„Pentru ce ne mai pun să dăm examen?” Profesorii, revoltați pentru că „NU sunt posturi titularizabile”: „Muncă degeaba și un stres aiurea!”
Data publicării:
Ministerul Educației a anunțat rezultatele finale ale probei scrise din cadrul examenului de titularizare. Însă, profesorii sunt revoltați pentru că „nu sunt posturi titularizabile” .

Începând de astăzi, 1 august, și continuând până marți, 6 august, Inspectoratul Școlar Județean Constanța va coordona o serie de întâlniri publice menite să aloce posturile de predare disponibile.

Aceste întâlniri sunt organizate pentru a repartiza candidații pe locurile vacante de învățători și profesori, care sunt disponibile pentru angajare pe termen nelimitat.

Procesul de repartizare se va desfășura conform mediilor obținute de candidați, începând de la cea mai mare medie și continuând în ordine descrescătoare. 

Citește și Titularizare 2024, REZULTATE FINALE. Au fost publicate notele profesorilor, după contestații

Mai multe materii nu au locuri libere

Însă, potrivit informațiilor furnizate de Inspectoratul Școlar Județean Constanța, citate de CugetLiber, în acest moment nu sunt disponibile posturi care să permită angajarea pe termen nedeterminat pentru anumite discipline.

Mai precis, NU există locuri de muncă definitive pentru următoarele materii: limba și literatura română, limba latină, biologie, geografie, discipline socio-umane, arte vizuale, arta actorului și religie ortodoxă.

Acest lucru înseamnă că persoanele interesate de aceste domenii nu vor avea oportunități de angajare pe perioadă nedeterminată în această etapă, iar pentru aceste materii, în prezent, nu sunt disponibile posturi titularizabile.

Vezi și S-au afișat rezultatele la Definitivat

„Pentru ce mai dăm examene?”

Situația a stârnit revoltă printre profesorii din Constanța, care își exprimă frustrările, întrebându-se „pentru ce mai dăm examene?”.

Un alt cadru didactic, vizibil iritat, nu înțelege de ce s-au mai colectat dosare pentru angajare când, în realitate, nu există posturi disponibile. El consideră că eforturile depuse sunt zadarnice și că atât cei care urmează să fie repartizați pe posturi de suplinire, cât și cei care se pregătesc pentru titularizare, sunt supuși unui stres inutil, având în vedere că examenele sunt similare cu cele de titularizare, dar fără perspective reale de angajare permanentă:  „Muncă degeaba și pentru cei de la MRU și un stres aiurea pentru cei care merg să ia doar un post de suplinire, dar cu subiecte pentru titularizare”.

Printre candidați se numără și prof. Lavinia Neguțu, care a obținut nota 10 la definitivat și lucrează ca suplinitor la Liceul Energetic din Constanța, pe catedra de Educație fizică și sport, informează sursa citată.

Aceasta a povestit că, în acest an, a trecut prin ambele examene – titularizarea, pentru care a obținut nota 9,35, și definitivatul. „Materiile sunt cam aceleași pentru ambele examene. Am studiat atât de mult încât, chiar și dacă m-aș fi trezit din somn în mijlocul nopții, aș fi putut să răspund la întrebări”, a explicat prof. Neguțu, care așteaptă cu mare emoție și nerăbdare desfășurarea ședințelor de repartizare.



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.



Autorul articolului: Loredana Iriciuc
Categorie: Social

Articole similare

DC Media Group Audience

Cele mai noi articole

Top citite
Un cercetător de la Stanford spune care este soluția pentru dezvoltarea intelectuală a copiilor: „Devin mai motivați, mai rezilienți și mai capabili să aibă succes” / FOTO: freepik.com @ standret

Un cercetător de la Stanford spune care este soluția pentru dezvoltarea intelectuală a copiilor: „Devin mai motivați, mai rezilienți și mai capabili să aibă succes”

Cum putem ajuta copilul să-și facă singur temele? Câteva sfaturi de la un psiholog / FOTO: freepik.com @EmilyStock

Cum putem ajuta copilul să-și facă singur temele? Câteva sfaturi de la un psiholog

Parentingul „suficient de bun”. Avertismentul unui psiholog: „Cea mai mare povară pe care trebuie să o poarte un copil este viața netrăită a părinților săi” / FOTO: freepik.com @sherry

Parentingul „suficient de bun”. Avertismentul unui psiholog: „Cea mai mare povară pe care trebuie să o poarte un copil este viața netrăită a părinților săi”

Foto: Freepik @freepick

Acesta este intervalul orar în care un copil NU ar trebui să își facă temele: Cum să eviți suprasolicitarea și lipsa de concentrare

pixel