Nu-i mai spune „împarte jucăriile și cu ceilalți copii!” Afirmațiile dovedite care îl ajută să fie generos, fără presiune, conform unui psiholog
Data publicării:
Cum îți poți ajuta copilul să dezvolte simțul generozității și al empatiei ? Iată șapte strategii simple și eficiente pentru a-l ghida în această direcție.

„Împarte cu ceilalți!” Aceasta este adesea reacția noastră automată, dar forțarea copiilor să împărtășească nu îi învață, de fapt, abilitățile sociale pe care ni le dorim pentru ei, explică dr. Jazmine, psiholog specializat în dezvoltarea copilului și parenting, pe contul său de Instagram.

Specialista observă că, atunci când cei mici sunt obligați să împartă, ei nu înțeleg cu adevărat sensul acestui gest.

În loc să se bazeze pe dorința de a oferi sau pe conștientizarea nevoii de a face acest lucru, copiii ajung să împartă doar pentru că „așa trebuie” sau „li s-a spus”.

Astfel, nu dezvoltă empatia și generozitatea pe care vrem, de fapt, să le cultivăm în ei.

Șapte moduri prin care îți poți ajuta copilul să învețe să împartă

SURSA FOTO: freepik.com @Frolopiaton Palm

Psihologul dr. Jazmine, specialist în dezvoltarea copilului, propune mai multe exemple de expresii și scenarii blânde pe care le poți folosi în interacțiunile cu cel mic, notează parents.fr. Aceste schimburi de replici îl ajută să învețe cum să-și aștepte rândul, să comunice clar și să-i respecte pe ceilalți – totul într-un cadru în care se simte ascultat și înțeles.

Iată cele 7 propuneri ale psihologului pentru a-l invita pe copil să împărtășească, fără presiune:

„Amândoi vă doriți această jucărie în același timp. Mă întreb ce am putea face în legătură cu asta. Hai să vedem împreună...”

Această abordare îi încurajează pe copii să caute soluții și să negocieze.

„Poți să-i oferi jucăria prietenului, fratelui sau surorii tale atunci când ai terminat de jucat cu ea.”

Încurajează generozitatea fără a o impune.

„Spune-i când ai terminat cu jucăria, ca să știe că urmează și rândul lui/ei.”

Îi ajută pe copii să seteze limite sănătoase și să comunice intențiile.

„Se pare că și el/ea ar vrea să se joace cu această jucărie. Putem găsi un joc pe care să-l jucăm toți împreună?”

Încurajează colaborarea și jocul de grup.

„Uite cât de încântat/încântată pare să fie de jucărie. Spune-i când ai terminat, ca să se poată juca și el/ea.”

Creează empatie și încurajează comunicarea.

„Putem folosi jucăriile atât timp cât dorim, dar le oferim și celorlalți când terminăm.”

Oferă o regulă clară.

„Știu că e greu să aștepți. Vrei să te joci cu mine (sau să mergem împreună în bucătărie, etc.) până când vine rândul tău?”

Redirecționează atenția și sprijină răbdarea.



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.



Autorul articolului: Loredana Iriciuc
Categorie: Recomandari si sfaturi

Articole similare


Cele mai noi articole

Top citite

Adda a răbufnit pe TikTok: „Cine a făcut, mă, manualele de clasa a II-a? Nu mai pot!” Părinții confirmă: „Ceva de speriat! Zici că o fac intenționat să-i îndobitocească”

Când vine la copii Iepurașul de Paște în 2025 și la ce oră? Această tradiție îndrăgită aduce multă bucurie celor mici

Profesoara Claudia Chiru atrage atenția: „Asta e greșeala foarte mare pe care o fac părinții înainte să-și înscrie copiii în clasa pregătitoare!” / VIDEO

Prof. Claudia Chiru: „Eu nu înțeleg de unde întrebarea: «face învățătoarea prea mult, face prea puțin?» E un cerc vicios care se alimentează” / VIDEO

pixel