Cele două realități ale educației din România: Școlile de elită și celelalte, unde dascălii se bucură pentru o notă de trecere
Data actualizării:
Data publicării:
Loredana Iriciuc
Autorul articolului: Loredana Iriciuc
Categorie: Social
Învățământul de stat din România prezintă un contrast puternic între marile orașe, unde există câteva școli de elită, și orașele mai mici, care se confruntă cu lipsa cadrelor didactice talentate și a elevilor motivați.

Cu doar câteva zile înainte de înscrierea la liceu, directorii școlilor de top se mândresc cu numeroase note de 10 obținute la Evaluarea Națională, în timp ce managerii școlilor mai slab cotate se bucură dacă măcar un elev a reușit să treacă examenul cu nota 5.

La primele opt școli din clasament, media notelor elevilor din această generație nu coboară sub 9,50. Cea mai ridicată medie, de 9,59, este înregistrată la Colegiul Hasdeu din Buzău și la Grigore Moisil din București, urmate de Școala Heklion, o instituție privată, Colegiul Meșotă din Brașov și Vianu din Capitală. În București, liceul Lazăr se află imediat după acestea.

În orașele mai mici, părinții evită școlile publice slab cotate, preferând instituțiile private pentru copiii lor, dacă își permit să plătească taxele, notează Știrile PRO TV. În județul Ilfov, primele 10 poziții din clasamentul școlilor la Evaluarea Națională sunt ocupate de instituții private.

În județul Ilfov, școala din Bobești-Glina e la coada clasamentului. Aici, 19 elevi au susținut Evaluarea Națională, obținând o medie generală de doar 3,27. Profesorii spun că au depus eforturi considerabile pentru a-i ajuta pe elevi să atingă măcar nota 5, dar ceva esențial pare să lipsească.

Citește și „S-au meditat copiii cu note peste 9.00 la Evaluarea Națională?” Oana Moraru: „Majoritatea copiilor români inteligenți au `achiziționat` în 8-12 ani de școală multe goluri”

Salarizarea diferențiată a profesorilor

Apare o întrebare esențială: când vor fi remunerați profesorii în funcție de performanțele elevilor la examene?

Ligia Deca, ministrul Educației: „Salarizarea diferențiată în funcție de progresul elevilor și evaluarea standardizată trebuie să meargă undeva mână în mână”.

Reporter: „Eu vă întrebam când, pentru că informațiile despre grupuri de lucru și ne trebuie asta și aia le știm deja, le-ați spus și în conferința precedentă”.

Ligia Deca răspunde: „Când vom avea noua lege a salarizării, veți avea și răspunsul la criteriile de salarizare”.



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.


Articole similare


Cele mai noi articole

Top citite

„Prima oră după școală ar trebui să fie una sacră!” Iată ce ar trebui să faci (și ce să NU faci niciodată) în acest moment critic din ziua copilului tău

Ministrul Daniel David anunță limite clare pentru temele elevilor: Câte ore pe zi ar trebui să petreacă copiii din școlile primare, gimnaziale și liceale făcând teme?

„Haideți să fim și noi cinstiți până la capăt!” Ministrul Educației, despre explozia testărilor la clasa a V-a: „NU sunt de acord cu examenele de selecție dure în cadrul învățământului obligatoriu!”

Mariana Badea, despre ce ar schimba dacă ar fi iar la catedră: „Profesorii”

pixel