Daniel David: „Adesea, nota 8 în București este diferită de un 8 din Satu Mare. Diferențele sunt uneori foarte mari”
Data publicării:
Raluca Panțiru
Autorul articolului: Raluca Panțiru
Categorie: Educatie
Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a declarat într-un interviu pentru Radio România Iași că există diferențe semnificative în modul în care sunt evaluate performanțele elevilor în diferite regiuni ale țării. 

De exemplu, o notă de 8 în București poate echivala cu o notă mai mare sau mai mică în Satu Mare, din cauza lipsei unor standarde comune de evaluare între profesori și școli. Citește și Florentina Bonghene, studentă la Harvard, mesaj către autoritățile române: „Să nu mai tacă. Nu cerem minuni. Cerem să nu fim uitați”

Pentru a remedia aceste inechități, ministrul a propus înlocuirea Evaluării Naționale cu un sistem bazat pe portofolii educaționale, care să reflecte performanțele elevilor pe parcursul anilor de studiu, inclusiv activitățile extracurriculare.

Daniel David: „Nota 8 în București este diferită de un 8 din Satu Mare”

„Eu am propus o variantă intermediară, fiindcă, spre exemplu, pentru viitor, mi-ar plăcea și mie, să se întâmple, așa cum se întâmplă în alte țări care folosesc portofoliul educațional, adică notele nu într-o evaluare punctuală, ci notele, de exemplu, pe care le ai pe parcursul anilor de studiu, clasele a V-a, VI-a, VII-a, VIII-a, activități extracurriculare.

Noi nu putem folosi acest lucru eficient, în acest moment, pentru că profesorii nu au o scală, nu au standarde de raportare comune pentru a da note. Adesea, nota 8 în București este diferită de un 8 din Satu Mare. Diferențele sunt uneori foarte mari. Și, de asemenea, există discrepanțe foarte mari între școli în ceea ce privește performanța educațională.

De aceea, până când vom reuși să reducem discrepanța între școli și vom împinge în față standarde de evaluare, pentru ca notele să nu fie atât de diferite ca semnificație între școli, nu putem să folosim portofoliul educational, pe baza notelor obținute în cursul studiilor gimnaziale”, a precizat oficialul.

Totuși, implementarea acestui sistem necesită stabilirea unor standarde naționale de evaluare pentru fiecare disciplină și nivel de învățământ, lucru care nu este posibil în prezent din cauza absenței unor astfel de standarde.

Începând cu anul școlar 2025-2026, Ministerul Educației intenționează să introducă aceste standarde pentru toate disciplinele, domeniile de studiu și modurile de pregătire, pentru a asigura o evaluare uniformă și echitabilă a elevilor.



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.


Articole similare


Cele mai noi articole

Top citite

Cum să reacționezi în 5 secunde când copilul țipă. Psiholog: „Metoda care oprește criza pe loc”

5 „mici” calități ale copiilor care ajung la cele mai bune facultăți din lume. Expert în educație: „Părinții cred că doar munca grea dă întotdeauna roade”

Ministrul Educației a lipsit la ultimele două ședințe de Guvern și a renunțat să mai apară public în tradiționalul raport săptămânal, live pe Facebook

„Bilet de îmbarcare” pentru ministrul David în avionul „Edu Air” spre Cluj, din partea profesorilor revoltați: Prima rundă de proteste împotriva Legii Bolojan a început! / VIDEO

pixel