Sindromul Savant. Medic psihiatru: „Există trei teorii principale care încearcă să explice originile acestei afecțiuni”
Un studiu realizat de experții de la Universitatea din Illinois a arătat că acei copii care învață să citească la o vârstă fragedă nu au performanțe mai bune decât cei care învață mai târziu. De fapt, în cadrul cercetării, copiii de 11-12 ani care au învățat să citească la o vârstă mai înaintată citeau mai fluent și făceau mai puține erori decât cei care au învățat să citească la o vârstă fragedă.
Totuși, acesta nu este singurul risc al forțării învățării copiilor.
SURSA FOTO: freepik.com @hryshchyshen
Este obișnuit ca micuții expuși la o învățare structurată de la o vârstă foarte fragedă să ajungă să își piardă interesul și motivația pentru școală.
Cerând prea mult și prea devreme, copiii devin blocați deoarece nu sunt pregătiți fizic sau psihologic să învețe aceste noi cunoștințe, ceea ce le face să își piardă entuziasmul pentru învățare.
Când copiii învață noi abilități, este normal să facă greșeli, mai ales dacă nu sunt la nivelul adecvat de dezvoltare.
În aceste cazuri, greșelile pot genera un sentiment de frustrare complet contraproductiv și chiar îi pot determina să își piardă încrederea în propriile abilități.
Uneori, concentrarea prea mare asupra dezvoltării unui anumit domeniu, cum ar fi scrisul, limbajul sau abilitățile motorii, poate reprezenta o exagerare pentru copii.
Acest lucru limitează dezvoltarea lor în alte sfere, determinându-i să neglijeze aspecte importante precum sfera emoțională sau abilitățile sociale.
SURSA FOTO: freepik.com @Ambreen
Copiii au o capacitate înnăscută de a învăța și de a se adapta la mediul lor, datorită plasticității mari a creierului, care le permite să asimileze cunoștințele mai rapid decât un adult. De fapt, s-a demonstrat că cea mai bună perioadă pentru a învăța mai multe limbi este copilăria timpurie, datorită capacității creierului de a crea noi conexiuni neuronale ce pun o bază solidă pentru achiziția limbajului.
Cu toate acestea, în această perioadă, creierul copilului este încă foarte imatur, ceea ce înseamnă că nu este capabil să preia conținut foarte structurat.
Un studiu realizat la Universitatea din Cambridge a constatat că până la vârsta de 5 ani, copiii nu sunt pregătiți să primească o educație organizată pe materii. Aceasta înseamnă că, la aceste vârste, învățarea copiilor ar trebui să se bazeze pe activități informale, eminamente ludice, în care copiii să se distreze în timp ce învață.
În educația timpurie, este important să se țină cont de ritmul de învățare al fiecărui copil, deoarece nu toți învață cu aceeași viteză, deși acest lucru nu înseamnă că există o întârziere în dezvoltare. Sunt copii cărora le ia mai mult timp să pronunțe primele cuvinte, dar învață rapid să scrie sau să calculeze.
Din acest motiv, experții recomandă părinților să nu forțeze învățarea copiilor, lăsându-i să învețe în ritmul lor și în funcție de interesele lor personale. Această învățare „naturală” le va întări stima de sine și va consolida curiozitatea de a descoperi lucruri noi.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.
Pe măsură ce temperaturile...
Magia Crăciunului este deja...
Raluca-Emima Vasilciuc și...
Nu există nicio modalitate mai...
Este unul dintre momentele magice ale părinției pe care le-ai așteptat cu...
O țară a decis să suspende...