Peste 50 de licee cu profil agricol, silvic, ecologic și protecția mediului pot primi până la 650.000 de euro pentru clădiri și dotări noi
Data publicării:
Runda a II-a a apelului de proiecte „Îmbunătățirea infrastructurii liceelor cu profil agricol”, care beneficiază de un buget de 21 de milioane de euro, a fost lansată luni de Ministerul Educației. 

Cel puțin 57 de licee cu profil agricol, silvic, ecologic și protecția mediului vor putea primi finanțări în valoare de maximum 650.000 de euro.

„Scopul prezentului apel îl reprezintă creșterea atractivității învățământului profesional cu profil agricol inclusiv silvic, ecologic și protecția mediului, prin finanțarea dotării cu materiale didactice specifice a minimum 57 de licee eligibile, pentru pregătirea viitorilor fermieri antreprenori și a salariaților în domeniile agriculturii și a celor conexe acesteia”, se arată în Ghidul solicitantului.

Solicitanții care pot depune proiecte sunt unitățile de învățământ de stat acreditate cu profil tehnologic, care au peste 10% din clase cu profil agricol, silvic, ecologic și protecția mediului. Unitățile eligibile sunt enumerate în anexa 14 a Ghidului, care poate fi accesată în documentul atașat la finalul articolului.

Pot depune cereri de finanțare pentru liceele menționate anterior și unitățile administrativ-teritoriale (UAT) de la nivelul municipiilor, orașelor și comunelor, potrivit Edupedu.ro.

Liceele care au prioritate sunt cele 59 menționate în Ordinul de ministru nr. 6.459/359/2022.

Apelul, care face parte din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), conține 3 componente.

Activități eligibile în cadrul Componentei I – Dotarea cu materiale, mobilier, echipamente digitale specifice activității didactice și practice ale liceelor eligibile:

„a. achiziția de animale și materiale biologice, în scop didactic, în funcție de profilul fiecărui liceu;

b. achiziția de utilaje agricole, echipamente, unelte, dispozitive și instrumente de lucru, materii prime și materiale pentru liceele tehnologice eligibile care dispun de o suprafață agricolă de peste 10 ha în proprietate sau în administrare, în vederea creării deprinderilor elevilor de a folosi utilajele pentru efectuarea lucrărilor agricole și/sau silvice;

c. achiziția de alte echipamente, centrale termice etc.;

d. digitalizarea activității didactice și practicii școlare în cadrul liceelor eligibile, prin dotarea cu echipamente TIC a sălilor de clasă, laboratoarelor, atelierelor de practică și a laboratoarelor
informatice, simulatoare și softuri necesare activităților teoretice și practice de predare/învățare, conform OME nr. 3497/2022 pentru aprobarea standardelor de echipare a unităților de învățământ preuniversitar cu echipamente tehnologice;

e. achiziția de echipamente și software pentru dotarea claselor și a altor spații educaționale (de exemplu: table interactive, stații mobile pentru încărcare inteligentă, tablete, routere wireless, multifuncționale, imprimante, computere, laptopuri, camere video, software aferent etc.) și alte bunuri/echipamente necesare realizării activităților proiectului;

f. achiziția de resurse educaționale în format digital, cărți, reviste, publicații, licențe educaționale, cărți în format digital, audiobookuri, kituri științifice;

g. achiziția de abonamente la platforme educaționale, abonamente pentru resurse educaționale și publicații ONLINE pe durata implementării proiectului”.

„Cererile de finanțare pot include cheltuieli privind dotarea cu câte un laborator de informatică, respectiv, cheltuieli pentru achiziția de softuri și simulatoare, alte echipamente digitale, dacă
unitatea de învățământ nu deține deja aceste tipuri de investiții, în limita a max. 50% din bugetul proiectului”, mai scrie în document.

Componenta II – Construcții noi. Activități eligibile:

„a. extinderea, prin lucrări de execuție construcții noi, a spațiilor care au ca destinație desfășurarea activităților didactice teoretice și/sau practice;

b. extinderea, prin lucrări de execuție construcții noi, a spațiilor care au destinația de microferme didactice cu profil vegetal, zootehnic, de mică industrie alimentară, pepiniere silvice, parcuri dendrologice, sere, solarii, stupine, răsadnițe și alte spații cu destinație practică din mediul școlar;

c. extinderea, prin lucrări de execuție construcții noi, a spațiilor care au ca destinație funcționarea laboratorului de informatică (câte un laborator de informatică pentru fiecare liceu eligibil);

d. extinderea, prin lucrări de execuție construcții noi, a spațiilor destinate cantinelor, precum și a spațiilor de cazare (cămine școlare), în vederea asigurării condițiilor necesare de masă și cazare, cu scopul atragerii unui număr mai mare de elevi în învățământul agricol și/sau silvic”.

De reținut este faptul că unitățile de învățământ care depun proiecte în care solicită finanțare pentru investiții în infrastructură, dar și cele care dedică 100% din buget investițiilor în construcția, echiparea și dotarea spațiilor de practică agricolă/silvică vor primi punctaj suplimentar.



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.



Autorul articolului: Raluca Panțiru
Categorie: Stiri

Articole similare

DC Media Group Audience

Cele mai noi articole

Top citite
Un cercetător de la Stanford spune care este soluția pentru dezvoltarea intelectuală a copiilor: „Devin mai motivați, mai rezilienți și mai capabili să aibă succes” / FOTO: freepik.com @ standret

Un cercetător de la Stanford spune care este soluția pentru dezvoltarea intelectuală a copiilor: „Devin mai motivați, mai rezilienți și mai capabili să aibă succes”

Cum putem ajuta copilul să-și facă singur temele? Câteva sfaturi de la un psiholog / FOTO: freepik.com @EmilyStock

Cum putem ajuta copilul să-și facă singur temele? Câteva sfaturi de la un psiholog

Parentingul „suficient de bun”. Avertismentul unui psiholog: „Cea mai mare povară pe care trebuie să o poarte un copil este viața netrăită a părinților săi” / FOTO: freepik.com @sherry

Parentingul „suficient de bun”. Avertismentul unui psiholog: „Cea mai mare povară pe care trebuie să o poarte un copil este viața netrăită a părinților săi”

Foto: Freepik @freepick

Acesta este intervalul orar în care un copil NU ar trebui să își facă temele: Cum să eviți suprasolicitarea și lipsa de concentrare

pixel