Cum se va realiza Evaluarea națională. „Examenul nu trebuie să le provoace elevilor emoții negative”
Data actualizării:
Data publicării:
La clasele primare, evaluare se va realiza pe un fond afectiv pozitiv, fără a provoca elevului emoții negative, după cum se arată într-un document publicat de Inspectoratul Școlar Județean Buzău.

Este vorba despre scrisoarea metodică „Repere privind desfășurarea activității în anul școlar 2024-2025 la nivelul învățământului primar”.

Conform documentului, comparațiile se vor referi la rezultatele precedente și cele actuale ale elevului.

Citește și STUDIU: 54% dintre preșcolari nu au parteneri de joacă la grădiniță

Copiii nu vor fi comparați

Evaluarea va fi centrată pe următoarele aspecte, potrivit sursei citate anterior:

„Se va realiza pe un fond afectiv pozitiv, fără a provoca elevului emoții negative, consolidându-se încrederea în sine și dorința de a persevera.

Obiectivul evaluării se referă la conduita elevului, acțiunile, produsele activității sale într-o situație concretă.Elevii se vor implica în procesul de autoevaluare, fiind încurajați să-ți analizeze și să-și aprecieze propriile performanțe.

Comparațiile se vor referi la rezultatele precedente și cele actuale ale elevului; copiii nu vor fi comparați”, potrivit Edupedu.ro.

Art. 103 – „(1) Evaluarea rezultatelor la învăţătură se realizează permanent, pe parcursul anului şcolar.

(2) La sfârşitul clasei pregătitoare și clasei I, evaluarea dezvoltării fizice, socioemoţionale, cognitive, a limbajului şi a comunicării, precum şi a dezvoltării capacităţilor şi atitudinilor faţă de învăţare ale copilului, realizată pe parcursul întregului an şcolar, se finalizează prin completarea unui raport, de către cadrul didactic responsabil împreună cu consilierul școlar, în baza unei metodologii aprobate prin ordin al ministrului educaţiei. 

ART. 104 – (1) Instrumentele de evaluare se stabilesc în funcţie de vârstă şi de particularităţile psihopedagogice ale beneficiarilor primari ai educației şi de specificul fiecărei discipline. Acestea sunt:

a) evaluări orale;

b) teste, lucrări scrise;

c) experimente şi activităţi practice;

d) referate;

e) proiecte;

f) probe practice;

g) alte instrumente stabilite de comisia pentru curriculum şi aprobate de director sau elaborate de către Ministerul Educaţiei/inspectoratele școlare.

(2) În învăţământul primar, la clasele I-IV, în cel gimnazial, liceal, profesional şi în cel postliceal, elevii vor avea la fiecare disciplină/modul, cu excepţia celor preponderent practice, cel puţin două evaluări prin lucrare scrisă/test pe an şcolar. 

ART. 106 – (1) Rezultatele evaluării se exprimă, după caz, prin:

a) aprecieri descriptive privind dezvoltarea copilului – la nivelurile antepreşcolar, preşcolar şi clasa pregătitoare;

b) calificative la clasele I-IV din învățământul de masă şi, respectiv, pentru clasele I-IV și pentru nivelul de învățământ gimnazial din învăţământul special care şcolarizează elevi cu deficienţe grave, severe, profunde sau asociate;

c) note de la 1 la 10 în învăţământul gimnazial, liceal, profesional şi în învăţământul postliceal;

d) prin punctaje/coduri specifice, în cazul testelor standardizate aplicate în afara evaluărilor externe prevăzute de lege;

e) prin rapoarte anuale de evaluare a dezvoltării fizice, socioemoţionale, cognitive, a limbajului şi a comunicării, precum şi a dezvoltării capacităţilor şi atitudinilor de învăţare, pentru clasa pregătitoare şi clasa I.

(2) Rezultatele evaluării se consemnează în catalog, cu cerneală albastră, sub forma: „Calificativul/data”, respectiv „Nota/data” sau în catalogul electronic, în cazul unităţilor-pilot în care se utilizează acesta, cu obligativitatea tipăririi, înregistrării şi arhivării acestuia la sfârşitul anului şcolar prin compartimentul secretariat.”



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.



Autorul articolului: Raluca Panțiru
Categorie: Stiri

Articole similare


Cele mai noi articole

Top citite
De ce copilul cere atenție, chiar și după o zi petrecută împreună? Oana Moraru: „Are dreptate când cere mai mult, după ce i-am dat toată energia și timpul nostru?” / FOTO: freepik.com @EyeEm

De ce copilul cere atenție, chiar și după o zi petrecută împreună? Oana Moraru: „Are dreptate când cere mai mult, după ce i-am dat toată energia și timpul nostru?”

Metoda Loci, una dintre cele mai eficiente strategii de memorare: Îmbunătățește înțelegerea și facilitează procesul de învățare / FOTO: freepik.com @EyeEm

Metoda Loci, una dintre cele mai eficiente strategii de memorare: Îmbunătățește înțelegerea și facilitează procesul de învățare

Cercetătorii Stanford le răspund părinților care se întreabă dacă să-și înscrie copilul la școală sau să mai aștepte un an: „Studiul nostru a arătat asta!” / FOTO: freepik.com @EyeEm

Cercetătorii Stanford le răspund părinților care se întreabă dacă să-și înscrie copilul la școală sau să mai aștepte un an: „Studiul nostru a arătat asta!”

Cum să-ți dai seama când un copil nu este bine la școală? Există semne care vorbesc în locul lui! / FOTO: freepik.com @ simonova1407

Cum să-ți dai seama când un copil nu este bine la școală? Există semne care vorbesc în locul lui!

pixel