Cele două realități ale educației din România: Școlile de elită și celelalte, unde dascălii se bucură pentru o notă de trecere
Data actualizării:
Data publicării:
Învățământul de stat din România prezintă un contrast puternic între marile orașe, unde există câteva școli de elită, și orașele mai mici, care se confruntă cu lipsa cadrelor didactice talentate și a elevilor motivați.

Cu doar câteva zile înainte de înscrierea la liceu, directorii școlilor de top se mândresc cu numeroase note de 10 obținute la Evaluarea Națională, în timp ce managerii școlilor mai slab cotate se bucură dacă măcar un elev a reușit să treacă examenul cu nota 5.

La primele opt școli din clasament, media notelor elevilor din această generație nu coboară sub 9,50. Cea mai ridicată medie, de 9,59, este înregistrată la Colegiul Hasdeu din Buzău și la Grigore Moisil din București, urmate de Școala Heklion, o instituție privată, Colegiul Meșotă din Brașov și Vianu din Capitală. În București, liceul Lazăr se află imediat după acestea.

În orașele mai mici, părinții evită școlile publice slab cotate, preferând instituțiile private pentru copiii lor, dacă își permit să plătească taxele, notează Știrile PRO TV. În județul Ilfov, primele 10 poziții din clasamentul școlilor la Evaluarea Națională sunt ocupate de instituții private.

În județul Ilfov, școala din Bobești-Glina e la coada clasamentului. Aici, 19 elevi au susținut Evaluarea Națională, obținând o medie generală de doar 3,27. Profesorii spun că au depus eforturi considerabile pentru a-i ajuta pe elevi să atingă măcar nota 5, dar ceva esențial pare să lipsească.

Citește și „S-au meditat copiii cu note peste 9.00 la Evaluarea Națională?” Oana Moraru: „Majoritatea copiilor români inteligenți au `achiziționat` în 8-12 ani de școală multe goluri”

Salarizarea diferențiată a profesorilor

Apare o întrebare esențială: când vor fi remunerați profesorii în funcție de performanțele elevilor la examene?

Ligia Deca, ministrul Educației: „Salarizarea diferențiată în funcție de progresul elevilor și evaluarea standardizată trebuie să meargă undeva mână în mână”.

Reporter: „Eu vă întrebam când, pentru că informațiile despre grupuri de lucru și ne trebuie asta și aia le știm deja, le-ați spus și în conferința precedentă”.

Ligia Deca răspunde: „Când vom avea noua lege a salarizării, veți avea și răspunsul la criteriile de salarizare”.



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.



Autorul articolului: Loredana Iriciuc
Categorie: Social

Articole similare


Cele mai noi articole

Numele clasic de fată care este la modă în 2025

În 2025, acest nume de fată rămâne un nume clasic, dar...


Top citite
Mama sau tata De la cine moștenește copilul atitudinea / FOTO: Freepik.com@ karlyukav

Mama sau tata? De la cine moștenește copilul atitudinea

Cele trei pericole care blochează succesul copilului. Răzvan Vasile: „Tu n-ai nevoie să stai într-o gașcă, într-o școală, când tu ești cel mai bun!” / FOTO: freepik.com @lokodigo1

Cele trei pericole care blochează succesul copilului. Răzvan Vasile: „Tu n-ai nevoie să stai într-o gașcă, într-o școală, când tu ești cel mai bun!” / VIDEO

Când educația emoțională devine toxică. Educatoare: „Părinții sunt păcăliți cu rețete miraculoase, dar copiii lor plătesc prețul” / FOTO: freepik.com @standret

Când educația emoțională devine toxică. Educatoare: „Părinții sunt păcăliți cu rețete miraculoase, dar copiii lor plătesc prețul”

Copilul rămâne în urmă la școală. Experții explică principalele motive, greșelile părinților și profesorilor și ce poți face concret pentru a-l ajuta / FOTO: freepik.com @Ambreen

Copilul rămâne în urmă la școală. Experții explică principalele motive, greșelile părinților și profesorilor și ce poți face concret pentru a-l ajuta

pixel