Un nou studiu arată efectele pe termen mediu ale ecranelor asupra caracterului copiilor
Data publicării:
Un nou studiu publicat recent încearcă să determine impactul utilizării tabletelor de către copiii mici și influența pe care acest obicei o are asupra lor pe termen mediu. 

Utilizarea tabletelor în copilărie poate duce la mai multe episoade de furie și frustrare în rândul copiilor. Atât experții în parenting, cât și părinții copiilor mici discută frecvent despre consecințele folosirii dispozitivelor cu ecran ca metodă de distragere a atenției.

Acum, acest nou studiu aduce informații suplimentare despre efectele pe termen mediu ale acestui obicei asupra caracterului copiilor.

Relația dintre utilizarea frecventă a ecranelor în copilăria timpurie și reglarea emoțională a copiilor

Utilizarea dispozitivelor electronice în copilărie este intens dezbătută. Asociații precum Asociația Spaniolă de Pediatrie recomandă evitarea completă a expunerii copiilor sub doi ani la ecrane, iar după această vârstă, mulți experți recomandă limitarea timpului petrecut în fața dispozitivelor cât mai mult posibil, fie că este vorba de telefoane mobile, televizoare sau tablete.

Studiul recent publicat în revista JAMA Pediatrics, intitulat „Utilizarea tabletelor în copilăria timpurie și accesele de furie”, oferă noi perspective asupra acestei probleme, informează Ser Padres.

Cercetarea își propune să investigheze relația dintre utilizarea frecventă a ecranelor în copilăria timpurie și reglarea emoțională a copiilor.

Pentru a face acest lucru, cercetătorii au analizat date colectate anterior în cadrul unui studiu mai amplu despre utilizarea mass-media de către copii și părinți în timpul pandemiei de COVID-19. Aceste date oferă informații despre măsura în care utilizarea tabletelor de către băieți și fete cu vârste cuprinse între trei ani și jumătate și cinci ani contribuie, pe termen mediu, la creșterea episoadelor de furie și frustrare, precum și la corelarea acestora.

SURSA FOTO: freepik.com @scaliger99

Există o corelație între obiceiul de a folosi ecranele în copilărie și apariția episoadelor de furie și frustrare

Deși cercetătorii nu au reușit să clarifice definitiv toate îndoielile ridicate la începutul studiului, ei sugerează că există o corelație între obiceiul de a folosi ecranele în copilărie și apariția episoadelor de furie și frustrare. Mai exact, studiul arată că „utilizarea tabletelor de către copiii de 3,5 ani a fost asociată cu mai multe manifestări de furie și frustrare la vârsta de 4,5 ani”.

În plus, cercetătorii concluzionează că „înclinația copiilor spre furie și frustrare la 4,5 ani a fost asociată cu o utilizare mai mare a ecranelor”.

Prin urmare, această nouă lucrare științifică subliniază că, deși rezultatele nu sunt concludente, utilizarea tabletelor în copilăria timpurie poate contribui negativ și dăunător la reglarea emoțională a copiilor pe termen scurt și mediu.

SURSA FOTO: freepik.com @ivlianna

Mulți părinți oferă copiilor telefonul mobil sau tableta pentru a-i calma

Aceste concluzii sunt semnificative, având în vedere creșterea continuă a utilizării tabletelor în rândul copiilor preșcolari. Nu întâmplător, cercetătorii subliniază că, în Statele Unite, majoritatea copiilor de patru ani au acces la un dispozitiv mobil, cum ar fi tableta, iar timpul petrecut pe aceste dispozitive a crescut de la cinci minute pe zi în 2020 la 55 de minute în 2022.

Un alt studiu recent arată că ecranele sunt resursa preferată pentru a distra copiii în timpul călătoriilor cu trenul, potrivit unui sondaj.

Ceea ce acești experți afirmă clar este că rezultatele lor sugerează că „utilizarea ecranelor poate submina capacitatea unui copil de a-și gestiona eficient emoțiile în viața de zi cu zi”. Utilizarea frecventă a dispozitivelor electronice de către copii în perioada școlară ar putea „reduce oportunitățile de învățare oferite de aceste mecanisme și submina dezvoltarea strategiilor de reglare emoțională”.

Aceasta se întâmplă deoarece mulți părinți oferă copiilor telefonul mobil sau tableta pentru a-i calma. În acest sens, cercetătorii avertizează că „utilizarea ecranelor de către părinți pentru a regla comportamentul copilului, o formă externă de autoreglare, ar putea reduce și mai mult șansele copiilor de a-și dezvolta abilități puternice de reglare internă”.



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.



Autorul articolului: Loredana Iriciuc
Categorie: Recomandari si sfaturi

Articole similare


Cele mai noi articole

DC Conducem: Lecţie de educaţie rutieră pentru copii

Titi Aur, instructor de conducere defensivă, vine cu...


Top citite
Foto: Freepik@freepik

„Dacă, Doamne ferește, s-ar da așa ceva la BAC, nu ar mai lua nimeni examenul”, spune Prof. Mariana Badea

Cum susțin părinții, fără să realizeze, analfabetismul funcțional al copiilor? Prof. Mariana Badea: „Nu mi-aș fi imaginat vreodată! Este peste puterile mele” / FOTO: freepik.com @wavebreakmedia_micro

Cum susțin părinții, fără să realizeze, analfabetismul funcțional al copiilor? Prof. Mariana Badea: „Nu mi-aș fi imaginat vreodată! Este peste puterile mele” / VIDEO

Semnele care arată că ai primit o educație bună de la părinții tăi! Abilitățile care te fac să fii pregătit pentru succesul pe termen lung / FOTO: freepik.com @EyeEm

Semnele care arată că ai primit o educație bună de la părinții tăi! Abilitățile care te fac să fii pregătit pentru succesul pe termen lung

Prof. Mariana Badea, despre schimbările din sistemul de învățământ „Nu se mai numesc opere literare, se numesc texte, ca la manele” / FOTO: freepik.com@ zinkevych

Prof. Mariana Badea, despre schimbările din sistemul de învățământ: „Nu se mai numesc opere literare, se numesc texte, ca la manele” / VIDEO

pixel