Urania Cremene, despre „cel mai mare păcat al școlii” și „cea mai mare tâmpenie a umanității”: „De ce nu îi dăm 4 profesorului?”
Data publicării:
Educația modernă promite să fie un spațiu al descoperirii și al creșterii personale, dar realitatea din școli este adesea guvernată de un sistem rigid de pedepse și recompense. Notele devin moneda de schimb între elevi și profesori, dar acest mecanism este, potrivit expertei în parenting Urania Cremene, „cea mai mare tâmpenie a umanității” și „cel mai mare păcat al școlii” . Într-o declarație tranșantă, ea demontează ideea că învățarea reală poate fi stimulată prin frica de eșec sau prin dorința de a obține o recompensă externă.

„Învățarea nu se întâmplă prin mecanismele tip pedeapsă și recompensă. Este cel mai mare mit și cea mai mare tâmpenie a umanității! Și, practic, cel mai mare păcat al școlii.

N-am o alternativă eu neapărat la cum arată sistemul școlar astăzi, dar ăsta e motivul pentru care nu funcționează așa cum ne dormi. Pentru că funcționează pe bază de pedeapsă și recompensă, susține Urania Cremene în podcastul VORBA LU' JORGE

CITEȘTE ȘI Urania Cremene, despre temele pentru acasă: „În clasă se învață, nu acasă. Nu e treaba părinților să facă teme și nici vina lor că ajung să facă. Profesorii au descărcat foarte multă responsabilitate”

De ce nu funcționează pedeapsa și recompensa?

SURSA FOTO: freepik.com @Wavebreak Media

Urania Cremene subliniază că sistemul actual de evaluare ignoră complet ritmul individual al fiecărui copil.

„Ai învățat bine, îți dau 10. Nu ai învățat, îți dau 4”, descrie ea ironia unui mecanism care pedepsește nu lipsa efortului, ci diferențele naturale dintre copii.

„Fără să ne uităm la faptul că fiecare copil învață în propriul ritm și că nu poți să pedepsești un copil dându-i 4 pentru că a greșit problema la matematică.

Pe cine pedepsești, de fapt? Ritmul în care învață matematică, faptul că poate el la matematică nu, dar e bun la fotbal, în timp ce altul e foarte bun la matematică și ăluia îi dai 10 și ăstuia 4? De ce?” întreabă Urania Cremene.

Urania Cremene: „De ce nu îi dăm 4 profesorului?”

„Cheița asta toți o avem în anumite domenii. Nu putem s-o avem la toate! Dar noi ne pedepsim copiii că nu sunt buni la toate materiile la fel. 

De ce nu îi dăm 4 profesorului? Pentru că, din perspectiva mea, un dascăl e acela care se asigură că transferă învățarea. O transferă! Face click la unul într-un fel, la altul în alt fel, la unul mai repede, la altul mai încet. 

Cred că profesorul ar trebui să fie în primul rând cel evaluat în funcție de rezultatele elevului”, mai spune experta în parenting.



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.



Autorul articolului: Loredana Iriciuc
Categorie: Recomandari si sfaturi

Articole similare


Cele mai noi articole

Top citite

Părintele Necula: „Mai nou, aud la părinți de o obsesie cronică. Terminați cu prostiile! Opriți-vă!”

Andreea Esca, după ce a vizionat „Adolescence”: Influențele externe, „mai toxice decât oricând” și „năpustesc de oriunde, prin toate canalele, peste niște minți fragede”

Părinții mileniali, acuzați că sunt „prea moi” și cresc „o generație fragilă”: „Cred că am înțeles greșit lecția copilăriei noastre”

Prof. dr. Flavian Georgescu: „Copiii NU se simt iubiți așa cum trebuie de către părinții lor! Dragostea pentru ei nu trebuie să aibă niciun fel de legătură cu rezultatele lor” / VIDEO

pixel