„Tot sistemul de educație e foarte prost gândit în România!” Oana Moraru, despre nevoile reale ale elevilor: „Nu au natural asta! Nu e în creier!”
„Sistemul este foarte prost gândit în România. Tot sistemul de educație.
Programele astea pe care le-au tot creat și recreat nu au fost gândite deloc bine pentru că sunt gândite de oameni care fie îs din mediul universitar - nu au nicio legătură cu copiii mici - fie sunt din alte domenii care nu-s de educație - și n-au nicio legătură cu copiii mici”, a precizat Oana Moraru în cadrul podcastului Părinți CuMinți.
SURSA FOTO: freepik.com @Wavebreak Media
Știința educației confirmă că primele luni și primii ani ai copilului sunt fundamentali pentru dezvoltarea sa pe termen lung. În această perioadă, se formează capacitatea de autoreglare, gândirea logică, matematică și limbajul. De asemenea, până la 12 ani, se conturează motivația pentru muncă.
„Apropo de ce zic studiile, primele două luni sunt cele mai importante pentru starea de fericire a individului, că sistemul nervos își dezvoltă abilități de autoreglare sau gândire logică, matematică și limbaj în primii 6 ani de viață, că până la 12 ani se formează cheful de muncă sau nu...
Păi, dacă toate lucrurile astea mari care ne condiționează pe termen lung se formează aici, acum când sunt mici, atunci programa școlară, tipul de profesor, trebuie împachetate, aranjate, orchestrate exact pe ritmul natural al copilului”, mai subliniază Oana Moraru.
În loc să forțeze un ritm artificial de învățare, școala ar trebui să urmeze fluxul biologic al copilului. În acest fel, toți elevii ar deveni mai competenți, mai motivați și ar putea fi direcționați ulterior către domeniile în care excelează.
„Copiii au un ritm natural de învățare și un chef de viață! Dacă am merge pe el, i-am scoate pe toți mai buni, mai apți și pe urmă ne-am duce cu plutonul 1, cu plutonul 2 de copii foarte smart pe matematică, pe... așa cum se întâmplă în lume. După clasa a VI-a și după clasa a X-a sunt niște salturi mari.
Până la sfârșitul clasei a VI-a se merge cu materia și cu cerințele și cu pretențiile pe ritmul biologic”, susține Oana Moraru.
CITEȘTE ȘI Oana Moraru: Sunt două lucruri care îi sabotează pe copiii în învățare
SURSA FOTO: freepik.com @vitalii_petrushenko
În prezent, copiii nu sunt învățați cum să își gestioneze ritmul de învățare și nici cum să se motiveze pe termen lung.
„Ce n-au copiii? Ritmul ăla artificial al învățării, cum să se adune, cum să se mobilizeze. Ei n-au o motivație de mobilizare pe termen lung: «să muncesc mai mult ca să-mi ajungă eu-lui meu viitor acolo». Nu au natural! Nu e în creier!” explică experta.
„Adevăratele lor priorități sunt mișcarea, joaca, socializarea și competența - «să mă simt bun». Și-atunci eu trebuie să orchestrez actul didactic să se simtă aproape mereu bun și să trag câte un pic de el atunci când îl simt prea comod”, concluzionează expertul în educație.
Un sistem construit pe baza ritmului biologic al copiilor ar putea transforma radical procesul de învățare, făcându-l mai eficient și mai adaptat realităților fiecărei vârste. Este nevoie de o schimbare, care să pornească de la înțelegerea reală a modului în care copiii învață și se dezvoltă.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.
Ce s-ar întâmpla dacă ai fi...
A avut loc o nouă ediție a...