Sindromul Savant. Medic psihiatru: „Există trei teorii principale care încearcă să explice originile acestei afecțiuni”
Prof. Rogalski subliniază că, în contextul actual, mulți părinți nu acceptă decât performanțe maxime de la copii lor, tratând notele mari ca pe o dovadă a valorii educaționale.
„Sunt foarte mulți părinți care nu acceptă decât notele maxime pentru copiii lor”, afirmă profesoara. Această atitudine se reflectă în presiunea enormă pe care o pun asupra elevilor și a sistemului educațional, care deja se confruntă cu o educație „precără” și o lipsă generalizată de implicare.
Conform acestei perspective, părinții care doresc succes academic pentru copii, dar care nu sunt dispuși să înțeleagă complexitatea educației și a procesului de învățare, riscă să creeze un cerc vicios de nemulțumiri și conflicte.
SURSA FOTO: freepik.com @rawpixel.com
Prof. Florina Rogalski merge mai departe și afirmă că învățământul românesc nu reușește să implementeze o „conduită” clară și eficientă în relațiile profesor-elev, și mai ales în relația profesor-părinte, notează edupedu.ro.
Profesorii, spunând că trebuie să își impună autoritatea și să își respecte pregătirea profesională, se confruntă cu dificultăți în fața unor părinți care adesea refuză să recunoască limitele educației și complexitatea procesului de învățare.
Această tensiune este agravată de un sistem de învățământ încărcat de așteptări nerealiste, iar părinții sunt acuzatori mai degrabă decât parteneri în educația copiilor lor.
SURSA FOTO: freepik.com @EyeEm
În plus, Rogalski face apel la o schimbare fundamentală în abordarea educațională a părinților, sugerând nevoia unor cursuri de pregătire parentală care să le ofere acestora mai multe instrumente pentru a înțelege rolul lor în educația copiilor.
„Eu zic așa: să faci un copil nu e atât de greu, să-l educi este foarte greu”, spune profesoara, subliniind că educația nu se încheie cu nașterea unui copil și că responsabilitatea părinților nu se limitează doar la așteptările față de performanțele școlare ale acestuia, ci și la dezvoltarea sa emoțională și comportamentală.
Atitudinea de „snobism al notelor” nu doar că distorsionează înțelegerea procesului educativ, dar poate crea o atmosferă de anxietate și stres atât pentru copii, cât și pentru profesori.
Astfel, Florina Rogalski face un apel la o reechilibrare a așteptărilor și la o mai mare responsabilizare a părinților, care, în loc să transfere vinovăția asupra profesorilor, ar trebui să își analizeze propriile practici educaționale. „Întâi analizează-te pe tine, cum zice vechiul proverb, întâi ar trebui să vezi bârna din ochiul tău și pe urmă paiul din ochiul celuilalt”, concluzionează profesoara.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.
Pe măsură ce temperaturile...
Este unul dintre momentele magice ale părinției pe care le-ai așteptat cu...
O țară a decis să suspende...
Au bebelușii amintiri? Da, dar...
Dacă ești părinte care stă pe...