Capcana hiperparentingului: Așezarea copiilor pe un piedestal este dăunătoare și îi creează stresați și nesiguri
Temele pentru acasă nu dau bătăi de cap doar copiilor, ci și părinților, care, de cele mai multe ori, trebuie să le explice încă o dată teoria micuților, după care să-i ajute în rezolvarea sarcinilor. Acest lucru poate deveni extrem de stresant pe termen lung, mai ales că există și adulți care nu dispun de timp suficient pentru a face acest lucru. Într-o conversație sinceră ce a avut loc pe Youtube între Simona Gherghe și Oana Moraru, consultant educațional și creatoarea platformei Vocea Părinților, cea din urmă a dezvăluit cum ar trebui să fie gestionate temele pentru acasă.
„La noi în țară, nu învățătoarele dau teme, ci toată comunitatea dă”, a început să spună Oana Moraru, în cadrul unui podcast de pe Youtube.
„Vreau să-mi spui cum ar trebui să facem cu temele. Este cumva un paradox. Noi ne bucurăm că există acest After School, unde copiii lucrează cu învățătorul, de obicei, și părintele e disperat. Dacă plătește bani acolo, de ce copilul mai vine cu teme acasă?”, a continuat Simona Gherghe.
„E o șmecherie mare aici, cu temele. Este o perioadă în care trebuie să te implici foarte mult ca părinte, după care să te retragi încet, încet, să rupi cordonul, ca să dai autonomie. A face teme înseamnă, de fapt, a vedea cât poate copilul tău să devină autonom, cu ceea ce i s-a predat în clasă, fără lucrat singur, nu există evoluție. Sistemul nostru școlar nu dă posibilitatea elevilor să lucreze singuri la clasă, pentru că este despre cât vorbește învățătoarea la clasă și după du-te acasă și lucrează cu el.”, a adăugat specialista în învățământ.
Părinții nu fac, de fapt, temele cu copiii, ci le aprofundează teoria, consideră Oana Moraru. Elevii pleacă de la școală cu senzația că au înțeles perfect ce au de făcut acasă, însă, în realitate, micuții nu sunt stimulați de către cadrele didactice suficient, astfel încât să plece cu lecția gata învățată din sala de curs.
„Și stă mama până la 22:00 și fac oamenii teme...”, a continuat Simona Gherghe.
„Dar știi de fapt ce fac oamenii? Nu fac teme, ei fac treaba de consolidare și de înțelegere, fiindcă noi în clasă avem prea multe, învățătoarea merge pe repede înainte, dă un pic din fiecare element de materie, dar el nu se fixează în clasă, iar cine trebuie să producă învățarea de profunzime, sunt părinții.
Copiii au senzația că au înțeles și când se apucă să lucreze singuri, nu știu nimic. Înțelegere nu înseamnă că au învățat. După înțelegerea de bază, trebuie să fie recunoașterea, pe care o facem lucrând mult în clasă, și oral, și la tablă, și cu colegii, și singuri. Etapa a treia este să devină competent, să lucreze atât de mult, până își reduce eroarea.”, mai spune Oana Moraru.
Copiii înțeleg cu adevărat lecția care se predă în clasă doar atunci când știu să pună în practică de unii singuri teoria și nu o dată, ci în repetate rânduri, mai spune Oana Moraru.
„Copilul tău trebuie să lucreze de-atâtea ori, iar în clasă trebuie să se lucreze atât de des, până când el spune „Eu știu, eu pot” și ei fac mecanic anumite lucruri. Nu am inventat eu roata asta, dar învățătorii nu fac asta pentru că nu sunt controlați. Lasă că merge și așa, de ce să-l supărăm, ne facem doar că-l controlăm.”, a mai dezvăluit aceasta.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News
Te-a ajutat acest articol?
Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.
Titi Aur, instructor de conducere defensivă, vine cu...
Temele pentru acasă sunt o...
Cunoașterea personalității...
Succesul nu este doar o...
Bunele maniere la masă sunt...