Urania Cremene, despre temele pentru acasă: „În clasă se învață, nu acasă. Nu e treaba părinților să facă teme și nici vina lor că ajung să facă. Profesorii au descărcat foarte multă responsabilitate”
„Am înțeles că foarte mulți părinți fac teme. Și eu i-am spus fiului meu: «fii atent!» Am fost atât de serioasă încât m-a luat foarte în serios.
«Urmează să începi școala și eu nu fac teme. Eu am făcut teme destule. Temele sunt responsabilitatea ta, treaba mea este să îți creez spațiu, să-ți creez contextul, să te ajut dacă nu știi să-ți cauți resurse ca să știi.
Treaba ta este să înveți în clasă, nu acasă! În clasă! Știi cum? Nu te lași până nu înțelegi! Nu înțelegi? Ridici mâna și întrebi de șapte ori până înțelegi. În clasă se învață, nu acasă!» Eu chiar cred lucrul ăsta”, a spus Urania Cremene în podcastul Vorba lu' Jorge.
Urania Cremene povestește că, în cazul fiului său, această abordare a dat roade: „Și nu a fost nevoie să fac teme. Și pentru că a înțeles mesajul ăsta, și pentru că tatăl lui l-a transmis la fel și pentru că școala ne-a ajutat”.
Totuși, realitatea multor părinți diferă. Mulți copii nu primesc suficiente explicații în clasă, ceea ce duce la un volum mare de muncă acasă. Aici apare dilema: când un copil nu înelege lecția la școală, cum poate părintele să nu intervină?
SURSA FOTO: freepik.com @Halinskyi Maksym
Problema nu este doar a părinților, ci și a sistemului educațional, care a pus presiune suplimentară pe familii, mai ales în ultimii ani.
„Nu e treaba noastră să facem teme. Și nu e nici vina părinților că ajung să facă teme.
Mai cu seamă de 5 ani de când a început nebunia asta globală și după aia școala online, profesorii, dascălii, au descărcat foarte multă responsabilitate pe umerii părinților care au trebuit să facă școală cu copiii și să îi ajute la lecții. Și cumva, sistemul nu s-a întors înapoi”, mai spune Urania Cremene.
Pandemia a forțat părinții să devină profesori, iar după revenirea la normalitate, această tendință a rămas. Părinții resimt această presiune ca pe o obligație de a suplini lipsurile din sistem.
Abordarea Uraniei Cremene oferă o soluție clară și logică: copilul este responsabil pentru învățarea sa, iar rolul părinților este doar de suport.
Totuși, realitatea este mai complicată, deoarece nu toți elevii beneficiază de sprijinul unei școli implicate sau de profesori care să se asigure că fiecare copil a înțeles lecția la timp.
O schimbare de mentalitate este necesară, dar pentru ca acest sistem să funcționeze, trebuie să existe o reformă educațională profundă și o colaborare autentică între părinți, profesori și instituțiile de învățământ.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.
„Adolescence” este unul dintre...
Secretarul de stat Kallos...