Nu-i mai spune „împarte jucăriile și cu ceilalți copii!” Afirmațiile dovedite care îl ajută să fie generos, fără presiune, conform unui psiholog
Data publicării:
Loredana Iriciuc
Autorul articolului: Loredana Iriciuc
Categorie: Recomandari si sfaturi
Cum îți poți ajuta copilul să dezvolte simțul generozității și al empatiei ? Iată șapte strategii simple și eficiente pentru a-l ghida în această direcție.

„Împarte cu ceilalți!” Aceasta este adesea reacția noastră automată, dar forțarea copiilor să împărtășească nu îi învață, de fapt, abilitățile sociale pe care ni le dorim pentru ei, explică dr. Jazmine, psiholog specializat în dezvoltarea copilului și parenting, pe contul său de Instagram.

Specialista observă că, atunci când cei mici sunt obligați să împartă, ei nu înțeleg cu adevărat sensul acestui gest.

În loc să se bazeze pe dorința de a oferi sau pe conștientizarea nevoii de a face acest lucru, copiii ajung să împartă doar pentru că „așa trebuie” sau „li s-a spus”.

Astfel, nu dezvoltă empatia și generozitatea pe care vrem, de fapt, să le cultivăm în ei.

Șapte moduri prin care îți poți ajuta copilul să învețe să împartă

SURSA FOTO: freepik.com @Frolopiaton Palm

Psihologul dr. Jazmine, specialist în dezvoltarea copilului, propune mai multe exemple de expresii și scenarii blânde pe care le poți folosi în interacțiunile cu cel mic, notează parents.fr. Aceste schimburi de replici îl ajută să învețe cum să-și aștepte rândul, să comunice clar și să-i respecte pe ceilalți – totul într-un cadru în care se simte ascultat și înțeles.

Iată cele 7 propuneri ale psihologului pentru a-l invita pe copil să împărtășească, fără presiune:

„Amândoi vă doriți această jucărie în același timp. Mă întreb ce am putea face în legătură cu asta. Hai să vedem împreună...”

Această abordare îi încurajează pe copii să caute soluții și să negocieze.

„Poți să-i oferi jucăria prietenului, fratelui sau surorii tale atunci când ai terminat de jucat cu ea.”

Încurajează generozitatea fără a o impune.

„Spune-i când ai terminat cu jucăria, ca să știe că urmează și rândul lui/ei.”

Îi ajută pe copii să seteze limite sănătoase și să comunice intențiile.

„Se pare că și el/ea ar vrea să se joace cu această jucărie. Putem găsi un joc pe care să-l jucăm toți împreună?”

Încurajează colaborarea și jocul de grup.

„Uite cât de încântat/încântată pare să fie de jucărie. Spune-i când ai terminat, ca să se poată juca și el/ea.”

Creează empatie și încurajează comunicarea.

„Putem folosi jucăriile atât timp cât dorim, dar le oferim și celorlalți când terminăm.”

Oferă o regulă clară.

„Știu că e greu să aștepți. Vrei să te joci cu mine (sau să mergem împreună în bucătărie, etc.) până când vine rândul tău?”

Redirecționează atenția și sprijină răbdarea.



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.


Articole similare


Cele mai noi articole

Top citite

„Stai așa...” Remarca jignitoare pe care profesorii o aud an de an de la părinți. Răspunsul unui cadru didactic, sătul de această lipsă de respect, a devenit viral

Ministrul Daniel David: „Fetița mea e clasa a III-a. Eu știu foarte bine ce greu este un ghiozdan. Uneori o mai duc și eu la școală”. Apelul către părinți, profesori și școli

Daniel David: „Adesea, nota 8 în București este diferită de un 8 din Satu Mare. Diferențele sunt uneori foarte mari”

Florentina Bonghene, studentă la Harvard, mesaj către autoritățile române: „Să nu mai tacă. Nu cerem minuni. Cerem să nu fim uitați”

pixel