Evaluarea Naţională la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a: A fost publicată data și metodologia
Data publicării:
Metodologia de organizare şi desfăşurare a evaluărilor naţionale de la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a în anul şcolar 2024 - 2025 a fost publicată marţi în Monitorul Oficial.

Evaluarea Naţională la clasa a II-a

Astfel, calendarul aprobat de Ministerul Educaţiei privind evaluarea rezultatelor învăţării elevilor la finalul clasei a II-a este:

Limbă şi comunicare - scris - Limba română 13 mai 2025;

Limbă şi comunicare - scris - Limba maternă - 13 mai 2025;

Limbă şi comunicare - citit - Limba română - 14 mai 2025;

Limbă şi comunicare - citit - Limba maternă - 14 mai 2025;

Matematică şi Explorarea mediului - 15 mai 2025;

Limbă şi comunicare - scris - citit - Limba română pentru minorităţile naţionale - 16 mai 2025.


Evaluarea Naţională la clasa a IV-a

Limbă şi comunicare - Limba română/Limba română pentru minorităţile naţionale - 20 mai 2025; Matematică şi Ştiinţe ale naturii - 21 mai 2025; Limbă şi comunicare - Limba maternă - 22 mai 2025.

Evaluarea Naţională la clasa a VI-a


La clasa a VI-a evaluarea se va face astfel: Limbă şi comunicare - Limba română - 27 mai 2025; Matematică şi Ştiinţe ale naturii - 28 mai 2025; Limbă şi comunicare - Limba maternă - 29 mai 2025.

Potrivit ordinului de ministru, Evaluarea Naţională 2025 se desfăşoară conform calendarului aprobat, în timpul orelor de curs, în funcţie de programul fiecărei unităţi de învăţământ.

METODOLOGIE EVALUARE

Pentru EN VI, comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de organizare şi desfăşurare a EN-2025 stabileşte un interval orar unic pentru desfăşurarea testelor, pentru toate unităţile de învăţământ din judeţ/municipiul Bucureşti.

Responsabilitatea administrării la clasă a EN II aparţine administratorului de test - învăţătorul/institutorul/profesorul pentru învăţământul primar de la clasă, conform procedurilor din Manualul de administrare.

Responsabilitatea administrării la clasă a EN IV şi a EN VI aparţine administratorului de test, un cadru didactic care nu predă la clasa respectivă.

Pe toată durata administrării testelor, administratorul de test este asistat de un al doilea cadru didactic, care nu predă la clasa respectivă şi care are rolul de a susţine procesul de administrare a instrumentelor de evaluare.

Sălile în care se susţine EN-2025 sunt, de regulă, sălile în care elevii clasei îşi desfăşoară activitatea în mod obişnuit.

Acestea sunt adaptate în prealabil, după caz, în funcţie de testul planificat, prin eliminarea oricăror materiale didactice care i-ar putea influenţa pe elevi în timpul administrării evaluării, precizează Ministerul Educaţiei.
 
Administratorul de test, cu sprijinul asistentului, pregăteşte evaluarea, urmărind aşezarea obişnuită a elevilor în bănci, în sala lor de clasă. Înainte de începerea testului, administratorul de test realizează, într-o manieră motivantă, instructajul elevilor cu privire la proceduri şi la importanţa acestei evaluări.

Fiecărui elev i se distribuie testul din ziua respectivă, pe care îşi scrie numele, prenumele şi unitatea de învăţământ.

2. Foto: Free... (evaluarea-nationala-la-clasele-a-ii-a--a-iv-a-si-a-vi-a-a-fost-publicata-data-si-metodologia-2_55540500.jpg)

Foto: Freepik @cookie_studio

Înregistrarea şi monitorizarea timpului de rezolvare a testelor se fac de către administratorul de test. Pe durata evaluării, administratorul de test asigură respectarea ordinii şi a liniştii în sala de clasă.

Se interzice administratorului de test să le ofere elevilor indicaţii referitoare la rezolvarea testelor, să facă modificări ale testelor sau să realizeze completări ale rezolvărilor testelor, arată sursa citată.

Fiecare test de la EN II şi EN IV este evaluat de către două cadre didactice evaluatoare, dintre care unul este învăţătorul/institutorul/profesorul pentru învăţământul primar de la clasă.

Pentru EN VI, testele care vizează evaluarea unor competenţe din aria curriculară "Limbă şi comunicare" sunt evaluate de echipe formate din două cadre didactice, având specialitatea limba şi literatura română.

Pentru EN VI, testele care vizează evaluarea unor competenţe din aria curriculară "Matematică şi Ştiinţe ale naturii" sunt evaluate de echipe formate din trei cadre didactice, unul cu specialitatea matematică, al doilea cu specialitatea fizică, al treilea cu specialitatea biologie.

Pentru a facilita analiza rezultatelor şi comunicarea acestora către elevi şi părinţi/reprezentanţi legali ai elevului, în timpul evaluării testelor, profesorii-evaluatori pot face pe acestea sublinieri sau menţiuni.

Evaluarea testelor pentru fiecare din clasele a II-a, a IV-a, a VI-a se finalizează în termen de cel mult 7 zile de la data susţinerii ultimului test de la clasa respectivă.

Directorul unităţii de învăţământ asigură încărcarea rezultatelor testelor în aplicaţia informatică dedicată şi transmite fişele de evaluare şi testele către cadrele didactice de la clasele a II-a, a IV-a, respectiv a VI-a, în vederea analizării rezultatelor împreună cu elevii şi părinţii/reprezentanţii legali ai elevului.

Scopul analizării rezultatelor este comunicarea punctelor tari şi a aspectelor care necesită remediere/consolidare/aprofundare în cazul fiecărui elev, se menţionează în documentul publicat în Monitorul Oficial.

Testele de la EN-2025 se evaluează în cadrul unităţii de învăţământ de către cadrele didactice din respectiva unitate.

În cazul în care numărul de cadre didactice din unitatea de învăţământ este insuficient, preşedintele comisiei de organizare şi de administrare a EN din unitatea de învăţământ solicită comisiei judeţene/a municipiului Bucureşti de organizare şi desfăşurare a evaluării nominalizarea unor cadre didactice din alte unităţi de învăţământ.

Rezultatele individuale obţinute la EN-2025 nu se afişează/nu se comunică public şi nu se înregistrează în catalogul clasei.

Prin excepţie, la solicitarea scrisă a elevului, punctajele obţinute se pot echivala în calificative/note şi pot fi trecute în catalog.

Rezultatele sunt valorificate la nivelul unităţii de învăţământ prin: elaborarea planurilor individualizate de învăţare;

informarea elevilor şi a părinţilor/reprezentanţilor legali ai elevului asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate. 



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.



Autorul articolului: Elena Didila
Categorie: Social

Articole similare


Cele mai noi articole

Când încep bebelușii să râdă?

Este unul dintre momentele magice ale părinției pe care le-ai așteptat cu...


Top citite
Ce este mai important să-ți înveți copilul decât să spună „mulțumesc”. Psiholog: „Așa trebuie să-ți educi micuțul pentru a trăi mai fericit!” / FOTO: freepik.com @olyakomarova

Ce este mai important să-ți înveți copilul decât să spună „mulțumesc”. Psiholog: „Așa trebuie să-ți educi micuțul pentru a trăi mai fericit!”

O nuvelă scrisă de Fiodor Dostoievski în 1848 a devenit virală pe rețelele sociale și se vinde rapid în librării / FOTO: freepik.com@jannoon028

O nuvelă scrisă de Fiodor Dostoievski în 1848 a devenit virală pe rețelele sociale și se vinde rapid în librării

Bunicii din generația Boomer NU sunt de acord cu parentingul blând: „Copiii devin prea sensibili!”. Argumentele științifice care dovedesc contrariul / FOTO: freepik.com @SkelDry

Bunicii din generația Boomer NU sunt de acord cu parentingul blând: „Copiii devin prea sensibili!”. Argumentele științifice care dovedesc contrariul

Sindromul Savant. Medic psihiatru: „Există trei teorii principale care încearcă să explice originile acestei afecțiuni” / FOTO: freepik.com @Creative Design 788

Sindromul Savant. Medic psihiatru: „Există trei teorii principale care încearcă să explice originile acestei afecțiuni”

pixel