„Clasele, aproape imposibil de stăpânit!” Ministrul Daniel David: „În zona adolescenței, toți încearcă să fie un pic mai șmecheri. Profesorii nu au curaj să aplice sancțiunile!”
Data publicării:
Loredana Iriciuc
Autorul articolului: Loredana Iriciuc
Categorie: Social
Profesorii se confruntă cu provocări majore, iar elevii par tot mai deconectați de la procesul educațional. În acest context, ministrul Educației, Daniel David, a vorbit despre problemele din sistem, în cadrul podcastului „Friendly Fire” moderat de Vlad Petreanu și Moise Guran.

Vlad Petreanu a deschis discuția cu o observație îngrijorătoare: „Sunt foarte mulți profesori, mai puțin învățători, în general profesori în zona de sfârșit de gimnaziu, liceu, care se plâng de faptul că clasele sunt aproape imposibil de stăpânit”

Ministrul Daniel David a identificat o cauză principală a acestei situații: „Regulamentele școlare nu sunt clare. Nu chemi la începutul anului școlar părinții și să discuți cu ei foarte clar: ‘Fii atent care sunt regulile aici, care sunt valorile noastre și dacă le respecți foarte bine, dacă nu, fii atent care sunt sancțiunile și eu nu le negociez, ți le comunic, pentru că sunt stabilite prin lege’.”

Această lipsă de comunicare și de aplicare a regulilor contribuie la haosul din sălile de clasă.

CITEȘTE ȘI Ministrul Daniel David anunță limite clare pentru temele elevilor: Câte ore pe zi ar trebui să petreacă copiii din școlile primare, gimnaziale și liceale făcând teme?

Adolescența și rebeliunea: Nevoia de limite clare

Ministrul a subliniat comportamentul specific adolescenților și importanța stabilirii unor limite:

„În zona liceului, în zona adolescenței, toți încearcă să fie un pic mai șmecheri, mai rebeli, dar în anumite limite. Când a ieșit din limitele respective trebuie să fii foarte ferm în aplicarea sancțiunilor.

Problema este că acele reguli și sancțiuni nu sunt cunoscute de către copii și de către părinți, iar profesorii nu au curajul să le aplice.”

Această observație evidențiază nevoia de coerență și fermitate în aplicarea regulilor școlare.

Lipsa de curaj a profesorilor: O problemă sistemică

Întrebat de ce profesorii nu aplică sancțiunile, ministrul a răspuns sincer:

„Nu știu.”

Această lipsă de răspuns indică o problemă în sistemul educațional, unde cadrele didactice se simt adesea neputincioase în fața indisciplinei.

Declarațiile ministrului Daniel David în cadrul podcastului „Friendly Fire” scot la iveală o realitate alarmantă: sistemul educațional românesc se confruntă cu probleme majore de disciplină și autoritate.

Este important ca regulamentele școlare să fie clare și aplicate cu fermitate, iar profesorii să fie sprijiniți în eforturile lor de a menține ordinea în sălile de clasă.

Doar printr-o colaborare strânsă între cadre didactice, părinți și autorități putem spera la o redresare a educației în România.



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.


Articole similare


Cele mai noi articole

Top citite

Ministrul Educației Daniel David: „Profesorii trebuie să fie prezenți în școală, nu doar la catedră. Dacă ești plătit pentru 8 ore, stai 8 ore în școală”

Profesorii au luat foc după ce ministrul Daniel David a declarat „dacă ești plătit pentru 8 ore, stai 8 ore în școală”: „Unde să stăm? Pe holuri?”

„Clasele, aproape imposibil de stăpânit!” Ministrul Daniel David: „În zona adolescenței, toți încearcă să fie un pic mai șmecheri. Profesorii nu au curaj să aplice sancțiunile!”

Daniel David, reacție după ce a făcut declarația cum că profesorii trebuie să stea 8 ore pe zi la școală: „Mintea profesorilor să fie dedicată școlii și copiilor măcar 8 ore”

pixel