Montessori: 10 sfaturi pentru a-i face pe copiii noștri independenți și fericiți
Data publicării:
Autorul articolului: Elena Didila
Categorie: Comportamente si Emotii
Maria Montessori, medic și pedagogist important, este renumită în întreaga lume pentru metoda educațională creată de ea însăși în urmă cu mai bine de un secol.

Metoda Montessori se prezintă ca o alternativă la o educație autoritara și acordă o atenție deosebită nevoilor și cerințelor copilului, respectând spontaneitatea acestora și sporind caracteristicile specifice fiecărui individ.

Dacă este plasat în mediul potrivit și stimulat în mod adecvat, copilul învață să se autoregleze și să fie responsabil, pentru că prin fire iubește ordinea și disciplina. Atunci nu va fi necesar să-l încurajezi să se comporte în cel mai bun mod recurgând la un sistem de recompense și pedepse.

Sarcina de bază a fiecărui educator bun este de a promova independența. Părintele nu trebuie să înlocuiască copilul în îndeplinirea sarcinilor pe care acesta este capabil să le îndeplinească, ci trebuie să îl ajute să devină independent în acțiunile zilnice ale vieții precum mâncatul, spălatul și îmbrăcatul. Trebuie să aibă încredere în el încredințându-i sarcini potrivite vârstei sale, dar nu trebuie să-l împiedice să realizeze acțiuni pe care părintele le consideră prea dificile.

A-l învăța să îndeplinească o sarcină cu precizie, cum ar fi așezarea și servirea la masă, este un exercițiu care dezvoltă și rafinează armonia corpului și controlul mișcărilor. Educatorul trebuie să observe și să lase oamenii să acționeze, intervenind doar în cazurile în care există un pericol real.

Nu trebuie să forțați copilul să facă ceva ce nu vrea să facă, ci trebuie să vă adaptați nevoilor sale de învățare, lăsându-l liber să aleagă jocurile sau instrumentele pe care le preferă. Contactul cu natura este un element de o importanță fundamentală pentru dezvoltarea sănătoasă: îngrijirea animalelor și a plantelor îl învață să fie chibzuit și responsabil, deoarece realizează că acțiunile au consecințe asupra celorlalți.

Pentru a nu-și submina stima de sine, părintele trebuie să- și întărească și să dezvolte calitățile copilului fără a-i sublinia deficiențele.

Școala, primitoare și familiară, trebuie să reprezinte un mediu propice copiilor , un loc potrivit pentru cea mai bună educație a acestora. Pentru copil, viața este o experiență nouă, nu știe nimic și are nevoia să învețe: este ca un călător care se trezește explorând o lume nouă, despre care nu știe nimic.

Educatorul, răspunzând la întrebările sale, trebuie să-și satisfacă curiozitățile și setea de cunoaștere, pentru a -l pregăti să înfrunte cel mai bine călătoria minunată a vieții.



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.


Articole similare


Cele mai noi articole

Ce învață copiii japonezi încă din primii ani de viață

Educația copiilor în Japonia este adesea admirată...


Top citite

Ministerul Educației: „Nu avem fonduri pentru plata voucherelor de vacanță”. Ce le-a spus ministrul Daniel David sindicaliștilor

„De ce sunt tratați copiii ca niște infractori?” Revolta unui părinte după ce copilul și-a vizualizat lucrarea la Bacalaureat: „Unde scrie asta în procedură? Nu scrie nicăieri”

Ministrul Daniel David propune schimbări în programele școlare: „E mai bine să predai mai puţin, relevant şi bine, decât mult, irelevant şi prost”

Scandal la o școală din Dolj: elevii, scoși de la ore și puși să muncească. „Copiii erau cu roabele, cărau molozul”

pixel