Un proiect de regulament ce ar putea revoluționa modul în care elevii sunt evaluați în școli: Ministerul Educației din Spania propune integrarea stimei de sine în notele copiilor
Data publicării:
Ministerul Educației din Spania a avansat o propunere conform căreia stima de sine a elevilor va deveni un element important în evaluarea acestora. 

În acest sens, Ministerul Educației a prezentat un proiect de regulament ce ar putea revoluționa modul în care elevii sunt evaluați în școli.

Această inițiativă a stârnit dezbateri aprinse în rândul comunității educaționale, deoarece propune includerea stimei de sine a elevilor ca factor esențial în evaluarea cunoștințelor academice.

Documentul, ce se întinde pe mai mult de 150 de pagini, detaliază un nou cadru de competențe pentru profesori și își propune „adaptarea sistemului educațional la provocările secolului XXI”.

Un aspect semnificativ al acestui proiect este accentul pus pe latura emoțională și bunăstarea elevilor, un subiect care a atras atenția în întreaga comunitate educațională.

Printre noile responsabilități ale profesorilor se regăsește promovarea diversității în toate formele sale, inclusiv la nivel funcțional și religios, dar și sprijinirea sănătății, managementului emoțional și autoîngrijirii.

În urma unor dezbateri legate de impactul corectării exercițiilor cu un pix roșu asupra stimei de sine a elevilor, Ministerul Educației a venit cu această propunere, care sugerează că stima de sine ar trebui să devină un factor important în evaluarea elevilor.

CITEȘTE ȘI Corectarea cu roșu, un simbol al autorității sau al agresivității? Gândirea că „întotdeauna a fost așa și nu s-a întâmplat nimic”, demontată de cercetări!

Stima de sine ca factor de evaluare

SURSA FOTO: freepik.com @oksix

Unul dintre cele mai controversate aspecte ale propunerii Ministerului Educației este includerea stimei de sine ca factor important în evaluarea elevilor.

Conform documentului, profesorii ar trebui să țină cont de „caracteristicile elevilor” și să abordeze aspecte precum „autoeficacitatea, stima de sine, autonomia și relațiile personale” atunci când evaluează progresul acestora.

Această măsură a generat opinii împărțite în sectorul educațional.

Mario Gutiérrez, președintele național al Departamentului de Educație din cadrul sindicatului CSIF, consideră că proiectul este „fum și oglinzi” și că noile responsabilități impuse profesorilor nu vor contribui la îmbunătățirea calității educației în Spania, notează Ser Padres.

Este incontestabil că propunerea ar putea sprijini bunăstarea emoțională a elevilor, însă, potrivit unora dintre profesori, impactul acesteia asupra performanței academice rămâne incert. În plus, sunt necesare reglementări clare pentru implementarea acestei propuneri și pentru evaluarea eficienței sale.

Mai mult, acordarea unei ponderi mai mari factorilor emoționali ar putea reduce accentul anterior pus pe cunoștințele academice, ceea ce ar putea afecta negativ performanțele elevilor în ceea ce privește învățarea specifică.

Stima de sine în dezvoltarea copilului

SURSA FOTO: freepik.com @volodymyr-t

Importanța stimei de sine în dezvoltarea copiilor este un subiect larg dezbătut de psihologi și educatori.

Potrivit psihologului Javier De Haro, „stima de sine este unul dintre cei mai mari predictori ai fericirii viitoare, atât la copii, cât și la adulți”.

De Haro explică faptul că stima de sine se formează în urma experiențelor pe care un copil le trăiește alături de părinți și în mediul în care se află.

Astfel, este important ca micuții să se simtă valoroși și capabili. Printre semnele unei stime de sine scăzute la copii se numără vorbirea negativă despre sine, dependența excesivă de părinți și dificultățile în a face față situațiilor sociale.

Pe de altă parte, s-a demonstrat că o stimă de sine excesivă poate duce la dezvoltarea unor copii individualiști și egocentrici. Totuși, există cazuri în care este necesar să se îmbunătățească stima de sine a copiilor, mai ales când aceștia au fost afectați de porecle negative, frecvent întâlnite în mediul școlar.

În acest context, propunerea Ministerului Educației ar putea fi văzută ca o încercare de a aborda aceste aspecte ale dezvoltării copilului dintr-o perspectivă educațională. Cu toate acestea, implementarea acestor măsuri și impactul lor real asupra învățării și bunăstării elevilor vor rămâne de văzut.



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.



Autorul articolului: Loredana Iriciuc
Categorie: Dezvoltare intelectuala

Articole similare


Cele mai noi articole

Top citite
Numele românești clasice care au dispărut complet din registrele de stare civilă ale copiilor născuți în 2025, conform ChatGPT / FOTO: freepik.com @anutaphoto

Numele românești clasice care au dispărut complet din registrele de stare civilă ale copiilor născuți în 2025, conform ChatGPT

Cele mai frecvente obiceiuri ale familiilor care reușesc să educe copii politicoși și disciplinați, conform unui specialist în comportament / FOTO: freepik.com @The Yuri Arcurs Collection

Cele mai frecvente obiceiuri ale familiilor care reușesc să educe copii politicoși și disciplinați, conform unui specialist în comportament

Afirmații periculoase pe care copilul tău NU ar trebui să le spună niciodată! Psihologii avertizează: „Dacă le rostește, dezvoltarea lui este în pericol!” / FOTO: freepik.com @Reanas

Afirmații periculoase pe care copilul tău NU ar trebui să le spună niciodată! Psihologii avertizează: „Dacă le rostește, dezvoltarea lui este în pericol!”

Cele mai rare nume din România pentru fete și băieți, conform ChatGPT: Află ce aleg părinții uneori pentru copii și ce mesaje semnifică acestea / FOTO: freepik.com @laowaika

Cele mai rare nume din România pentru fete și băieți, conform ChatGPT: Află ce aleg părinții uneori pentru copii și ce mesaje semnifică acestea

pixel