Profesor, despre părinții care „au un snobism al notelor de nesuportat”: „Relația profesor-părinte este de-a dreptul tensionată astăzi!”
Data publicării:
În cadrul emisiunii InfoEdu de la TVR Info, Florina Rogalski, profesoară de Limba română la Școala Centrală din București, a atras atenția asupra unei realități din învățământul românesc, care devine tot mai evidentă: relația tensionată dintre părinți și profesori, dar și așteptările nerealiste pe care le au unii părinți față de performanțele școlare ale copiilor lor.

Prof. Rogalski subliniază că, în contextul actual, mulți părinți nu acceptă decât performanțe maxime de la copii lor, tratând notele mari ca pe o dovadă a valorii educaționale.

„Sunt foarte mulți părinți care nu acceptă decât notele maxime pentru copiii lor”, afirmă profesoara. Această atitudine se reflectă în presiunea enormă pe care o pun asupra elevilor și a sistemului educațional, care deja se confruntă cu o educație „precără” și o lipsă generalizată de implicare.

Conform acestei perspective, părinții care doresc succes academic pentru copii, dar care nu sunt dispuși să înțeleagă complexitatea educației și a procesului de învățare, riscă să creeze un cerc vicios de nemulțumiri și conflicte.

Citește și Cum să dezvoltăm elevii pregătiți pentru viitor? Mircea Miclea: „Trebuie să știe să întrebe! Dar, ca să știu cum să pun întrebarea, trebuie să am o grămadă de cunoștințe în cap!”

SURSA FOTO: freepik.com @rawpixel.com

Prof. Florina Rogalski: învățământul românesc nu reușește să implementeze o „conduită” clară în relațiile profesor-elev

Prof. Florina Rogalski merge mai departe și afirmă că învățământul românesc nu reușește să implementeze o „conduită” clară și eficientă în relațiile profesor-elev, și mai ales în relația profesor-părinte, notează edupedu.ro.

Profesorii, spunând că trebuie să își impună autoritatea și să își respecte pregătirea profesională, se confruntă cu dificultăți în fața unor părinți care adesea refuză să recunoască limitele educației și complexitatea procesului de învățare.

Această tensiune este agravată de un sistem de învățământ încărcat de așteptări nerealiste, iar părinții sunt acuzatori mai degrabă decât parteneri în educația copiilor lor.

Vezi și „Copiii trebuie să iasă din școală cu patru metacompetențe”. Profesorul Mircea Miclea: „Ce să-i învăț pe ei acum, care să le folosească într-un viitor pe care eu nu-l cunosc?”

SURSA FOTO: freepik.com @EyeEm

Prof. Rogalski face apel la o schimbare fundamentală

În plus, Rogalski face apel la o schimbare fundamentală în abordarea educațională a părinților, sugerând nevoia unor cursuri de pregătire parentală care să le ofere acestora mai multe instrumente pentru a înțelege rolul lor în educația copiilor.

„Eu zic așa: să faci un copil nu e atât de greu, să-l educi este foarte greu”, spune profesoara, subliniind că educația nu se încheie cu nașterea unui copil și că responsabilitatea părinților nu se limitează doar la așteptările față de performanțele școlare ale acestuia, ci și la dezvoltarea sa emoțională și comportamentală.

Atitudinea de „snobism al notelor” nu doar că distorsionează înțelegerea procesului educativ, dar poate crea o atmosferă de anxietate și stres atât pentru copii, cât și pentru profesori.

Astfel, Florina Rogalski face un apel la o reechilibrare a așteptărilor și la o mai mare responsabilizare a părinților, care, în loc să transfere vinovăția asupra profesorilor, ar trebui să își analizeze propriile practici educaționale. „Întâi analizează-te pe tine, cum zice vechiul proverb, întâi ar trebui să vezi bârna din ochiul tău și pe urmă paiul din ochiul celuilalt”, concluzionează profesoara.



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.



Autorul articolului: Loredana Iriciuc
Categorie: Recomandari si sfaturi

Articole similare


Cele mai noi articole

Top citite
Efectul Mozart, dezmințit de mai multe studii! Cercetători: „Nu trebuie să ne așteptăm ca simpla ascultare a muzicii să ne facă copiii mai deștepți!” / FOTO: freepik.com @kegfire5

Efectul Mozart, dezmințit de mai multe studii! Cercetători: „Nu trebuie să ne așteptăm ca simpla ascultare a muzicii să ne facă copiii mai deștepți!”

Cercetare Harvard despre „creierul rezilient” la copii: „Părinții pot construi rezistența la orice vârstă, însă cu cât e mai devreme, cu atât e mai bine” / FOTO: freepik.com @Petro Seniv 888

Cercetare Harvard despre „creierul rezilient” la copii: „Părinții pot construi rezistența la orice vârstă, însă cu cât e mai devreme, cu atât e mai bine”

Parentingul românesc vs cel englez. Bianca Andreica „Suntem genul de părinți care vrem să le facem singuri pe toate. Ne bucurăm de ajutorul ocazional, însă îl refuzăm pe cel permanent” / FOTO: Instagram@BiancaAndreica

Parentingul românesc vs cel englez. Bianca Andreica: „Suntem genul de părinți care vrem să le facem singuri pe toate. Ne bucurăm de ajutorul ocazional, însă îl refuzăm pe cel permanent”

Copii machiavelici. Studiu internațional revoluționar despre cum această atitudine începe să se formeze încă din școala primară: „Unii dintre ei au un deficit neurologic” / FOTO: freepik.com @yakobchuk

Copii machiavelici. Studiu internațional revoluționar despre cum această atitudine începe să se formeze încă din școala primară: „Unii dintre ei au un deficit neurologic”

pixel