Când este considerat un elev în situație de abandon școlar sau risc de abandon școlar
Data publicării:
Ministerul Educației a introdus în proiectul ROFUIP 2024 un articol care cuprinde mai multe prevederi legate de încadrarea elevilor în situație de abandon școlar sau risc de abandon școlar.

În legea învățământului preuniversitar există doar o definiție a abandonului școlar și referiri la programele destinate reducerii acestuia: Programul național integrat de reducere a abandonului școlar, amânat pentru 1 septembrie 2024, și Programul național „Masă sănătoasă”, a cărui aplicare a fost amânată de Guvernul Ciolacu pentru cel puțin 1.000.000 de elevi până la 1 ianuarie 2025.

Rata abandonului școlar la sfârșitul gimnaziului a atins, în anul 2021-2022, cel mai scăzut nivel din ultimul deceniu. Cu toate acestea, în mediul rural, rata abandonului este de aproape trei ori mai mare, conform „Raportului privind starea învățământului preuniversitar” publicat de Ministerul Educației.

Institutul Național de Statistică (INS) definește rata abandonului școlar ca fiind diferența dintre numărul elevilor înscriși la începutul anului școlar și numărul elevilor aflați în evidență la sfârșitul aceluiași an școlar, exprimată ca procent din numărul elevilor înscriși la începutul anului.

În situație de abandon școlar sunt considerați elevii din învățământul obligatoriu care au acumulat un număr de absențe nemotivate ce au condus la imposibilitatea finalizării a 2 ani școlari succesivi, conform proiectului ROFUIP 2024, potrivit Edupedu.ro.

În situație de risc de abandon școlar sunt considerați elevii care nu frecventează cursurile școlare și care au absentat nemotivat la cel puțin 75% din numărul de ore de curs prevăzut într-un an şcolar la disciplinele/modulele respective.

În cazul elevilor din învățământul obligatoriu aflați în situație de risc și de abandon școlar, unitatea de învățământ are obligația de a informa instituțiile responsabile cu privire la neîndeplinirea de către părinții, tutorii, reprezentanții legali ai elevului a obligațiilor legale privind asigurarea frecventării cu regularitate şi conform programului de către acesta a cursurilor şcolare”, conform ART. 118.  

Dacă un copil de grupa mică lipsește 15 zile lucrătoare consecutiv fără justificare, la începutul anului școlar, părintele primește o notificare cu privire la posibilitatea vacantării locului. Dacă părintele nu răspunde în 5 zile, locul copilului este declarat liber.



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.



Autorul articolului: Raluca Panțiru
Categorie: Stiri

Articole similare


Cele mai noi articole

Top citite
Foto: Freepik@freepik

„Dacă, Doamne ferește, s-ar da așa ceva la BAC, nu ar mai lua nimeni examenul”, spune Prof. Mariana Badea

Cum susțin părinții, fără să realizeze, analfabetismul funcțional al copiilor? Prof. Mariana Badea: „Nu mi-aș fi imaginat vreodată! Este peste puterile mele” / FOTO: freepik.com @wavebreakmedia_micro

Cum susțin părinții, fără să realizeze, analfabetismul funcțional al copiilor? Prof. Mariana Badea: „Nu mi-aș fi imaginat vreodată! Este peste puterile mele” / VIDEO

Semnele care arată că ai primit o educație bună de la părinții tăi! Abilitățile care te fac să fii pregătit pentru succesul pe termen lung / FOTO: freepik.com @EyeEm

Semnele care arată că ai primit o educație bună de la părinții tăi! Abilitățile care te fac să fii pregătit pentru succesul pe termen lung

Prof. Mariana Badea, despre schimbările din sistemul de învățământ „Nu se mai numesc opere literare, se numesc texte, ca la manele” / FOTO: freepik.com@ zinkevych

Prof. Mariana Badea, despre schimbările din sistemul de învățământ: „Nu se mai numesc opere literare, se numesc texte, ca la manele” / VIDEO

pixel