Experiență memorabilă pentru elevii unui liceu din țară: „Experiența mea din Turcia a fost extrem de frumoasă, una pe care nu aș fi crezut vreodată că o s-o trăiesc ca elev de liceu”
Data actualizării:
Data publicării:
Mai mulți elevi din cadrul unui liceu au avut parte de o experiență inedită în Turcia.

În perioada 13 – 17 mai, Liceul ,,Dimitrie Cantemir” din județul Botoșani a iniţiat prima mobilitate din cadrul Acreditării Erasmus+, coordonatorul mobilității fiind profesoara Ionela- Lăcrămioara Aionesă.

Experiența din anul al doilea de Acreditare, 2023-2024, a constat în desfăşurarea unei mobilități de învățare de grup pentru 17 elevi din clasele cu profil Matematică-Informatică din România, Botoșani, Liceul Dimitrie Cantemir, în Turcia la Liceul Vocațional și Tehnic Miman Sinan, Ankara. Școala care a găzduit activitățile este reprezentată de directorul Ismail Bölek și coordonatorul de proiecte europene Ayse Etbaș Dindar. Aceștia au fost ajutați de Ümit Uslu, Nagihan Akgül, Ali Yazar, profesori de informatică, care au determinat învățarea și practicarea unor platforme digitale în activităţile de învăţare şi activităţile practice specifice disciplinei informatică și pentru invățarea online. Aceștia au fost însoțiți de profesorul de informatică și TIC, Ștefanucă Claudiu Alin, și coordonator proiecte europene domeniul Educație Școlară, Aionesă Ionela Lăcrămioara.

Stagiul de practică s-a desfăşurat în laboratoarele STEAM ale Liceului Vocational și Tehnic Miman Sinan Ankara.

,„Mobilitatea a vizat deprinderea de competențe tehnice, științifice, culturale și sociale”

Profesorul Alin Ștefanucă explică ce a fost evidențiat pe parcursul activităţilor.

,,Mobilitatea a vizat deprinderea de competențe tehnice, științifice, culturale și sociale. Din punct de vedere științific, elevii au avut posibilitatea de a-și dezvolta competențele tehnice prin utilizarea de tehnologii noi, cerute de piața muncii precum: AppInventor, Python, Photoshop,  Visual Studio C#, Arduino exersând realizarea aplicațiilor pentru telefoane mobile, dezvoltarea de jocuri pe calculator, implementarea programelor folosind POO și crearea de proiecte folosind elemente de robotică. Din punct de vedere cultural, elevii au putut interacționa cu frumusețile și particularitățile lumii turce prin multiple vizite precum: Biblioteca Națională din Ankara în care au putut descoperit importanța lecturii, Muzeul National de Istorie în care au învățat despre evoluția vieții, Muzeul Rahmi M. Koç din Ankara în care au remarcat elemente culturale turcești, Centrul de Știință Alev Alatlı din Ankara în care au folosit echipamente inovative de învățare a unor elemente de fizică, Centrul de știință Teknomer în care au exersat utilizarea unor echipamente din industria media și Festivalul de știință Tübitak 4007 în care au utilizat și vizionat proiecte tehnice elaborate și prezentate de diferite școli turce”, a explicat Alin Ștefănucă, pentru Părinți și Pitici.

„Am plecat cu speranța că putem realiza noi proiecte împreună”

De asemenea, profesorul a subliniat și faptul că elevii și-au făcut prieteni noi în Turcia.

„Din punct de vedere social tinerii noștri au legat relații strânse de prietenie cu elevii turci, au colaborat în utilizarea unor instrumente și resurse variate de învățare, au petrecut momente frumoase împreună în activități recreative și sociale (au practicat jocuri sportive și de tip play-station, au realizat ședințe foto utilizând tehnologiile Green, au exersat abilitățile muzicale în studioul muzical din centrul de știință Teknomer, au dezvoltat abilități antreprenoriale vizitând și interacționând cu negustorii turci din centrele comerciale). Pentru că am avut un răgaz, am reușit să vedem în Istanbul Moscheea Albastră și am admirat frumusețile Bosforului. Am plecat cu impresii puternice, cu regretul că nu ne putem duce noii prieteni acasă, dar și cu speranța că putem realiza noi proiecte împreună. Încărcați cu noi amintiri, green travel ni s-a părut o variantă potrivită pentru a le sintetiza”, a mai declarat profesorul din Darabani.

Ce spun elevii despre experiența Erasmus

La rândul lor, elevii au vorbit despre experiența inedită din Turcia.

„Experiența mea din Turcia a fost extrem de frumoasă, una pe care nu aș fi crezut vreodată că o s-o trăiesc ca elev de liceu. Această oportunitate mi-a dat posibilitatea să văd cu ochii mei viața dintr-o altă țară, fără să fiu limitat doar de un ecran de calculator. Am întâlnit oameni grozavi cu care ne-am împărtășit elementele culturale, cum ar fi mâncarea, muzica și dansurile tradiționale. Elevii și profesorii turci cu care am interacționat erau foarte prietenoși și ne-au oferit ajutorul necesar fără să ne judece, și ne-am făcut mai mulți prieteni pe parcurs pe care nu-i voi uita niciodată. Locurile vizitate au fost foarte variate: de la muzee cu mașini, vapoare și obiecte de stil clasic, până la centre științifice și săli de jocuri unde puteam interacționa fie cu invenții, fie între noi, colegii, într-un mediu virtual. Dar cu fiecare zi trecătoare, despărțirea de Turcia era tot mai apropiată. Acest lucru era greu de acceptat fiindcă asta însemna ruperea noastră de un mediu prietenos și plin de viață, dar amintirile frumoase pe care le-am construit alături de grupul nostru și de turci nu vor pieri niciodată. Personal, această experiență m-a format pe mine ca și om deoarece am învățat foarte multe lucruri pe care le voi folosi în viața mea, cum ar fi importanța socializării și respectul față de o cultură diferită”, a spus Andrei Aionesei.

„Experiența din Erasmus a fost extraordinară atât din punct de vedere cultural, cât și educațional. Am fost în primul rând impresionat de elevii pe care i-am întâlnit la liceul din Ankara. Aceștia ne-au primit cu brațele deschise încă din prima zi. Ei ne-au ajutat de-a lungul cursurilor pe care le-am petrecut alături de ei și am avut ocazia să ne cunoaștem mai bine in afara cursurilor. Profesorii care ne-au îndrumat de-a lungul cursurilor au făcut tot posibilul ca noi să fim atrași de tehnologiile pe care le-au prezentat. Mi-a plăcut foarte mult sistemul școlar deoarece acesta conține foarte multe tehnologii pe care noi nu le facem în liceu in România. M-a încântat de asemenea faptul că deși aceștia au un program lung, au și pauze lungi și nu primesc multe teme. Vizita in Turcia mi-a lăsat o impresie deosebită și mi-ar plăcea să revizitez aceleași locuri intr-o bună zi și să reîntâlnesc aceleași persoane care m-au făcut să mă simt ca acasă”, a spus la rândul său Sebastian Negru.

„Experiența din Turcia mi-a schimbat viața”

Și pentru Luca Tîrniceru Ifrim experiența în Turcia a fost deosebită.

„Participarea la programul Erasmus a fost o experiență extraordinară care mi-a schimbat viața. Am avut minunata șansă de a participa la cursuri la o școală din Ankara, capitala Turciei, loc unde am întâlnit mulți profesori și mulți elevi, toți fiind foarte primitori și foarte prietenoși. Cursurile urmate în perioada de o săptămână m-au ajutat foarte mult la formarea personală și la deprinderea unor noi cunoștințe în mai multe programe, aceastea fiind : AppInventor, Python, Photoshop, Microsoft Visual Studio și Arduino. Pe lângă partea educativă am avut și șansa de a explora diferite zone și obiective culturale ale orașului gazdă, Ankara. Printre acestea se numără următoarele: Biblioteca Națională, Muzeul de Istorie Naturală „Șehit Cuma Dağ”, Centrul de Știință „Alev Alatli”, Castelul din Ankara și multe altele. Unul dintre Programele mele favorite pe care le-am învățat săptămâna aceasta a fost Arduino. Arduino este o platformă de dezvoltare open-source care combină hardware și software pentru a crea proiecte interactive. Acest software permite scrierea și încărcarea codului pe plăci.

Acesta este un program ușor de învățat datorită numeroaselor resurse disponibile. Proiectele pot varia de la simple circuite de iluminare până la sisteme complexe de automatizare. Un alt program care mi-a plăcut a fost Photoshop. Acesta este un software de editare grafică dezvoltat de către Adobe și este folosit pentru manipularea imaginilor digitale. Photoshop este popular în rândul designer-ilor, fotografilor și al artiștilor datorită gamei sale largi de unelte și funcții. Per ansamblu, această mobilitate mi-a oferit o perspectivă nouă asupra educației și a culturii, consolidându-mi în același timp încrederea în sine și cunoștințele. Recomand cu multă căldură această experiență oricărui elev dornic de aventură și cunoaştere deoarece Erasmus nu este doar despre studii și lecții, ci și despre descoperirea lumii și a culturilor altor țări”, a transmis Luca.

„A fost o experiență memorabilă”

„Experiența mea în mobilitate a fost memorabilă. Am avut oportunitatea să studiez la o școală de prestigiu și să fiu îndrumat de profesori empatici, energici și înțelegători. Participarea la mobilitate mi-a îmbunătățit abilitățile lingvistice, cunoștințele și experiențele personale prin diverse activități academice și extracurriculare, cum ar fi vizitele la Biblioteca Națională, Muzeul Național de Istorie, Centrul de Știință, dar și prin orele de studiu în care am învățat despre Python, Photoshop sau robotică.Am fost plăcut surprins de ospitalitatea colegilor turci, care m-au făcut să mă simt binevenit și m-au ajutat să mă integrez rapid în mediul lor”, a declarat Darius Alupoaie.

„Mereu mi a plăcut să încerc activități  noi, să am parte de experiențe unice în viață și să învăț diverse lucruri interesante. Prin intermediul acestei mobilități, Erasmus, am avut ocazia de a învăța o varietate vastă de cunoștințe noi. Zilnic, timp de 5 zile, am locuit într o altă țara, Turcia. Am mers la o școală nouă, unde profesorii și elevii s-au dedicat 100% acestui proiect pentru a ne face să ne simțim bine, să aflăm lucruri noi. Am invățat lucruri noi: cum să creez aplicații / jocuri în diverse programe, precum Python, C#, Appinventor, cum să editezi imagini in cel mai frumos mod, lucruri legate de robotică. Toate resursele ne-au fost date online pentru a transfera experiența colegilor. M-am buurat să aflu că există o bază națională de resurse didactice, din care elevi pot învăța în ritm propriu. Pe lângă toate acestea, am avut ocazia să cunosc oameni minunați, să le descopăr cultura și obiceiurile, reușind sa interacționez cu ei cu ușurintă și să mă simt bine primită în școala lor. A fost o experiență foarte frumoasa, plină de activități de învățare și cunoaștere”, a spus la rândul său Beatrice Miruna Ciobanu.



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Parinți și Pitici și pe Google News

Te-a ajutat acest articol?

Urmărește pagina de Facebook Părinți și pitici și pagina de Instagram Părinți și pitici și accesează mai mult conținut util pentru a avea grijă de copilul tău în fiecare etapă a dezvoltării lui.



Autorul articolului: Raluca Panțiru
Categorie: Educatie

Articole similare

Cum influențează uniforma școlară performanțele academice?

Uniforma școlară este adesea asociată cu disciplină și...



Cele mai noi articole

Top citite
Mama „tigru”. Avantajele și dezavantajele asupra psihicului copilului. Psiholog: „Ea nu se naște doar din dorința de succes, ci și din nevoia de supraviețuire!” / FOTO: freepik.com @prostooleh

Mama „tigru”. Avantajele și dezavantajele asupra psihicului copilului. Psiholog: „Ea nu se naște doar din dorința de succes, ci și din nevoia de supraviețuire!”

Expert Harvard și mamă: „Evită acest tip de laudă dacă vrei copii mai puternici și maturi!” / FOTO: freepik.com @dotshock

Expert Harvard și mamă: „Evită acest tip de laudă dacă vrei copii mai puternici și maturi!”

Foto: Freepik@pressfoto

Contractul Educațional: Este obligatorie semnarea lui? Ce se întâmplă dacă refuzi? Avocat Cuculis, sfaturi pentru părinți

Cum să crești un copil independent: Stilul de parenting care susține autonomia. Expert: „Privește în viitor și imaginează-ți adultul care își spală singur rufele sau care a rezolvat un conflict” / FOTO: freepik.com @bristekjegor

Cum să crești un copil independent: Stilul de parenting care susține autonomia. Expert: „Privește în viitor și imaginează-ți adultul care își spală singur rufele sau care a rezolvat un conflict”

pixel