stările elevilor, să comunice clar și empatic și să își analizeze propriile reacții pentru a construi relații pozitive și eficiente.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.
În lumea globalizată de...
Indiferent dacă este mic sau...