Cât ar trebui să dureze rezolvarea temelor pentru acasă? Niciodată mai mult de atât
Temele pentru acasă sunt o...
Din această cauză, în prezent, apar diverse pedagogii „moderne” care caută să contracareze pedagogia tradițională, cu intenția de a fi aplicate atât în casele oamenilor, cât și în instituțiile de învățământ. Nu putem ignora faptul că pedagogia nu este exclusivă instituțiilor școlare – învățăm și acasă (de fapt, acolo învățăm cel mai mult).
Totuși, pedagogiile „moderne” care sunt promovate peste tot astăzi nu reprezintă o soluție reală pentru a combate o pedagogie otrăvitoare și toxică, care nu reușește să motiveze elevii, notează experții de la etapainfantil.com.
Există câteva concepte și idei despre pedagogie care trebuie eliminate, deoarece contribuie la toxicitatea acesteia, determinând copiii să-și piardă motivația și, mai grav, să creadă că învățarea nu este importantă în niciun aspect al vieții lor.
SURSA FOTO: freepik.com @elizavetalarionova
Ura poate fi eliminată interzicând-o.
Părinții și adulții merită respect doar pentru că sunt părinți sau adulți.
Copiii nu merită respect doar pentru că sunt copii.
Ascultarea este benefică în mod absolut.
O stimă de sine ridicată este dăunătoare.
O stimă de sine scăzută face o persoană mai altruistă.
Sensibilitatea excesivă este dăunătoare.
Copiii nu trebuie să plângă.
Răspunsul la nevoile copiilor este greșit.
Severitatea și răceala reprezintă o bună pregătire pentru viață.
Recunoștința falsă este preferabilă ingratitudinii sincere.
Felul în care se comportă un copil este mai important decât felul în care este el cu adevărat.
Cele mai profunde sentimente trebuie ascunse.
Părinții sunt liberi de orice vinovăție.
Părinții și adulții au întotdeauna dreptate.
Profesorii sunt experții supremi, cei care știu totul despre orice.
Școala stabilește ce este bine și ce este greșit.
Școala oferă tot ceea ce este necesar pentru a trăi în societate.
Entuziasmul și curiozitatea copiilor reprezintă o amenințare pentru autoritate.
Comportamentul adecvat este determinat de competiție.
Problemele emoționale sunt irelevante în clasă, deoarece întârzie procesul de învățare a întregului grup.
Dacă ceva nu merge bine, elevii sunt singurii vinovați.
Comportamentul neadecvat trebuie pedepsit.
Profesorii trebuie respectați doar pentru că sunt profesori, chiar dacă au defecte.
Elevii trebuie umiliți pentru a-și dezvolta dorința de a fi plăcuți de ceilalți.
Profesorii nu ar trebui să manifeste afecțiune față de copii, pentru că asta îi face să pară slabi.
Notele și rezultatele sunt mai importante decât efortul.
Profesorul trebuie să ignore ceea ce simte un copil și să corecteze doar ceea ce face.
SURSA FOTO: freepik.com @Wavebreak Media
Orice astfel de gânduri, și mai ales aplicarea lor în practică, evidențiază o pedagogie toxică și extrem de dăunătoare pentru copiii aflați în plină dezvoltare. Elevii nu sunt slujitorii profesorilor; ei sunt cei care descoperă ce este bine și ce este rău și pot deveni adevărați profesori pentru propriii lor profesori.
Comportamentul uman este îmbogățit prin cooperare, iar entuziasmul și curiozitatea copiilor sunt aliați puternici pentru învățare și colaborare.
Nu contează ce metodă pedagogică se utilizează; important este ca cei dedicați predării să aibă o adevărată vocație și să-și facă meseria din suflet.
Este esențial să respecte elevii, să le asculte nevoile, să le înțeleagă diferențele și să-i facă să simtă că au libertatea de a deveni independenți. Efortul și dedicarea lor sunt mult mai valoroase decât rezultatele obținute.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.
Temele pentru acasă sunt o...
Temele pentru acasă sunt o...
Titi Aur, instructor de conducere defensivă, vine cu...